Toon posts:

[Vista]Kan geen mappen/bestanden hernoemen op netwerk drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik op mijn hagelnieuwe Acer 9420 laptop met Windows Vista Ultimate bestanden en/of mappen op de netwerk-drives wil hernoemen, krijg ik een foutmelding die als titel heeft "bestand kopiëren" en de melding is dat de directory waarin de map of bestand staat niet gevonden wordt en of deze aangemaakt moet worden. Wanneer ik voor "ja" kies keert de melding weer terug. Ik mag verder wel bestanden en mappen naar de netwerkdrive kopieren en/of verwijderen.
De netwerkdrive staat op een server met Windows Server 2003
Heeft iemand hier een oplossing voor?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat als je via de command prompt werkt? Start > uitvoeren > cmd, ga naar je mapped drive (M: even als voorbeeld) en voer dan "ren 'oude mapnaam' 'nieuwe mapnaam'" uit. Zonder de quotes uiteraard, maar als je map spaties bevat moet daar quotes omheen. Wat voor melding krijg je dan? Heb je het ook geprobeerd met UAC uit?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mag je die naam wel wijzigen (rechten)?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik neem aan van wel. Als je mag schrijven en verwijderen je ook mag wijzigen. Zou een beetje vreemd zijn, map wel verwijderen en schrijven, maar wijzigen mag weer niet.

Wat doet het trouwens bij een bestand ipv een map? Krijg je dan dezelfde melding?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hero Of Time schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:16:
Ik neem aan van wel. Als je mag schrijven en verwijderen je ook mag wijzigen. Zou een beetje vreemd zijn, map wel verwijderen en schrijven, maar wijzigen mag weer niet.
Je weet niet wat een wanbeheerder allemaal kan uitvreten met ACLs ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nog niet, alt-92, daar ben ik nog voor in opleiding :P. Ik vermoedde eerst dat het om een thuis situatie ging, maar na een kleine check van bron locatie is het server 2003, niet iets wat je thuis zomaar hebt draaien. Tja, dit is dan dus een gevalletje van de systeembeheerder een schop geven en om uitleg vragen. Vooral als het in XP wel werkt, hem schoppen en vragen waar het dan aan ligt. Laat hem eens goed nadenken en werken met Vista. Kan je nog lachen :+.

Verwijderd

Topicstarter
De melding die ik krijg is telkens dezelfde; een window waarboven staat "bestand kopiëren" en treedt ook op als ik een bestand wijzig met bv Word. De rechten lijken allemaal goed te staan.
Dus: ik mag wel bestanden verwijderen of neerzetten, maar wijzigen van naam of wat dan ook is niet toegestaan. Beetje vreemd probleem. De aangesloten XP-machines hebben dit probleem niet/nooit gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost!

Het probleem is gevonden; het lag aan Vista natuurlijk. Je moet het configuratiescherm opstarten en in de klassieke weergave zetten en dan kiezen voor "Offline bestanden". Wanneer je hier vervolgens de offline bestanden uitzet kunnen de bestanden op het netwerk weer aangepast worden.

Verwijderd

Bedankt. Ik zocht hier al een tijdje naar!! werkt als een zonnetje.
Pagina: 1