[WLAN] ziet netwerken niet

Pagina: 1
Acties:

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
Allereerst een situatieschets:

Internet -->
linksys WRT54G router -->
3 pc's met UTP kabel / / linksys wireless range extender -->
laptop die over het algemeen direct via WRT54G verbindt / / 2 pc's die via de range extender verbinden

1 van de pc's die via de range extender moet verbinden is een PC met windows XP (geen SP's). De encryptie is dus WEP en geen WPA (want WPA vereist SP2). Bij deze pc is echter de optie om draadloze netwerken te zoeken grijsgekleurd/niet aanklikbaar.

Wat heb ik dus gedaan? Ook met het bijbehorende ASUS tooltje geprobeerd. Wederom geen succes, want dat programmatje zegt dat de kaart niet aanwezig is in de pc oid.

Andere exact gelijke kaart dus geprobeerd, maar wederom dezelfde problemen. Ook nieuwe drivers of een ander PCI slot bieden geen uitkomst.

Iemand een idee wat er mis is?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Minstens SP1 installeren!
Bij voorkeur SP2.

Dat zullen de meeste mensen hier met mij eens zijn lijkt me.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
Dat is een goed idee, maar die andere pc heeft precies dezelfde situatie als deze, ook geen SP's en ook via de range extender. Maar ik zal die SP's maar proberen dan.

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-02 15:13

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

gewoon XP2 install, voor een (redelijk) stabiele wifi omgeving in Windows. Kun je ook je beveiliging van je draadloze verbinding verbeteren naar WPA of WPA2 8)

FiXxXeR