Toon posts:

[VB.NET] Virtual Disk mounten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Weet iemand hier hoe je een programma kan mounten binnen windows zodat je hem in de explorer ziet als een normale disk (ala Daemon tools).

Of als iemand mij in de goede richting kan sturen waar ik informatie hierover kan vinden.
heb al druk gezocht op "Shell Integration" "Virtual Disks" en "Mounten" maar zonder enig resultaat.

iemand een idee ?? of nog beter een stuk code als voorbeeld

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
"Installable File System" of IFS zijn de keywords. VB.NET is waarschijnlijk onbruikbaar; de Windows kernel moet bij je FS kunnen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Topicstarter
das inderdaad al meer van waar ik naar op zoek ben. Alleen jammer dat je voor die toolkit moet betalen van onze beste Bill.

weet iemand mischien nog een andere oplossing ?? is er kwa dit iets mogelijk met Shell Extensions ??

• MSalters
Nee. Shell extensions zijn wel zichtbaar in Explorer, maar niet als een normale disk.

De IFS interface is overigens gratis, en je hoeft niet noodzakelijkerwijs van de toolkit gebruikt te maken IIRC.

Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Topicstarter
MSalters heb je toevallig ook voorbeeld code (liefst in VB.NET) hoe ik ik gebruik maar van de IFS ?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 13:47:
MSalters heb je toevallig ook voorbeeld code (liefst in VB.NET) hoe ik ik gebruik maar van de IFS ?
Zoek zelf eens? En de kans dat je VB.Net code tegenkomt lijkt mij (ook) nihil.
Zowieso is het natuurlijk niet in 3 regels code geklaard ofzo; reken maar op huge-ass lappen code.

Daarnaast is je topic nogal 'breed'. Kun je wat specifieker zijn wat je probeert te bereiken? Bekijk ook even ons beleid omtrent scriptrequests ;)

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 12-04-2007 13:57 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• MSalters
Het makkelijkste is denk ik een filter driver. Het document wat je wil is "Filter Driver Development Guide" van Microsoft. Een filter driver is een kernel driver, en kan dus inderdaad niet in VB.NET (of enige andere vorm van .NET). De aanname in het document is zelfs dat je C of C++ gebruikt.. Wat wel kan is een VB.NET programma samen laten werken met zo'n filter driver, via FilterConnectCommunicationPort(). Hiervoor moet je dus wel de IFS kit aanschaffen.

Pagina: 1