upgrade/nieuwe aankoop advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• steven_cooreman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-04-2020
Heyz,

Ik beschik momenteel over de volgende config:

P4 Prescott 3.2 Ghz
Abit AG8-V mobo
Asus EAX600XT graka
2*512 mb no-name ram
200+120 GB schijfruimte

Nu is mijn probleem dat ik de meeste games alleen op lage fps en met details op ultra low kan spelen. Daarom is het mijn bedoeling om te upgraden. Ik zou dan de componenten die ik nu nieuw koop gebruiken om over een half jaar tot een jaar een nieuw systeem te kopen, met core2duo, en mijn huidige config dan weer in elkaar zetten en gebruiken als familie/msn/skype/internetmachine. Mijn budget is nu om up te graden +-350 euro, en voor de rest van de nieuwe pc zal er tzt ongeveer een 750 euro beschikbaar zijn (daar moet wel nog een monitor mee gekocht worden ook). Ik zat te denken aan de volgende upgrade-onderdelen:

- Asus P5N32 SLI premium/wifi AP mobo: is een goed moederbord, en onboard wifi is een must (pc verhuist naar plaats zonder LAN-bekabeling)

- MSI ati radeon X1950PRO pci-e: naar het schijnt een goede graka die toch nog een jaar (à anderhalf) zou meekunnen (8800 gts past niet echt in het budget, denk ik :s )

Kan iemand hier wat commentaar op geven?

ps: ik kom uit belgie, dus hou indien mogelijk rekening met verzendkosten ed.

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Check ook even of je voeding nog toereikend is wanneer je hele systeem compleet is. Beetje jammer als die de boel niet trekt.
Verder zou je nog een geheugenupgrade kunnen overwegen. Geheugen is niet meer zo duur.
Zou je je nieuwe systeem straks willen overclocken? Dan kijk je anders dan wanneer je dat niet gaat doen.
Misschien moet je sowieso vast een verdeling van je budget gaan maken, kijk wat je straks nodig hebt en plan vast ongeveer wat je later gaat aanschaffen. Dan zie je of je realistisch rondkijkt qua budget.

[ Voor 23% gewijzigd door Velvet op 04-04-2007 13:12 ]

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• steven_cooreman
overclocken wil ik zeker gaan doen, vandaar ook de keuze voor het iets duurder mobo.

de budgetverdeling waar ik nu een beetje mee aan het spelen ben:
cpu: 180
mobo: 180
ram: 70
graka: +- 200
hdd: 70
optisch station: 35
kast + voeding: 100
monitor: 250
tobo + muis: 50

totaal = +-1150 euro, ongeveer mijn budget dus.
moest ik het hele systeem nu kunnen bestellen (wat dus niet gaat om financiele redenen) zou ik het volgende bestellen:
core 2 duo 4300 (veel overclockpotentieel): 170 euro
Asus P5N32-SLI premium/wi-fi (goed moederbord, ook voor te overclocken, en built-in wifi): 185 euro
G.E.I.L. 1 gb kit (heb nog 1 latje ddrII 512 liggen, dus in totaal 1536 mb ram): 75 euro
X1950pro of 7900GS kaartje (goede prijs/performance ???): 180 euro
250gig schijfje: 65 euro
samsung sata dvd brander (goede, niet al te dure sata-brander met lightscribe): 35 euro
antec NSK 6500 kast+voeding (haaft voeding van 430 watt, die moet alles toch kunnen trekken...): 100 euro
samsung 20 inch wide monitor (205BW, zal ook gebruikt worden om films te kijken, dus dan is een breedbeeld wel handig): 250 euro
microsoft wireless laser desktop 6000 (belgische layout (azerty), goedkope combinatie met lasermuis): 50 euro
totaal: 1110 euro
ivm prijzen: liefst belgische prijzen nemen om te vergelijken, of bij alternate ivm lage verzendkosten naar belgie (ik haal mijn prijzen bij codima, vdhsoft en alternate)

enige opmerkingen hierover? en wat kan ik het beste nu al upgraden om toch ten minste een jaar games te kunnen spelen?

• steven_cooreman
OK, kheb wat zitten spelen met het budget en blijkbaar past er toch een 8800 gts in, en een 22inch monitor :woot: >:)
linkje naar de screenshot: http://users.pandora.be/jan_cooreman/azerty.jpg (zodanig groot dat hij hier op GoT een waarschuwing zou krijgen)

nog een paar vraagjes:
1) Kan ik nu upgraden naar die 8800 gts 320mb zonder spijt te krijgen? k'heb echt wel dringend een betere graka nodig
2) passen de componenten goed bij elkaar?
3) is er verschil tussen de verschillende merken die de 8800gts leveren?
4) Mijn chieftec 350W voeding gaat die graka prob. niet trekken zeker?