Toon posts:

Asus A7V266-EX welke geheugencompatibiliteit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een moederboard van ASUS, de A7V266-EX

Op de site van ASUS heb ik dit model helaas niet gevonden, wel het model A7V266-MX:

Ik ben op zoek naar meer geheugen, want momenteel hapert zowat alles aan mijn pc, programma's worden namelijk zwaarder en zwaarder.

Momenteel heb ik 256mb, maar ik zou het graag verhogen naar 512 of zelfs 1gb. Maar ik weet niet welke modellen van kaarten ik kopen kan voor mijn moederbord.

Op het forum van asus wordt er over het A7V266-EX zo goed als niets vertelt.

Deze site vertelt me: Supported RAM Technology: DDR SDRAM maar weet ik daar genoeg mee?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De EX zal wel een HP OEM geval zijn ofzo (die hebben meestal standaard namen met een toevoegsel erbaan).
Asus heeft voor dit bord zo te zien geen QVL online staan, dus de beste optie je hebt is kijken of je nieuwe dimms kunt vinden die dezelfde chips hebben als je huidige dimmetje. Is dat neit te vinden dan is het gewoon de gok nemen en hopen dat je dimm werkt die je koopt. Ik geloof dat de A7V266 nog niet zo heel kieskeurig was mbt het geheugen, sommige planken namelijk wel, dus grote kans dat het wel werkt, zo niet is het een kwesite van omruilen.