Ok, vroeger heb ik nog wel eens in VBA gedaan, maar dat is alweer een jaar of 10 geleden, om de een of andere reden heb ik nu een probleem wat volgens mij heel erg simpel is, maar waar ik niet uit schijn te komen..
Ik wil ivm met een digitaal archief vlak voor het verzenden via een msgBox een keuze maken of ik wel of niet een BCC verstuur naar een vast adres. Eerst had ik dezelfde functie zónder de msgBox (die werkte wel), maar daar bleek al heel snel uit dat ik toch niet bij elke mail een BCC wil versturen (en dat het niet mogelijk is om uit te lezen van welk account de mail verstuurd wordt). Daarom heb ik de box toegevoegd, maar die krijg ik maar niet op m'n scherm als ik op verzend klik.
Ik heb de search geprobeerd, net als google, maar ik kom er even niet achter wat ik precies fout doe. Volgens mij is het ook een té simpel iets wat ik over het hoofd zie...
Iemand een suggestie?
Ik wil ivm met een digitaal archief vlak voor het verzenden via een msgBox een keuze maken of ik wel of niet een BCC verstuur naar een vast adres. Eerst had ik dezelfde functie zónder de msgBox (die werkte wel), maar daar bleek al heel snel uit dat ik toch niet bij elke mail een BCC wil versturen (en dat het niet mogelijk is om uit te lezen van welk account de mail verstuurd wordt). Daarom heb ik de box toegevoegd, maar die krijg ik maar niet op m'n scherm als ik op verzend klik.
Ik heb de search geprobeerd, net als google, maar ik kom er even niet achter wat ik precies fout doe. Volgens mij is het ook een té simpel iets wat ik over het hoofd zie...
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Private Sub Application_ItemSend(ByVal Item As Object, Cancel As Boolean) Dim objMe As Recipient Dim strMsg As String Dim intRes As Integer strMsg = "Wil je een BCC naar bcc@naarditadres.nl versturen?" intRes = MsgBox(strMsg, vbYesNo + vbDefaultButton1, "Verstuur BCC naar bcc@naarditadres.nl") If intRes = vbNo Then Exit Sub Else Set objMe = Item.Recipients.Add("bcc@naarditadres.nl") objMe.Type = olBCC objMe.Resolve Set objMe = Nothing End If End Sub |
Iemand een suggestie?
[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 04-04-2007 12:19 . Reden: code=vb fix :Y) ]