[VBA.Outlook] krijg MsgBox niet op m'n scherm

Pagina: 1
Acties:

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-07 16:55

Dentist

Next patient please...

Topicstarter
Ok, vroeger heb ik nog wel eens in VBA gedaan, maar dat is alweer een jaar of 10 geleden, om de een of andere reden heb ik nu een probleem wat volgens mij heel erg simpel is, maar waar ik niet uit schijn te komen..

Ik wil ivm met een digitaal archief vlak voor het verzenden via een msgBox een keuze maken of ik wel of niet een BCC verstuur naar een vast adres. Eerst had ik dezelfde functie zónder de msgBox (die werkte wel), maar daar bleek al heel snel uit dat ik toch niet bij elke mail een BCC wil versturen (en dat het niet mogelijk is om uit te lezen van welk account de mail verstuurd wordt). Daarom heb ik de box toegevoegd, maar die krijg ik maar niet op m'n scherm als ik op verzend klik.

Ik heb de search geprobeerd, net als google, maar ik kom er even niet achter wat ik precies fout doe. Volgens mij is het ook een té simpel iets wat ik over het hoofd zie...

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Private Sub Application_ItemSend(ByVal Item As Object, Cancel As Boolean)
    Dim objMe As Recipient
    Dim strMsg As String
    Dim intRes As Integer

strMsg = "Wil je een BCC naar bcc@naarditadres.nl versturen?"
    intRes = MsgBox(strMsg, vbYesNo + vbDefaultButton1, "Verstuur BCC naar bcc@naarditadres.nl")

If intRes = vbNo Then
        Exit Sub
    Else
        Set objMe = Item.Recipients.Add("bcc@naarditadres.nl")
        objMe.Type = olBCC
        objMe.Resolve
        Set objMe = Nothing
    End If

End Sub

Iemand een suggestie?

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 04-04-2007 12:19 . Reden: code=vb fix :Y) ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zet eens een breakpoint op Application_ItemSend? Wordt de functie uberhaupt uitgevoerd?
Gezien de MsgBox niet genest in een conditionele constructie staat ofzo zou 'ie dus zowieso, als de functie al wordt uitgevoerd, moeten verschijnen.

Overigens:
Waar hoort mijn topic?
PRG >> OFF

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 04-04-2007 12:29 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Dentist

Dentist

Next patient please...

Topicstarter
wtf? De functie wordt inderdaad helemaal niet herkend!? Dat is vreemd, aangezien hij het zonder de msgBox wél gewoon deed en het eigenlijk gewoon een standaardfunctie is..

edit: de normale functie zonder msgBox doet het ook niet meer.. Ik vraag me af of ik hem wel op de goede plek heb gezet? Thisoutlooksession -> application -> Itemsend?

excuses voor het verkeerde forum, zag meer VBA topics in PRG, vandaar

[ Voor 24% gewijzigd door Dentist op 04-04-2007 12:57 ]

• Dentist

Dentist

Next patient please...

Topicstarter
Ok, vbaproject verwijderd.. nu werkt het weer.. bizar.

• Dentist

Dentist

Next patient please...

Topicstarter
Okay, ik word er gestoord van.. het probleem blijkt dus te zijn dat vbaproject.otm niet automatisch wordt geladen oid. Iemand enig idee hoe dat moet, ik heb alt-f11 en alf-f8 al geprobeerd, maar dat werkt niet. :(

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Check je beveiligingsinstellingen? Je bent nogal karig met informatie. Welke outlook, virusscanner script protectie draaien?

En wil je je topic aub niet zo schoppen. Als je als laatste in een topic gepost hebt en je wilt wat toevoegen, gebruik dan de editknop :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Dentist

Dentist

Next patient please...

Topicstarter
Outlook 2003, beveiligingsinstellingen op hoog en gemiddeld geprobeerd. Draai een virusscanner (avast) , maar scripts kan ik gewoon uitvoeren (dat blijkt ook wel uit het feit dat hij het de 1e keer probleemloos doet + ik vind niks in de logs).

de opties op deze pagina heb ik ook geprobeerd, net als enkele opties van de MS knowledgebase, maar die werken allemaal niet. Als ik Outlook herstart en op alt-f11 druk, zie ik dat de code staat waar hij moet staan, maar om de een of andere reden wordt hij niet automatisch aangeroepen.

excuses voor het schoppen, was ook enigszins omdat het probleem een andere richting opgaat
Pagina: 1