[Server 2003] Verliest connectie op naam

Pagina: 1
Acties:

• djmulder
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Hallo allemaal,

Ik draai thuis Server 2003 met alle standaard dingen, zoals AD, Exchange, VPN, etc.

Maar sinds korte tijd verliest hij inene zun connectie op naam. Maar gek genoeg niet geheel, zoals pingen op ip basis doet hij en nslookup op naam snapt hij ook nog.

dus bijv: iexplore www.google.nl -> kan hij niet vinden
idem met bijv mail sturen.. vind exchange gewoon zijn smarthost niet meer.

maar ping op ip van google en nslookup op naam van google snapt hij wel.

Iemand enig idee :? ik vind het een raadsel.

ik heb al:

code:
1
2
3
netsh int ip reset resetlog.txt
netsh winsock reset
echo 127.0.0.1 localhost > %Systemroot%\System32\drivers\etc\hosts

geprobeert..maar dit lost het ook niet op

Hmm de titel is eigenlijk niet geheel het probleem dus, maar kan de titel niet bewerken meer.

Thx,

DJM

[ Voor 24% gewijzigd door djmulder op 04-04-2007 11:28 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is de ip configuratie van deze server?

Welke DNS-forwarder is er bij DNS ingesteld?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• djmulder
euh na het domme idee "goh laat ik mijn netwerkkaart disablen en weer enablen" ... via RDP... moet ik even wachten tot vanavond (als ik thuis ben) voor je antwoord QM ;)

edit: trouwens het is niet in één keer dat dit gebeurt, na een verse reboot doet hij het perfect. Pas na een aantal uur is het allemaal inene weg.

edit2: van alle popups die windows heeft, waarom nou niet eentje: "You are about to do something incredibly stupid, are you sure?"

DJM

[ Voor 47% gewijzigd door djmulder op 04-04-2007 12:17 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Da's mij dus een keer gebeurt op een produktieserver toen ik nog een klein vraagttekentje was :P

Ik moest de properties van een NIC opvragen, en de button naast de properties is de disable button (en die vraagt in tegenstelling tot alle andere settings niet om een bevestiging). En nee, in die tijd waren er nog geen leuke ILO-boards... Dat betekende dus in de auto stappen..

[/offtopic]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

Question Mark schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:30:
Da's mij dus een keer gebeurt op een produktieserver toen ik nog een klein vraagttekentje was :P

Ik moest de properties van een NIC opvragen, en de button naast de properties is de disable button (en die vraagt in tegenstelling tot alle andere settings niet om een bevestiging). En nee, in die tijd waren er nog geen leuke ILO-boards... Dat betekende dus in de auto stappen..

[/offtopic]
grinz memories :)
* mutsje zwaait naar question mark :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

djmulder schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:15:
edit: trouwens het is niet in één keer dat dit gebeurt, na een verse reboot doet hij het perfect. Pas na een aantal uur is het allemaal inene weg.
Die paar uur is vergelijkbaar met de periode van je caching in DNS ?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• djmulder
alt-92 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:29:
[...]

Die paar uur is vergelijkbaar met de periode van je caching in DNS ?
zou kunnen.. ik zal zo ff kijken

DJM

• djmulder
Forwarder is 192.168.34.1 (mun router),

Hoe die cached kan ik niet vinden eigenlijk..

Nu ik zo hiernaar kijk denk ik dat het misschien de router is.. ik heb nu namelijk zo'n kpn ding (experia box ofzo toch?) .. voorheen had ik een andere..

Ik ga ff kijken of er iets over forwarding te vinden is in de router

DJM

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

djmulder schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:05:
Forwarder is 192.168.34.1 (mun router)
waar staat die ingesteld? DNS management Console onder tab Forwarders?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• djmulder
alt-92 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:29:
[...]

waar staat die ingesteld? DNS management Console onder tab Forwarders?
ja daar staat het

DJM

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zet daar dan eens je ISP DNS servers in?

Die DNS prutsdingetjes van routers zijn nou niet bepaald wat ik als basis zou willen gebruiken.

• djmulder
alt-92 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 16:46:
Zet daar dan eens je ISP DNS servers in?

Die DNS prutsdingetjes van routers zijn nou niet bepaald wat ik als basis zou willen gebruiken.
Sorry late reply, maar ik ga dat eens proberen

Zit er zowiezo aan te denken vanavond er slackware op te zetten. Weet nog niet zeker

DJM

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

djmulder schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 09:20:
Sorry late reply, maar ik ga dat eens proberen
Doe dat eerst eens? :)
Zit er zowiezo aan te denken vanavond er slackware op te zetten. Weet nog niet zeker

DJM
Erhm.. server is dus niet serieus bedoeld dan?
Waarom geef ik dan nog antwoord....

• djmulder
alt-92 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 09:58:
[...]

Doe dat eerst eens? :)

[...]

Erhm.. server is dus niet serieus bedoeld dan?
Waarom geef ik dan nog antwoord....
heel serieus bedoeld.. ik draai er eigen domein op enzo/mail/webhosting voor mezelf/etc...

maar ben nog in de fase waar ik niet geheel zeker weet welke van de 2 os-en ik wil gebruiken.. 2k3 draait al redelijke tijd en tot voor kort foutloos.

DJM

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:28

alm

Hoe staan je LAN instellingen van je server? Dus 'ipconfig /all' draaien op de command prompt.

Misschien staat de DNS niet goed ingesteld voor je netwerkkaart, die moet naar zichzelf wijzen. Kijk ook eens in de eventviewer wat daar voor meldingen in staan...

• djmulder
alm schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:30:
Hoe staan je LAN instellingen van je server? Dus 'ipconfig /all' draaien op de command prompt.

Misschien staat de DNS niet goed ingesteld voor je netwerkkaart, die moet naar zichzelf wijzen. Kijk ook eens in de eventviewer wat daar voor meldingen in staan...
ipconfig /all lijkt gewoon in orde te zijn,

ik heb het advies van alt-92 gevolgd..en ben het nu aan het testen, ik heb nu de dns instellingen naar die van KPN laten wijzen.. misschien dat het helpt..

ik laat dit even zo draaien, tot nu toe lijk thet goed te gaan (draait nu een dagje zo)

DJM
Pagina: 1