Philips Pet725 defect -> ik moet betalen

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-02 22:46

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hallo,

Ik vraag me af waarom de meeste mensen producten kopen voor Philips.

Ik vind het het slechste merk ooit. Het is allleen maar troep in een doosje met het merk derop. Het enigste wat ze fatsoenlijk hebben kunnen maken, is het Philips Stadion. :9

De meeste mensen hadden mij gewaarschuwd voordat ik een Philips-product had gekocht, maar ik wouw Philips Inc. toch nog een kans geven, en kocht dus een Portable DVD-speler. De Pet725.

Na een week was er een onderdeeltje kapot, en stuurde ik m op naar Philips. Zei zeiden na een maand :( dat het 150 Euro kostte om het te laten maken, terwijl ik er 250 had gegeven om hem te kopen.

Het totaal zou dan uitkomen op 400 Euro.

Ik zei dus van Nee, breng maar terug dan. Toen zeiden ze: Ok meneertje, maar dat gaat u 40 Euro kosten. :'(

Ze zeiden dat als ze het zouden maken er ook een nieuwe kap op zouden doen (hij was beschadigd).

Dus ik stemde ermee in. Tegen mijn wil in. :X

Nu ik Philips-LCD's zie in de winkel, raak ik zo boos dat ik ze wil laten vallen en ga vluchten.
Het zijn niets anders dan de goedkoopste schermen, met het philips logo der' op en een paar TL-Buizen erachter (Ambilight).

Ik zal nooit meer van mijn leven een Philips-product kopen.
Zelfs als ik in de ziekenhuis terecht kom en door een Philips-reddingsleven kan woirden gered, zal ik het niet doen.
Er zijn veel betere merken zoals Pioneer, Samsung en Sharp.

Wat vinden jullie van Philips? >:)

Gulfstream G650

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08-2025

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Gefrustreerd?

Maar mijn enige ervaring met Philips producten is in de keuken (koffiezetter, broodrooster e.d.) en daar geen slechte ervaringen mee. Ook de gloeilampen nooit problemen meegehad.

Maar waarom zou je iets gelijk naar Philips sturen, waarom niet gewoon teruggaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt?

[ Voor 92% gewijzigd door Frentik op 04-04-2007 11:20 ]

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Sorry het moest er gewoon uit. Ik zal als ik wat afgekoeld ben e topic wat neutraler maken. :o

Gulfstream G650

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

vaag verhaal trouwens. Je koopt naar ik aanneem een nieuw produkt en je moet betalen voor een reparatie ? of was je te geirig en was het een gevalletje marktplaats zonder garantie ?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Eh, als je iets een week in huis hebt, dan heb je garantie... Gaat er iets kapot, dan krijg je GRATIS vervanging of reparatie. Sowiso ga je dan eerst terug naar de winkel. Laat die het maar netjes regelen.

Geen idee waarom Philips nu opeens centen wil zien van een defect product dat een week oud is. Misschien kun je ons daar wat meer over informeren, want op deze ongefundeerde manier blijft het topic niet lang open!

Ik heb er in ieder geval effe een andere topictitel van gemaakt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 04-04-2007 11:25 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:50
Had je hem 2e hands zonder garantie? Of heb je hem zelf van een flatgebouw laten vallen? Want normaal claim je gewoon garantie bij de winkelier natuurlijk.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2025
salimrmaf schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:17:
[...]

Na een week was er een onderdeeltje kapot, en stuurde ik m op naar Philips. Zei zeiden na een maand :( dat het 150 Euro kostte om het te laten maken, terwijl ik er 250 had gegeven om hem te kopen.

[...]

Ze zeiden dat als ze het zouden maken er ook een nieuwe kap op zouden doen (hij was beschadigd).

[...]
Kap was na een week beschadigd? Je hebt hem dus laten vallen. Het feit dat de kap beschadigd was zal er in ieder geval voor gezorgd hebben dat ze dat hebben aangenomen.

Vandaar dat het niet onder garantie valt en dat jij verantwoordelijk bent voor de loonkosten die zij hebben gemaakt om erachter te komen wat kapot is. En dat een reparatie vaak bijna net zo duur is als een nieuwe kopen, tja dat kan aardig kloppen. Een nieuwe rolt zo van de band in Taiwan. Een kapotte moet een europese service engineer naar kijken, en zijn uurloon is al snel een stuk meer dan de kostprijs van een nieuwe.

edit:

By the way, voor 179 heb je een nieuwe (kieskeurig)

[ Voor 8% gewijzigd door El Psycho op 04-04-2007 11:31 ]

Verwijderd

:9 Pas op, want in veel electro-artikelen zitten philips onderdelen.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:42
Kom op zeg, wat een lul-verhaal.
En dom om een compleet merk door 1 vervelende ervaring af te schrijven.
n00b!

Verwijderd

voodooless, garantie; Dat klopt. Maar de service van Philips laat nogal te wensen over, das is ook mijn (ouders') ervaring.

Ik ben het helemaal niet zo oneens met de strekking van de OP, al is het wel een behoolijke flame naar Philips toe (en die verdienen ze soms ook wel eens hoor !).

Als ik het me goed herinner hebben ze voor de slechte service ale eens een "koude douche" gehad bij het consumentenprogramma Radar.

edit:

TS probeerde Philips eigenlijk op te lichten. In dit geval krijgt Philips dus van mij een pluim, omdat je hem gewoon feilloos door hadden. Maar Philips is qua service toch niet altijd even goed ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 13:50 ]

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02 22:02

Moortn

Hallo

Ik ben het wel met de TS eens, de meeste dingen gaan gewoon kapot in een week (TV's, DVD spelers, Monitoren ontploffen op school). Maargoed, onze Sony Home Cinema doet er ook 30 seconden over om een DVD te lezen.
Ik krijg nu vast de grootste flames :P

[ Voor 32% gewijzigd door Moortn op 04-04-2007 11:31 ]

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Dingen die kapot gaan binnen de garantieperiode, zonder dat er verwijdbare schade is aangebracht aan het apparaat door de consument, zullen door de producent kosteloos gerepareerd of vervangen moeten worden, ook door Philips!
(Ik denk dat de TS niet het hele verhaal verteld :X )

Persoonlijk kan ik trouwens niet zeggen dat ik slechte ervaringen heb met Philips, behalve met mijn autoradio uit 1800 die alleen orginele cd's eet... De rest werkt allemaal goed en zonder problemen!

[ Voor 26% gewijzigd door sjolmers op 04-04-2007 11:40 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Bash topic dit.
En trouwens Philips is het grootste bedrijf met de meeste patenten van nieuwe technologien en produkten in de wereld.
Trouwens 80% van alle Philips producten worden uitbesteedt aan 3e, zoals bv, Apple, Asus onder de armen heeft genomen voor de macbook productie. Dus niet alle producten zijn slecht van "PHILIPS" maar meer van 3e partijen.
Doe markt onderzoek als voordat je blaat. In 60procent van alle samsung lcd schermen zit een LG/Philips scherm, om maar een voorbeeld tegeven.

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik kan me wel een beetje vinden in het verhaal van de TS, maar alleen met optische drives (waar de TS ook last van heeft). Ik heb hier een dvdspeler van Philips, na 1/2 jaar loopt de dvd-speler 1 op de 3x vast (is hij voor gerepareerd), na 2 jaar gaat de lade niet meer open, tenzij je er bovenop hard slaat 8)7.

Maar wij hebben hier 10 jaar een Aristona (= Philips) TV gehad, nog nooit problemen mee gehad. Mn vader heeft nog jaaaren een Philips versterker + tuner + boxen gehad, nog nooit problemen mee gehad. Zelf heb ik een stereoset van Philips, redelijk simpel, maar ook daar nooit problemen mee gehad.

Maar als je op ervaringen van consumenten afgaat (zie bijvoorbeeld Kieskeurig), zie je dat er veel mensen problemen hebben met Philips producten, zodra er een lens inzit. Hier dus hetzelfde verhaal.

Conclusie: voor een product met een optische drive zou ik zeker niet voor Philips gaan.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ok, Ik biecht op...

Ik had ruzie met mn zusje en dus pakte ik de dvdspeler, en gooide hem hard op de grond.

Daardoor beschadigde de kap (stoeptegel-geschruurd) en is de Eject-lipje erafgevallen. Je weet wel, waardoor de CD-Lade op zijn plek blijft. O-)

Daarna was ik ermee naar de Dixons teruggegaan. Zei belden me dus op en zieden dat het 150E kostte.

Maar to the point: Philips=Aristona=LG=Sams.

Maar daarom, omdat LG./Philips hetzelfde is, zal mij volgende TV een SHarp zijn. Die maken hun schermen tenminste zelf, en Sharp=grootste LCD-merk die er is.

spoiler:
Of de beste in ieder geval.

[ Voor 9% gewijzigd door SalimRMAF op 04-04-2007 13:46 ]

Gulfstream G650

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

salimrmaf schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:45:
Ok, Ik biecht op...

Ik had ruzie met mn zusje en dus pakte ik de dvdspeler, en gooide hem hard op de grond.

Daardoor beschadigde de kap (stoeptegel-geschruurd) en is de Eject-lipje erafgevallen. Je weet wel, waardoor de CD-Lade op zijn plek blijft. O-)

Daarna was ik ermee naar de Dixons teruggegaan. Zei belden me dus op en zieden dat het 150E kostte.
Dus je gooit iets kapot en moet er dan voor betalen?
En waar was dat de schuld van Philips??

[ Voor 18% gewijzigd door TERW_DAN op 04-04-2007 13:50 ]

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 02:31

Royz

Kleurenblind!!

Ambilight ownage!!! _/-\o_

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 07:52

YellowCube

Wait...what?

Ok, Ik biecht op...

Maar daarom, omdat LG./Philips hetzelfde is, zal mij volgende TV een SHarp zijn. Die maken hun schermen tenminste zelf, en Sharp=grootste LCD-merk die er is.

spoiler:
Of de beste in ieder geval.
Dus...je smijt zelf moedwillig een nieuw produkt op de grond en als het dan niet kostenloos gerepareerd wordt is dat reden om de fabrikant tot op z'n enkels af te fikken. Maak je nu gewoon een geintje of heb je als kind onder hoogspanningskabels gewoond?
Wordt even volwassen zou ik zeggen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Mr. Boojengle
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-06-2023
Ik zal nooit meer van mijn leven een Philips-product kopen.
Zelfs als ik in de ziekenhuis terecht kom en door een Philips-reddingsleven kan woirden gered, zal ik het niet doen.
Laat we nu toch ff hopen dat je binnenkort snel gereanimeerd moet worden met een Philips product!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
salimrmaf schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:17:
Er zijn veel betere merken zoals Pioneer, Samsung en Sharp.
LOL

Ik werk zelf bij Philips Medical, en als je de illusie hebt om door een ander merk als Philips "gered" wordt in een ziekenhuis heb je het mooi mis :) Directe concurrentie voor Philips Medical komt van Siemens Healthcare en GE Healthcare (General Electric).

De hoeveelheid Philips apparatuur in ziekenhuis, all over the world, zal je verbazen dus de kans dat je leven gered gaat worden door een Philips apparaat is levensgroot aanwezig.

Sowieso word je niet gered door de apparatuur maar door de behandelend arts die de apparatuur kundig bediend.

En ja, soms gaat het wel eens mis bij een bedrijf mbt garantie afhandeling maar dat heb je bij elk merk, daar is Philips, Sony of Pioneer geen uitzondering in.

Succes met je portable DVD speler.

https://discord.com/invite/tweakers

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Dus omdat jij zelf je product sloopt, en de winkel én de fabrikant je aangaven dat je moet betalen voor de reparatie is het opeens een baggerproduct van een baggermerk?

Verder: Driedubbele OLO @ YellowCube.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Ok, Ik biecht op...

Tja, eigen schuld, dikke bult natuurlijk! Voor dit soort gevallen heb je verzekeringen. Probeer gewoon daar aan te kloppen
Ik heb nog steeds geen enkel zinvol argument gehoord. Ik denk dan ook niet dat het zinvol is om er nog verder op in te gaan.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.