Toon posts:

MDaemon & DNS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb een vraag: Ik heb MDaemon geinstalleerd en nu wil ik hem linken naar mail.blabla.nl, via MDeamon zelf zie ik geen functie's moet dit via DNS?

Google levert mijn helaas geen resultaten op na een uur zoeken...

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 12:15
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:14:
Goedemorgen,

Ik heb een vraag: Ik heb MDaemon geinstalleerd en nu wil ik hem linken naar mail.blabla.nl, via MDeamon zelf zie ik geen functie's moet dit via DNS?

Google levert mijn helaas geen resultaten op na een uur zoeken...
Uiteraard moet je in de DNS een MX-record aanmaken.

Verwijderd

Topicstarter
MX-record is aangemaakt, maar linken doetie nog niet...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:13
Wat versta jij onder 'linken' dan ? 8)7

Edit: Maw, wat probeer je nu precies? Mail laten afhandelen voor blabla.nl, je server via pop/smtp bereikbaar maken op mail.blabla.nl, webmail op mail.blabla.nl krijgen?

[ Voor 68% gewijzigd door Xander op 04-04-2007 11:38 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
De webmail van MDeamon, sorry had dat even nader moeten uitleggen.

MDeamon gebruikt 2000 als webmail poort, maar dit wil ik graag omzetten naar webmail.domein.nl dus ipv. domein.nl:2000 naar webmail.domein.nl. Moet dit in samenwerking van Virtual Host? Ik werk met IIS6.0

• Xander
Ah, dat had je inderdaad even duidelijker mogen toelichten. ;)

WordClient (zo heet de webmail van MDaemon ja...) kun je afaik zo configureren dat hij onder IIS draait, dan zou je waarschijnlijk een virtual host moeten kunnen aanmaken.

Ik heb het zelf nooit geprobeerd met IIS, maar WordClient onder apache draaien werkt niet zo lekker als het zou moeten doen. Onder apache kun je eventueel een wordaround maken met mod_proxy, alleen is dat ook geen nette oplossing...

Anyway, zoek eens in je WordClient settings naar die IIS integratie. Afaik zou dat gewoon moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Binnen MDeamon (WorldClient) kan ik niks vinden dan alleen het veranderen van de poort gegevens, dit zal dus een Virtual Host moeten worden denk ik?

• Xander
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5cb7680d62ecab86260532f1c3091ff4/full.jpg

?

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, maar dat bedoel ik niet...ik draai zelf al een IIS server etc. etc.

• Xander
Ja, en als je WordClient daarmee zou willen gebruiken mag je beginnen met dat vinkje aan te zetten...

Hoe je dat verder moet configureren kun je vast wel vinden in de Alt-N KB...

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:26
In het WorldClient panel zet je "Run WorldClient server using this TCP port" op 80. Voila. En als je via IIS wil draaien moet je even in de knowledgebase van Alt-N zoeken naar hoe dit moet worden opgezet.

[ Voor 38% gewijzigd door tiguan op 04-04-2007 12:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik bekeek net de foto weer hehehe en zag toen pas wat je bedoelde mijn excuse, in iedergeval bedankt voor de tip ik ga even verder rotzooien.

• Xander
tiguan schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:00:
In het WorldClient panel zet je "Run WorldClient server using this TCP port" op 80. Voila. En als je via IIS wil draaien moet je even in de knowledgebase van Alt-N zoeken naar hoe dit moet worden opgezet.
Ik ga er even vanuit dat hij maar 1 extern IP heeft, en dan ontkomt ie er niet aan om het via IIS te draaien als hij ook al IIS heeft draaien op poort 80...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

...en niet te vergeten moet de DNS record voor webmail.domain.tld wel aanwezig zijn in de DNS zonefile die authoritative is om 'm uberhaupt te kunnen gebruiken op internet ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 12:15
Ik draai zelf ook mdaemon met IIS6 als webserver en de Worldclient werkt prima.

Maar heb je wel gezocht ? Op de site van Alt-N staat namelijk stap voor stap beschreven hoe je de configuratie moet instellen:

http://www.altn.com/Support/FAQ/FAQResults/?Number=KBA-01413
Pagina: 1