Toon posts:

[Delphi] Verschil Nederlandse en Duitse versies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaringen met de Duitse versie van Delphi/ Windows? Met name mogelijke verschillen tussen de wijze waarop arrays binnen een programma worden aangesproken en gereserveerd worden.

Probleem is dat een (Duits) programma vlekkeloos werkt op een Duitse PC en crasht door een buitensporig geheugengebruik op een Nederlandse PC.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Denk je niet dat je eerder zou moeten kijken naar de versies van Windows dan naar de taal van Windows of zelfs Delphi? Die taal maakt namelijk als het goed is geen ene fluit uit, en de taal van Delphi nog in het minst omdat je programma (als ik je bericht goed lees) al gecompileerd is. :)

Overigens zou het probleem ook te maken kunnen hebben met eventuele multithreading en het aantal cores in je systeem, maar daar kan ik zo niets over zeggen.

[ Voor 21% gewijzigd door NMe op 04-04-2007 10:53 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
Ik zie niet in waarom er daar een verschil in zou zijn tsn de Duitse & Nl'se versie. Ze gaan de werking / semantiek van een taal niet gaan aanpassen op basis van een taal ofzo. 8)7

Ik denk (ik ben het vrijwel zeker) dat je het toch best in de code van de betreffende applicatie gaat zoeken.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik de fout op meerdere PC's kan introduceren en de Duitse schrijver het op geen enkele manier. Daarom probeer ik deze insteek maar eens. Als er in dit forum geen interessante reacties komen dan kan ik deze mogelijke oorzaak wegstrepen.

Niet geschoten is altijd mis...

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Misschien optie om een versie te compileren met FastMM debugopties ingeschakeld? Zo kun je op de NL Windows er misschien achter komen welk geheugen/objecten niet worden vrijgegeven.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment