Meerder mysql tabellen in één database

Pagina: 1
Acties:

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-09 08:46
Op mijn server gebruik ik nu meerdere databases, waaronder eentje voor de weblog en eentje voor het forum etc.

Ik ga nu naar een nieuwe host, maar die vraagt behoorlijk wat geld voor 1 database. Mijn idee is dus om de weblog/forum/stats db in eentje met een prefix ervoor te knallen.

Is dat wel gezond voor de php software en gaat dat niet ten koste van de snelheid? Het lijkt mij van niet, maar voor de zekerheid vraag ik het toch maar even... :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 12:28
Nee hoor, geen probleem.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

En wat had je er zelf al over opgezocht?
Verder verplaats ik hem naar Programming

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-11 13:46
Dat moet prima werken.

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:28

xces

To got or not to got..

Beetje onzin dat een host veel geld voor 1 database vraagt. Het is hun nog geen 10 seconden werk om een nieuwe database aan te maken en kost ze verder (buiten capaciteit) niets per jaar. Ik zou naar een host gaan waar je ze gratis krijgt.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:59
Bij de meeste hosts krijg je 1 database, met 1 user met toegang tot die database?
Is in de meeste gevallen ook meer dan genoeg. Het is gebruikelijk je tabellen te prefixen en 1 database te gebruiken.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
frickY schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:34:
Bij de meeste hosts krijg je 1 database, met 1 user met toegang tot die database?
Is in de meeste gevallen ook meer dan genoeg. Het is gebruikelijk je tabellen te prefixen en 1 database te gebruiken.
Bij bijna alle hosts is dat inderdaad standaard, maar ook bijna alle hosts hogen dat gratis en zonder problemen even voor je op.
Pagina: 1