Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Ervaringen] VistaGlazz, systeem patch en maximized glass

Pagina: 1
Acties:
  • 2.432 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Na een frisse start met WPF en enkele avonduren is hier VistaGlazz.
Voor meer informatie zie http://www.codegazer.com

Wat is VistaGlazz?
Met VistaGlazz kan je de systeem files patchen die nodig zijn om zelf styles te kunnen gebruiken. Daarnaast kan je de Aero msstyle patchen, zodat gemaximaliseerde vensters transparant blijven.

Hoe kan ik veilig de applicatie gebruiken?
We hebben geprobeert het proces zo veilig mogelijk te maken, van de systeem bestanden en msstyle file wordt automatisch een backup getrokken.

Start de applicatie altijd met Administrator rechten en alleen op Vista RTM (met ondersteuning van Aero). De applicatie zal nooit uitzichzelf dingen patchen/unpatchen, je kan de applicatie dus sowieso veilig starten. Als je de standalone gebruikt, save deze dan eerst even naar je schijf, niet direct vanuit de browser starten (dat vindt .NET niet zo leuk).

Links
Download de Standalone (220 KB)
Download de Setup (1,02 MB)

Alle suggesties/opmerkingen/bug reports zijn welkom.

Laatste update
- Versie 0.1.1: 64bit detectie verbeterd
- Versie 0.1.2: Reboot functie gefixt
- Versie 0.1.3: 64bit en "Patch anyway" aanpassingen
- Versie 1.0.0: Release versie

Hier zijn enkele screenshots (van de beta nog, weinig veranderd):

Menu
Afbeeldingslocatie: http://aycu08.webshots.com/image/14287/2005246964070567056_th.jpg

Patch system
Afbeeldingslocatie: http://aycu17.webshots.com/image/12136/2005246944732671394_th.jpg

Patch style
Afbeeldingslocatie: http://aycu32.webshots.com/image/12551/2005219306463097769_th.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Zyphrax op 11-04-2007 17:49 ]

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Werkt perfect hier met de premium versie, ziet er ook beter uit vindt ik.

Bedankt d:)b

• Zyphrax
Dat is goed nieuws :)

64bit detectie is nu (hopenlijk) goed + reboot functie in 0.1.2

Nieuwe versie 0.1.3 gereleased
- 64bit detectie is vernieuwd (mede dankzij de hulp op GoT)
- Patch anyway functionaliteit is verbeterd
- Logo aangepast, niet langer tekst, nu een plaatje (hoeft Chiller font niet aanwezig te zijn)

Hier zijn een paar voorbeelden van styles van het AeroXP forum, die je kan gebruiken nadat je systeem bestanden gepatched zijn:

Afbeeldingslocatie: http://aycu12.webshots.com/image/13771/2000400910699535452_th.jpg Afbeeldingslocatie: http://aycu08.webshots.com/image/13007/2000499881313387108_th.jpg
Animal pattern by Jeff

Afbeeldingslocatie: http://aycu19.webshots.com/image/13338/2000492291938967056_th.jpg
MaxClear v2 by Sonicexcess

Afbeeldingslocatie: http://aycu12.webshots.com/image/13531/2000444940536632055_th.jpg
Modified Aero by Sonicexcess

Voor bijna al deze styles geldt het simpelweg kopieren naar C:\Windows\Resources\Themes om de style te kunnen selecteren.

Het is bevestigd dat 64bit nu goed werkt in 0.1.3

[ Voor 131% gewijzigd door Spider.007 op 07-04-2007 10:26 . Reden: 4 berichten gemerged ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb 4 berichten die je achter elkaar binnen 24 uur had gepost gemerged naar 1 bericht toe. Gelieve je in het vervolg wel aan de 'niet dubbelposten binnen 24 uur' regel te houden. Het is niet nodig om hier een real-time nieuws-tracker te gaan lopen bijhouden; wil je dat wel kun je mooi de topicstart editen bij nieuws

[ Voor 27% gewijzigd door Spider.007 op 07-04-2007 10:28 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Zyphrax
Hierbij de laatste nieuwspost dan :)

De 1.0 versie is gereleased. Zie topicstart.

Verwijderd

Weet iemand waar ik deze gadget kan downloaden? Waar je ziet hoeveel schijfruimte je nog hebt (zie screenshot)

Afbeeldingslocatie: http://aycu12.webshots.com/image/13531/2000444940536632055_rs.jpg

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:40

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Heb de applicatie net gedownload en het werkt een stuk makkelijker dan alles handmatig vervangen, maar het lukt me niet om custom styles aan de praat te krijgen. Volgens de applicatie is alles goed gepatched, maar als ik een .msstyles open (bijvoorbeeld die van Animal Pattern hierboven), dan krijg ik gewoon het standaard aero theme.
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:03:
Weet iemand waar ik deze gadget kan downloaden? Waar je ziet hoeveel schijfruimte je nog hebt (zie screenshot)

[afbeelding]
Dat is de DriveInfo gadget, te vinden op de gadget site van MS.

[ Voor 36% gewijzigd door RedFox op 11-04-2007 18:18 ]

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 15:31
RedFox schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:08:
Heb de applicatie net gedownload en het werkt een stuk makkelijker dan alles handmatig vervangen, maar het lukt me niet om custom styles aan de praat te krijgen. Volgens de applicatie is alles goed gepatched, maar als ik een .msstyles open (bijvoorbeeld die van Animal Pattern hierboven), dan krijg ik gewoon het standaard aero theme.

[...]

ligt het aan mijn vista , ik krijg die drive info niet in mijn sidebar , hij installeert , maar komt niet in de sidebar te staan !

iemand enig idee ??

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-09 07:55

Raphaelo

boeiend!!

Geweldig programma, draait hier super.

originele signatures zijn top!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Ghostface schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:47:
[...]

ligt het aan mijn vista , ik krijg die drive info niet in mijn sidebar , hij installeert , maar komt niet in de sidebar te staan !

iemand enig idee ??
Krijg je hem wel bij Add Gadgets te zien? probeer hem daar vanuit te dubbelklikken of op je scherm te slepen.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• Zyphrax
RedFox schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:08:

[...]

Ik heb even de Animal styles bekeken. Ze hebben daarbij geen .Theme file geleverd.
Je kan op twee manieren de style inladen:

Lokatie themes/styles
Om een theme/style te installeren, moet je deze altijd eerst kopieren naar de C:\Windows\Resources\Themes map. Iedere theme heeft daar een eigen map en een .theme file.

Manier 1: handmatig style selecteren
Als je geen theme wilt gebruiken, maar puur alleen de style wilt aanpassen. Dan kopieer je eerst zoals hierboven staat de files naar de juiste lokatie, netjes in een eigen map. Vervolgens ga je naar het Window Color and Appearance -> Classic appearance scherm (of je dubbelklikt op de .msstyle file). Je zult zien dat er in dat lijstje een extra Windows Aero staat. Selecteer die, druk op apply en je nieuwe style wordt geladen. (Deze methode is een beetje gokken als je meerdere styles hebt)

Manier 2: maken van een theme file
Kopieer eerst de files naar de juiste lokatie, netjes in een eigen map. Maak dan een kopie van een bestaand .theme bestand en geef deze een eigen naam. Open het .theme bestand en pas de file naar onderstaand voorbeeld aan (alle andere regels in het bestand ongewijzigd laten):

code:
1
2
3
4
5
6
[Theme]
DisplayName=Aero MaxGlass LH

[VisualStyles]
Path=%ResourceDir%\Themes\Aero MaxGlass LH\Aero - Max Glass LH.msstyles
ColorStyle=NormalColor

Even de juiste DisplayName dus zetten, Path aanpassen en zorgen dat ColorStyle op NormalColor staat. Daarna dubbelklik je op de .theme file of open het Theme settings scherm en kies Apply.

[ Voor 4% gewijzigd door Zyphrax op 11-04-2007 20:06 ]

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Bedankt voor je uitgebreide en duidelijke uitleg Zyphrax. Ik heb de style naar de Themes folder gekopieerd en nu werkt het prima.
In XP opende ik de .msstyles altijd vanaf de locatie waar ik hem gedownload had, maar dat werkt dus blijkbaar niet in Vista.

• Stefke
  • Laatst online: 28-11 12:06
Ik heb ook VistaGlass geprobeerd, maar bij mij krijg ik na het patchen alleen nog maar de netniet Windows Classic look, m.a.w. hij kan helemaal geen themes meer weergeven.
Ook de standaard Windows Vista werkt niet meer.

Ik heb al de MS-patch waar schijnbaar problemen mee zijn verwijderd, maar dat maakt niks uit.

Terugzetten met de tool is geen probleem.

Het gaat om Vista Ultimate. Tips?

Ik snap trouwens iets niet: ik kan Aero niet als theme selecteren, alleen Windows Vista, die dan wel (deels) transparant is. Ik neem aan dat dat de bedoeling is? Hoe zet je Aero aan of uit? (m.a.w. switchen tussen transparant Vista en niet transparant.)

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 28-07-2007 22:33 ]

• Zyphrax
Heel vreemd. Het zou moeten werken als je eerst de 1e patch stap doet en daarna de 2e patch stap.

Als je deze problemen alleen hebt bij eigen themes, dan kan het komen door de nieuwe patch van Microsoft. Deze beinvloed niet zo zeer het patchen, maar verplicht een correcte directory structuur voor custom themes (meer hierover kan je op het AeroXP.org forum uitgebreid lezen).

Kan je me vertellen welke stappen je doet/wat voor systeem je hebt en of je zelf al eens handmatig gepatched hebt?

• Stefke
  • Laatst online: 28-11 12:06
Nee, is gewoon een nieuwe install van Vista op een C2d2140, G965 mobo

Maar misschien snap ik de procedure niet goed. Ik druk op de middelste knop, krijg een melding dat e.e.a gepatched is, daarna kan ik dus geen themes meer instellen (ook niet de standaard Vista).

Jij hebt het al over 2 stappen?

En ik heb zelfs nog niet echt themes in gebruik, alleen een om te proberen, maar die kan best niet goed zijn. Heb jij een linkje naar een theme die zeker moet werken na het patchen?

En moet ik daarna niet ook gewoon de Vista theme kunnen gebruiken?

edit: I see now; de eerste knop bewerkt de dll's de tweede bewerkt de Aero....ik had er helemaal overheen gekeken. We proberen het opnieuw! :)

Dat werkt, tnx :D

[ Voor 45% gewijzigd door Stefke op 28-07-2007 23:44 ]

• Zyphrax
Goed om te horen :)

We zijn bezig met VistaGlazz 2 wat het allemaal nog iets makkelijker zou moeten maken. Helaas weinig vrije tijd op dit moment.

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 20:02

FREAKJAM

"MAXIMUM"

stefijn schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 20:51:
Ik heb ook VistaGlass geprobeerd, maar bij mij krijg ik na het patchen alleen nog maar de netniet Windows Classic look, m.a.w. hij kan helemaal geen themes meer weergeven.
Ook de standaard Windows Vista werkt niet meer.

Ik heb al de MS-patch waar schijnbaar problemen mee zijn verwijderd, maar dat maakt niks uit.

Terugzetten met de tool is geen probleem.

Het gaat om Vista Ultimate. Tips?

Ik snap trouwens iets niet: ik kan Aero niet als theme selecteren, alleen Windows Vista, die dan wel (deels) transparant is. Ik neem aan dat dat de bedoeling is? Hoe zet je Aero aan of uit? (m.a.w. switchen tussen transparant Vista en niet transparant.)
welke patch is dat, want mn systeem is dus verneukt nadat ik vistaglazz heb installed :'(

is everything cool?

• Zyphrax
Dat ging om patch KB933928.

Het breekt niet de functionaliteit van VistaGlazz. Je gebruikt waarschijnlijk een theme/style die geschikt was voor Vista RTM, maar niet voldoet aan de eisen van KB933928. Lees er hier meer over hoe je dat oplost:
http://www.aeroxp.org/boa...howtopic=9524&hl=KB933928

Verwijderd

HELP!
Want mijn hele systeem is door de dolle heen, nadat ik VistaGlazz 1.2 heb geinstalleerd en de patches heb vervangen.
Norton geeft foutmeldingen die niet gerepareerd kunnen worden, elk programma dat ik opstart begint met een reeks van foutmeldingen.
Steeds bij het opnieuw opstarten van Windows Vista 'basic' geeft VistaGlazz continu de melding dat ik mijn systeem opnieuw moet opstarten.
De bestanden terug zetten lukt ook niet met VistaGlazz.

Is er een manier om het handmatig te doen zonder het programma??
Alvast bedankt

Gr Danny
Pagina: 1