Hotmail blokkeert e-mail forwards?

Pagina: 1
Acties:
  • 690 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Sinds enkele dagen is het zo dat e-mail forwards naar een hotmail account geblokkeerd zijn. Als ik een mailtje stuur naar het forward adres (bijv. forward@domein.nl) dat de mail doorstuurt naar myaccount@hotmail.com, dan krijg ik vrijwel meteen een bounce 550:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

myaccount@hotmail.com
    (ultimately generated from forward@domein.nl)
    SMTP error from remote mail server after MAIL FROM:<ander.adres@ander-domein.nl> SIZE=2128:
    host mx1.hotmail.com [65.54.245.8]: 550 Your e-mail was rejected for policy reasons on this gateway. Reasons for rejection may be related to content such as obscene language, graphics, or spam-like characteristics (or) other reputation problems. For sender troubleshooting information, please go to http://postmaster.msn.com.  Please note:
    if you are an end-user please contact your E-mail/Internet Service Provider for assistance.

(De e-mail adressen zijn gewijzigd in het bericht om spam tegen te gaan.)

Overigens heb ik dit ook kunnen verifiëren op een tweede hotmail account, dus het lijkt niet account gebonden. Weet iemand of de policy de afgelopen dagen is gewijzigd waardoor e-mail forwards niet meer worden toegestaan? En heeft iemand een oplossing? Kun je bijv. op de een of andere manier het domein aan een white-list toevoegen?

• Stamgastje
Schopje...

Overigens is het ook zo dat e-mails van mailing lijsten niet meer afgeleverd worden.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:59
Het is toch redelijkj eenduidig?
Your e-mail was rejected for policy reasons on this gateway. Reasons for rejection may be related to content such as obscene language, graphics, or spam-like characteristics (or) other reputation problems.
For sender troubleshooting information, please go to http://postmaster.msn.com.
Please note: if you are an end-user please contact your E-mail/Internet Service Provider for assistance.
:?

• Stamgastje
Euh... behalve dan dat de mail in kwestie geen "obscene language, graphics, or spam-like characteristics (or) other reputation problems" bevatte?

Zelfs mail van een gewone (mailman) mailing lijst wordt geweigerd. En ik heb ook nergens in de policy kunnen vinden dat het gebruik van een forward adres niet toegestaan is.

[ Voor 5% gewijzigd door Stamgastje op 05-04-2007 14:47 ]

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-11 13:46
Beheer je de betreffende mailserver zelf? Het zou kunnen dat de mailserver in een blacklist zit?

• Stamgastje
Nee, ik beheer deze server zelf niet. En verder heb ik het ondertussen met 3 andere severs/domeinen getest op 3 verschillende Hotmail accounts, geen van alle mails komen aan. Kan het zijn dat de SenderID check van Hotmail problemen geeft?

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 19:38

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Daar zijn ze wel hard mee bezig, dan SenderID, misschien veroorzaakt dat inderdaad het probleem

FiXxXeR

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 22:13
Anders gewoon even een mailtje forwarden naar Microsoft met dit topic erin :+

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 19:38

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

dat helpt alex 8)7

FiXxXeR

• Stamgastje
Is er niemand anders die vergelijkbare problemen heeft met Hotmail?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
100.000+ mensen hebben dit probleem.
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=
Momenteel zijn er 2 machines welke problemen hebben met het versturen van emails naar hotmail, live en MSN adressen. Indien u geautomatiseerde mails verstuurd naar deze diensten of gebruik maakt van webmail, danwel onze SMTP servers op de volgende IP adressen:

81.18.172.35
81.18.172.55

Dan zult u een non-delivery bericht krijgen met ongeveer de volgende inhoud:

"Connected to 65.54.244.232 but sender was rejected. Remote host said: 550 Your e-mail was rejected for policy reasons on this gateway. Reasons for rejection may be related to content such as obscene language, graphics, or spam-like characteristics (or) other reputation problems. For sender troubleshooting information, please go to http://postmaster.msn.com. Please note: if you are an end-user please contact your E-mail/Internet Service Provider for assistance."

We zijn hier mee bekend. De oorzaak ligt bij Microsoft en we zijn inmiddels in contact (23/02 10:20) met de technische mensen daar. We willen uitsluitsel over de reden waarom emails van deze twee machines geweigerd worden.
We denken momenteel dat het te maken kan hebben met onveilige PHP scripts van klanten op onze machines welke misbruikt zijn door externe partijen en dat Microsoft daarom automatisch de IP's geblokkeerd heeft. Dit is een nadeel van shared hosting, daar er meedere domeinen op 1 IP draaien.
Indien u zelf emailscripts gebruikt, controleer deze dan ten alle tijde op veiligheid. Het mag niet mogelijk zijn dat bezoekers via uw formulier grote mailings versturen naar bv. hotmail / live en andere emaildiensten. Indien u zelf niet zeker weet ofdat uw scripts veilig zijn kunt u contact opnemen met support@d-hosting.nl onder vermelding van "Mail script" en in het bericht de locatie van het script.

Momenteel is er geen alternatief wat we u kunnen aanbieden om toch te kunnen mailen naar hotmail, live en msn adressen, te meer dit tevens zou kunnen betekenen dat andere IP's ook geblokkeerd gaan worden. Het is daarom verstandig om dit via de SMTP server van uw internetprovider te doen.
(Volgende keer zelf eerst googlen :( , en een fatsoenlijke provider nemen .... )

[ Voor 90% gewijzigd door djexplo op 07-04-2007 19:53 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• BasieP
  • Laatst online: 19-10 08:18
djexplo schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 19:50:

[...]

(Volgende keer zelf eerst googlen :( , en een fatsoenlijke provider nemen .... )
heeft MS ook een lijstje met ip's die ze blokeren? ik heb hier namelijk ook last van bij mijn hoster, en die heeft echt een ander ip adres.

lullige is, als ik vanaf die site (dmv squirrel) mail verstuur naar hotmail, krijg ik ook geen delivery failed ding terug..
er gebeurd gewoon niks :|

[ Voor 13% gewijzigd door BasieP op 07-04-2007 20:05 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Stamgastje
Google had ik uiteraard zelf al gebruikt (maar met verkeerde zoektermen waarschijnlijk). En verder gebruik ik zelf geen Hotmail adressen, ik beheer (mede) een mailing lijst op een domein dat bij Lientje (lientje.com) gehost wordt en ik kan moeilijk anderen verplichten een ander e-mail adres te nemen.

Maar goed, voor zover ik het nu begrijp wordt dus misschien gewoon het IP adres van de server bij Hotmail geblokkeerd en kan ik het beste met Lientje contact opnemen. Mogelijk staan er wat foute scripts op een ander account op dezelfde server...

Hetgeen trouwens nog wel apart is, is dat een vriend een forward adres vanaf een heel ander (door hem beheerd) domein en server geprobeerd heeft; echter, ook e-mails via een forward adres op zijn server naar Hotmail accounts werden geblokkeerd. Wellicht dat er toch nog iets anders aan de hand is (SenderID problemen misschien)?

[ Voor 18% gewijzigd door Stamgastje op 08-04-2007 00:00 ]

Verwijderd

[...]

Mooie quote... maar dat is slechts 1 provider. Ik heb er nu ook last van (en niet bij d-hosting). Heel fijn als je een webwinkeltje hebt en 60% van je klanten een hotmail adres opgeeft. Maar wat kun je hier aan doen?! Ik heb al gezeurd bij de provider, maar het is maar afwachten of die wat kunnen betekenen. Ik heb het overigens niet alleen met forwards, maar met elk bericht. Wat er ook in staat.

en bij geen enkele blacklist komt mijn site voor: http://www.mxtoolbox.com/blacklists.aspx

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 00:10 ]

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-11 16:53
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 00:01:
[...]

Mooie quote... maar dat is slechts 1 provider. Ik heb er nu ook last van (en niet bij d-hosting). Heel fijn als je een webwinkeltje hebt en 60% van je klanten een hotmail adres opgeeft. Maar wat kun je hier aan doen?! Ik heb al gezeurd bij de provider, maar het is maar afwachten of die wat kunnen betekenen. Ik heb het overigens niet alleen met forwards, maar met elk bericht. Wat er ook in staat.

en bij geen enkele blacklist komt mijn site voor: http://www.mxtoolbox.com/blacklists.aspx
Er is een oplossing (gedeeltelijk) voor je probleem.

Je kunt (als je tenminste je mail vanuit huis via een lokale client verstuurd) je ISP als SMTP Relay instellen.

Specs: http://specs.tweak.to/14067

• Stamgastje
Bij mij is de blokkade nog steeds actief helaas... Lientje.com, de hoster waar wij een virtual hosting oakket bij afnemen, heeft nog niet gereageerd op mijn verzoek om hierbij te helpen.

Wat ik vermoed is dat een ander account rotzooi (=spam o.i.d.) naar Hotmail heeft gestuurd vanaf dezelfde server; tijd dus voor Lientje.com om actie te ondernemen en daarna bij Hotmail de blokkade ongedaan te maken.

Verwijderd

bij mijn server waren nog geen spf records ingesteld. Dit heb ik nu gedaan, maar het zal even duren voordat dat effect heeft. Als het al effect heeft. (soms ben ik ongeduldig ja!)

@GeniusJennis: dank voor je suggestie, maar het probleem zit hem er juist in dat bepaalde mails via de website gestuurd moeten worden: bijvoorbeeld bestellingsbevestigingen e.d. Om dat handmatig vanuit outlook te doen is gezien het aantal bestellingen voor mij niet echt een optie. Ik was er nu juist erg blij mee dat ik een half jaar terug dit automatisch door de website kon laten doen.
En het is inderdaad wel het geval dat het alleen misgaat via de server. Mails die ik via mijn xs4all smtp verstuur naar hotmail-klanten komen wél aan.
Maar het staat niet echt profi op mijn site: "helaas blokkeert hotmail onze mails dus wijzig aub je e-mail in je accountgegevens" (om maar niet te spreken van hoe slecht mensen dit soort teksten lezen !)

• asusk7m550
  • Laatst online: 29-11 08:18

asusk7m550

Athlon 550@500

Ook ik heb last hiervan.

Heb je nog een oplossing gevonden?

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• Stamgastje
Nee, helaas... (alhoewel ik wel overweeg naar een andere hoster over te stappen).

Verwijderd

inmiddels is het probleem bij mij opgelost! Of mijn werkwijze voor anderen hetzelfde resultaat oplevert, weet ik natuurlijk niet, maar wie weet...

1. er waren geen spf records op de server waar de mail vandaan kwam. Deze heb ik toegevoegd. om te checken of jouw server deze heeft, kun je bijv. deze site gebruiken: http://www.dnsreport.com/...ort.ch?domain=lientje.com (en dan het domein in de url te vervangen door je eigen domeinnaam)
2. als de spf records zijn ingesteld, stuur je een e-mail naar senderid@hotmail.com senderid@microsoft.com
als onderwerp en berichttekst zet je alleen de domeinnaam neer, zonder www.
Binnen enkele dagen hoor je een antwoord terug te krijgen dat je in het senderid programma bent opgenomen. Bij mij kon ik 24 uur later weer naar hotmail-adressen mailen. Nu maar hopen dat het zo blijft.
Als Lientje.com dit niet wil doen, kun je natuurlijk ook zelf even dat mailtje versturen.

Hier heb ik ook wat aan gehad:
http://weblog.redlinesoft...7/hotmail-blocking-emails

intussen heb ik in mijn webwinkeltje hotmail-adressen geband: dat wil zeggen dat mensen zich niet meer kunnen registreren met een hotmail adres en ook niet meer hun bestelling kunnen plaatsen als ze nog een hotmail-adres hebben. Klinkt rigoreus, maar als hotmail ineens besluit om mijn mails weer te weigeren hebben ik en mijn klanten een probleem.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 16:53 . Reden: typo in e-mailadres van senderid ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:24
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:31:
1. er waren geen spf records op de server waar de mail vandaan kwam. Deze heb ik toegevoegd. om te checken of jouw server deze heeft, kun je bijv. deze site gebruiken: http://www.dnsreport.com/...ort.ch?domain=lientje.com (en dan het domein in de url te vervangen door je eigen domeinnaam)
Een andere handige manier om je SPF records te checken:
Stuur een mailtje naar check-auth@verifier.port25.com en je krijgt automagisch een mailtje terug met de SPF testresultaten er in. Zie http://www.openspf.org/Tools voor meer testtools en info.
2. als de spf records zijn ingesteld, stuur je een e-mail naar senderid@hotmail.com
als onderwerp en berichttekst zet je alleen de domeinnaam neer, zonder www.
Volgens deze website is het juiste mailadres senderid@microsoft.com :)

[ Voor 23% gewijzigd door vanaalten op 19-04-2007 15:52 ]

Verwijderd

pardon, typo van mij (ik heb me iets te veel met hotmail bezig gehouden afgelopen tijd ...)

• Stamgastje
Hmmm, Lientje bleek het volgende SPF record te hebben toegevoegd aan de DNS info voor ons domein:
code:
1
v=spf1 ~all

Oftewel, altijd een SoftFail! :(

Ik heb nu een mailtje gestuurd met het verzoek dit te wijzigen (kan ik helaas niet zelf) naar:
code:
1
v=spf1 a mx ~all

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:28
inmiddels is het probleem bij mij opgelost! Of mijn werkwijze voor anderen hetzelfde resultaat oplevert, weet ik natuurlijk niet, maar wie weet...
Hey, ik heb dus ook even een maitje naar senderid@microsoft.com gestuurd. Mijn vraag is echter, ik heb shared hosting. Als ik dan mijn domain name mail heeft dat dan wel nut?

Verwijderd

het zou op domeinnaam moeten gaan, niet ip-adres. Dus ja, ik denk dat het wel zin heeft.
Pagina: 1