Sinds enkele dagen is het zo dat e-mail forwards naar een hotmail account geblokkeerd zijn. Als ik een mailtje stuur naar het forward adres (bijv. forward@domein.nl) dat de mail doorstuurt naar myaccount@hotmail.com, dan krijg ik vrijwel meteen een bounce 550:
(De e-mail adressen zijn gewijzigd in het bericht om spam tegen te gaan.)
Overigens heb ik dit ook kunnen verifiëren op een tweede hotmail account, dus het lijkt niet account gebonden. Weet iemand of de policy de afgelopen dagen is gewijzigd waardoor e-mail forwards niet meer worden toegestaan? En heeft iemand een oplossing? Kun je bijv. op de een of andere manier het domein aan een white-list toevoegen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| This message was created automatically by mail delivery software.
A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:
myaccount@hotmail.com
(ultimately generated from forward@domein.nl)
SMTP error from remote mail server after MAIL FROM:<ander.adres@ander-domein.nl> SIZE=2128:
host mx1.hotmail.com [65.54.245.8]: 550 Your e-mail was rejected for policy reasons on this gateway. Reasons for rejection may be related to content such as obscene language, graphics, or spam-like characteristics (or) other reputation problems. For sender troubleshooting information, please go to http://postmaster.msn.com. Please note:
if you are an end-user please contact your E-mail/Internet Service Provider for assistance. |
(De e-mail adressen zijn gewijzigd in het bericht om spam tegen te gaan.)
Overigens heb ik dit ook kunnen verifiëren op een tweede hotmail account, dus het lijkt niet account gebonden. Weet iemand of de policy de afgelopen dagen is gewijzigd waardoor e-mail forwards niet meer worden toegestaan? En heeft iemand een oplossing? Kun je bijv. op de een of andere manier het domein aan een white-list toevoegen?