Grafiek bijhouden van torrentsnelheden

Pagina: 1
Acties:

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-06 09:52
beste mensen,

Voor mij torrent downloads zoek ik een programma'tje wat gekoppeld kan worden aan mij Torrent-downloader.

De rede dat ik dit zoek is dat ik wil zien of het Torent download programma zijn werk goed doet.
Qua verbindings stabilliteit zit er nog wel een wt verschil tussen
De volgende Torrent pogramma's heb ik geprobeerd met uiteraard zoveel mogelijk dezelfde instellingen.

- Azureus; Werkt prima maar trekt veel teveel resourses
- Utorrent; werkt prima voor 1 dag, daarna gigantisch instabiele verbinding
- ABC; ziet er tot nu toe goed uit.

(Uiteraard alle programma's geprobeerd met dezelfde torrents)

Om dus te zien of ABC over 24 uur een gelijke (stabiele) verbinding heeft, wil ik een proggie laten meelopen om de snelheden hiervan te monitoren en als grafiek te laten zien.

Ps. Wellicht hebben jullie bepaalde ervaringen met Torrent programma's welke mij verder kunnen helpen?

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Blackeagle schreef op woensdag 04 april 2007 @ 09:48:
beste mensen,

Voor mij torrent downloads zoek ik een programma'tje wat gekoppeld kan worden aan mij Torrent-downloader.

De rede dat ik dit zoek is dat ik wil zien of het Torent download programma zijn werk goed doet.
Qua verbindings stabilliteit zit er nog wel een wt verschil tussen
De volgende Torrent pogramma's heb ik geprobeerd met uiteraard zoveel mogelijk dezelfde instellingen.

- Azureus; Werkt prima maar trekt veel teveel resourses
- Utorrent; werkt prima voor 1 dag, daarna gigantisch instabiele verbinding
- ABC; ziet er tot nu toe goed uit.

(Uiteraard alle programma's geprobeerd met dezelfde torrents)

Om dus te zien of ABC over 24 uur een gelijke (stabiele) verbinding heeft, wil ik een proggie laten meelopen om de snelheden hiervan te monitoren en als grafiek te laten zien.

Ps. Wellicht hebben jullie bepaalde ervaringen met Torrent programma's welke mij verder kunnen helpen?
Misschien kan een programma als NetLimiter (dus niet specifiek voor de snelheden van een torrent, maar gewoon voor je hele netwerkverkeer) wel statistieken voor één bepaalde poort bijhouden?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Pak een willekeurige download monitor?

Maar ik zou vooral gaan kijken naar andere zaken dan het specifieke tooltje. Met name je eigen netwerkverbinding(en). Hoe dan ook vreet bittorrent nu eenmaal veel resources, da's de aard van het beessie. (AFAIK, ik gebruik het al tijden niet).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Blackeagle
F_J_K schreef op woensdag 04 april 2007 @ 09:50:
Pak een willekeurige download monitor?

Maar ik zou vooral gaan kijken naar andere zaken dan het specifieke tooltje. Met name je eigen netwerkverbinding(en). Hoe dan ook vreet bittorrent nu eenmaal veel resources, da's de aard van het beessie. (AFAIK, ik gebruik het al tijden niet).
Er zit best wel een groot verschil tussen de programma's.

Prog; Mem

Azureus: 64.000K
ABC: 40.000K
Utorent: 11.000K

Daarnaast als je een willekeurige Netmonitor pakt zal deze ook de MSN, Mail en andere I'net data meepikken. Dit geeft dus een onwerkelijke blik op de werking en stabilliteit van het torrent programma.

[ Voor 16% gewijzigd door Blackeagle op 04-04-2007 10:11 ]

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Blackeagle schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:09:
Daarnaast als je een willekeurige Netmonitor pakt zal deze ook de MSN, Mail en andere I'net data meepikken. Dit geeft dus een onwerkelijke blik op de werking en stabilliteit van het torrent programma.
je werpt wel zonder te kijken een aantal goede mogelijkheden weg..
bij bijv. netlimiter kan je per app kijken hoe snel ze gaan, en ook grafiekjes en statistieken per app.

Voortaan eerst kijken voordat je wat zegt dus ;)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Blackeagle
BasieP schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:21:
[...]

je werpt wel zonder te kijken een aantal goede mogelijkheden weg..
bij bijv. netlimiter kan je per app kijken hoe snel ze gaan, en ook grafiekjes en statistieken per app.

Voortaan eerst kijken voordat je wat zegt dus ;)
Oops, Deze ga ik eerst ff proberen.
Ik was zelf al even bezig geweest met DU meter.
Deze pakt helaas wel alle I'net data.

Ik ga eerst ff proberen met Netlimiter en laat mijn mening uiteraard even achter.

• Blackeagle
Afbeeldingslocatie: http://instant.myonlineimages.com/Uploads/Images/Thumbs/1690532812500Net%20limiter.JPG
*klik*

Dit is het resultaat met Netlimiter.

En met de juiste plugin en versie (Pro) is het (Helemaal gelijk l0c4lh0st en BasieP) zelfs mogelijk grafieken te maken zoals hieronder te zien is.(Plaatje uit handleiding)

Afbeeldingslocatie: http://instant.myonlineimages.com/Uploads/Images/Thumbs/1758871875000Net%20limiter.JPG
*Klik*

In iedergeval bedankt BasieP en l0c4lh0st voor de tip richting Netlimiter
*Sorry voor mjn snelle oordeel*

• Blackeagle
Zo, de software is uitgeprobeerd voor een nachtje.
"t geeft goed weer wat ik bedoelde maar helaas loop ik nu toch tegen een probleempje.

- Bij het exporteren zie ik geen mappen lijst meer (wanneer je een uitvoer locatie moet selecteren)
- Als ik de mappen lijst al zie krijgt ik, wanneer ik mijn stats wil exporteren, de melding Acces Denied.
- De Limiter is zelf aangeschakeld en krijg ik ook niet meer uit (Via main screen of Opties)

Iemand toevallig een idee?

[ Voor 19% gewijzigd door Blackeagle op 05-04-2007 06:01 ]

Pagina: 1