[XP] boot.ini alweer weg

Pagina: 1
Acties:
  • 521 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-03 17:10
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen zaterdag mijn computer opnieuw geinstalleerd. Daarvoor had ik er altijd windows vista en windows xp op draaien (een dual boot).

Afgelopen zaterdag heb ik mijn hele harde schijf geformateerd en windows XP geinstalleerd. Dit ging natuurlijk perfect, dit is ook niet de eerste keer dat ik dit gedaan heb.

Zondag kreeg ik alleen voor de eerste keer (dus niet zaterdag al), het bericht: invalid BOOT.INI booting from C:\Windows\

Erg raar vond ik dat, maar toen had ik snel ff gegoogled en kwam ik erachter dat je die boot.ini zelf gewoon kon maken, daarvoor had ik de volgende code gebruikt:
code:
1
2
3
4
5
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Dit werkte perfect, TOT vandaag,, nu krijg ik weer hetzelfde bericht en mijn boot.ini is alweer weg..

Hoop niet dat het aan mijn harde schijf ligt, maar chkdsk kon geen fouten vinden..

Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Dit zijn mijn specs:
- moederbord: Asus P5GD1
- processor: P4 630 3.0GHz 2MB L2 Cache (@3.75GHz)
- geheugen: 4x 512MB (=2048MB) CORSAIR XMS PC3200 C2 geheugen
- videokaart: NVIDIA GeForce 7900GTO 512MB van MSI
- hardeschijf: Maxtor Diamondmax 200GB 8MB Cache 7200RPM
- voeding: Corsair 520W modulair

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-03 15:09
Je kunt proberen te booten met de XP CD, en onder de optie 'repareren' een FIXBOOT uit te voeren.

Booten met de XP cd, optie 'repareren' kiezen, aanmelden bij je XP installatie, kom je op C:\WINDOWS\ uit, en dan FIXBOOT intypen, maakt ie een nieuwe bootrecord.

[ Voor 46% gewijzigd door jeryz op 04-04-2007 09:51 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Blijft de kans dat het een dag later weer weg is. Bartosiej, maak je boot.ini weer eens aan en zet hem dan op verborgen, systeembestand en alleen-lezen. Misschien is er een programma dat het bestand telkens verwijderd. Test je schijf ook nog even met de tool van de fabrikant, checkdisk zegt niet altijd alles.

Commandline FTW

Verwijderd

Het enige wat ik me zo snel kan herinneren is dat de demo van Test Drive Unlimited na een uninstall je boot.ini verwijderd (en alle andere files uit je c:\).
Waarschijnlijk hier niet van toepassing, maar je weet nooit ;)

• bartosiej
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:02:
Het enige wat ik me zo snel kan herinneren is dat de demo van Test Drive Unlimited na een uninstall je boot.ini verwijderd (en alle andere files uit je c:\).
Waarschijnlijk hier niet van toepassing, maar je weet nooit ;)
Dit kan heel goed van toepassing zijn!! Ik heb Test Drive Unlimited 2x geinstalleerd en ook 2x verwijderd.. Maar het gaat hier alleen niet om de demo, maar om de fullversion..

//edit: Ik lees nu dit: http://forum.gamez.nl/ind...240&p=140029&#entry140029
Ben iig blij dat het niet om een hardware fout gaat...
Hero Of Time schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:03:
Blijft de kans dat het een dag later weer weg is. Bartosiej, maak je boot.ini weer eens aan en zet hem dan op verborgen, systeembestand en alleen-lezen. Misschien is er een programma dat het bestand telkens verwijderd. Test je schijf ook nog even met de tool van de fabrikant, checkdisk zegt niet altijd alles.
Ik had het bestand inderdaad al op verborgen gezet, alleen read-only nog niet,,, en waar kan ik systeembestand aanvinken? Die zie ik er nu niet tussenstaan..
JeRyZ schreef op woensdag 04 april 2007 @ 09:49:
Je kunt proberen te booten met de XP CD, en onder de optie 'repareren' een FIXBOOT uit te voeren.

Booten met de XP cd, optie 'repareren' kiezen, aanmelden bij je XP installatie, kom je op C:\WINDOWS\ uit, en dan FIXBOOT intypen, maakt ie een nieuwe bootrecord.
Thanks, maar geeft inderdaad hetzelfde effect als het zelf aanmaken van de boot.ini, naar mijn idee...

[ Voor 4% gewijzigd door bartosiej op 04-04-2007 11:41 ]

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-03 10:08

denivan

de enige

Ik heb gisteren hetzelfde gehad. Ik heb er niet echt bij stil gestaan en gewoon de boot.ini overgekopieerd van een andere pc.

Het is me nu wel duidelijk wat de boosdoener is : ik heb gisteren immers ook Test Drive unlimited gedeïnstalleerd. Volgens mij kan dit geen toeval zijn.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• bartosiej
Ik hoop dat het wel bij boot.ini blijft..

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

bartosiej schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:36:
[...]

Ik had het bestand inderdaad al op verborgen gezet, alleen read-only nog niet,,, en waar kan ik systeembestand aanvinken? Die zie ik er nu niet tussenstaan..
Systeembestand maak je door via e command prompt te werken met 'attrib'. Boot.ini hoort standaard de eigenschappen system, hidden, read-only en archive te hebben. Open de command prompt en ga naar de root van C: (cd \ als je in docu en settings staat). Type dan, zonder quotes, "attrib +s +h +r boot.ini". Ik zet er expres hidden en read only erbij voor het geval hij zonder niet wil :). Succes.

ps, handig om te weten dat het door Test Drive Unlimited komt, goede voor als ik het bij iemand tegen kom.

Commandline FTW

Verwijderd

bartosiej schreef op woensdag 04 april 2007 @ 17:21:
Ik hoop dat het wel bij boot.ini blijft..
Alle bestanden in je c:\ worden verwijderd (voor zover niet beschermd ofzo).

Ik vind het overigens wel vreemd dat dit in de final van TDU is gekomen. Er was bekend dat deze bug in de demo zat en deze zou zeker niet in de full zitten. Bijzonder slecht...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 20:14 ]

Pagina: 1