Hallo allemaal,
Ik heb afgelopen zaterdag mijn computer opnieuw geinstalleerd. Daarvoor had ik er altijd windows vista en windows xp op draaien (een dual boot).
Afgelopen zaterdag heb ik mijn hele harde schijf geformateerd en windows XP geinstalleerd. Dit ging natuurlijk perfect, dit is ook niet de eerste keer dat ik dit gedaan heb.
Zondag kreeg ik alleen voor de eerste keer (dus niet zaterdag al), het bericht: invalid BOOT.INI booting from C:\Windows\
Erg raar vond ik dat, maar toen had ik snel ff gegoogled en kwam ik erachter dat je die boot.ini zelf gewoon kon maken, daarvoor had ik de volgende code gebruikt:
Dit werkte perfect, TOT vandaag,, nu krijg ik weer hetzelfde bericht en mijn boot.ini is alweer weg..
Hoop niet dat het aan mijn harde schijf ligt, maar chkdsk kon geen fouten vinden..
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Dit zijn mijn specs:
- moederbord: Asus P5GD1
- processor: P4 630 3.0GHz 2MB L2 Cache (@3.75GHz)
- geheugen: 4x 512MB (=2048MB) CORSAIR XMS PC3200 C2 geheugen
- videokaart: NVIDIA GeForce 7900GTO 512MB van MSI
- hardeschijf: Maxtor Diamondmax 200GB 8MB Cache 7200RPM
- voeding: Corsair 520W modulair
Ik heb afgelopen zaterdag mijn computer opnieuw geinstalleerd. Daarvoor had ik er altijd windows vista en windows xp op draaien (een dual boot).
Afgelopen zaterdag heb ik mijn hele harde schijf geformateerd en windows XP geinstalleerd. Dit ging natuurlijk perfect, dit is ook niet de eerste keer dat ik dit gedaan heb.
Zondag kreeg ik alleen voor de eerste keer (dus niet zaterdag al), het bericht: invalid BOOT.INI booting from C:\Windows\
Erg raar vond ik dat, maar toen had ik snel ff gegoogled en kwam ik erachter dat je die boot.ini zelf gewoon kon maken, daarvoor had ik de volgende code gebruikt:
code:
1
2
3
4
5
| [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect |
Dit werkte perfect, TOT vandaag,, nu krijg ik weer hetzelfde bericht en mijn boot.ini is alweer weg..
Hoop niet dat het aan mijn harde schijf ligt, maar chkdsk kon geen fouten vinden..
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Dit zijn mijn specs:
- moederbord: Asus P5GD1
- processor: P4 630 3.0GHz 2MB L2 Cache (@3.75GHz)
- geheugen: 4x 512MB (=2048MB) CORSAIR XMS PC3200 C2 geheugen
- videokaart: NVIDIA GeForce 7900GTO 512MB van MSI
- hardeschijf: Maxtor Diamondmax 200GB 8MB Cache 7200RPM
- voeding: Corsair 520W modulair