Toon posts:

Asus P5B Wl-500g en 10MB FUll duplex

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een nieuw pctje met een Asus P5B moederbord. Nu heb ik al jaren een Asus Wl-500-g Router thuis staan, en het apparaatje werkt PERFECT. Echter om de een of andere reden kan hij niet omgaan met de NIC van mijn moederbord. Als ik hem op boven de 10mbit zet. (dus 1000/100 of auto) dan krijgt de computer geen ipadres van de router. Maar zodra ik hem op 10mbit zet, (full of half duplex) dan werkt het wel.

Dit is uiteraard ERG irritant als je even wat bestandjes van computer A naar computer B wilt verplaatsen. Ik heb op internet gezocht, en ook hier rond gekeken. Er is al wel een topic geweest wat er op lijkt, maar die bied geen oplossing. Maybe hebben jullie nog tips?

(p.s. ik heb de nieuwste firmware en drivers al geprobeerd)

Verwijderd

Ja,

Kijk even goed naar je bekabeling, riekt naar twisten op verkeerde adres.

Verwijderd

Topicstarter
de bekabeling is niks mis mee, kabeltje loopt gewoon van PC1 naar router. Als ik op de plek van PC1 een andere pc neerzet, met een ander moederbord, werkt het wel gewoon.

Verwijderd

kan je hem ook op halfduplex neerzetten? duss 100 halfduplex

Verwijderd

Topicstarter
ik kan hem er wel opzetten, maar dan werkt het niet. Zowel full als half duplex boven de 10mbit werkt niet.

Verwijderd

Topicstarter
net nog even een custom firmware geprobeerd vanaf http://www.wl500g.info/forumdisplay.php?f=11
maar ook hier hetzelfde probleem. Asus gebeld en die hebben ook geen oplossing.

-update-

asus duitsland gebeld, wordt niet opgenomen.!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 11:57 ]

Pagina: 1