monitor rechtstreeks aansluiten op stopcontact?

Pagina: 1
Acties:
  • 386 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Vorige week even de monitor op een andere plek neergezet. Nu blijkt de stroomkabel van pc naar monitor te kort. De datakabel is ok. De lokale computerboer gaf aan dat je de monitor helemaal niet via je pc van stroom hoeft te voorzien, maar ook rechtstreeks stroom uit de wandcontactdoos kan trekken.
Heb het advies opgevolgd en sindsdien heb ik twee vage verticale streepvormige vervormingen door het beeld lopen. :( Ze verschuiven wanneer ik de resolutie aanpas, dus ligt het misschien aan de videokaart (viper II)? Of kan het toch aan de veranderde stroomtoevoer liggen? Iemand enig idee of ervaring met dit onderwerp?

Verwijderd

Is het een geaard stopcontact?

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 13:44

nitpicker

uNF

In principe ligt het volgens mij niet aan je stroomtoevoer.. staatie niet in de buurt van andere apparatuur die straling afgeeft? Omdat je zegt dat je hem verplaatst hebt???

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Zet hem eens op de oude plaats, maar dan met de stekker in het stopcontact en niet in de pc-voeding en doet ie het dan nog???

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op dinsdag 06 februari 2001 11:19 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Is het een geaard stopcontact?
De stopcontacten zijn allemaal geaard. Het kan inderdaad zijn dat een versterker of box hem stoort. Deze staan er echter wel ongeveer 1 m vandaan. In het verleden had ik em zelfs op de versterker staan en toen geen last van straling ofzo. Anders verplaats ik de monitor wel weer en sluit de oorspronkelijke kabel aan. Kijken of de strepen dan verdwijnen. Nu is het gewoonweg irritant.