Toon posts:

ppga Cel 533 .. max 600???? kan 't hoger?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen of deze hoger kan?
mijn BX-je start allen op met 75 Mhz FSB, niet hoger....:'( :(
Nu is mij al verteld dat ie niet hoger kan, maar is dat wel echt zo? Iemand ervaring? Ik heb net mijn mooie golden orb gekocht en I'm dying to try it!!:7

Verwijderd

Natuurlijk kan je voltage hoger, want anders zal je scht niet veel verder komen....Is het een ppga of een fcpga?

Verwijderd

Topicstarter
het is een ppga (zie titel), en ik kan tot 2,4 Volt! Ik begin op een 2,00 Volt, erg raar lijkt me dat, want volgens mij draaien ze standaard toch op 1,7??
Maar dat zijn de mogelijkheden die mijn CUBX mij aanbiedt.
Sandra zegt dat mijn pro ppga is

Verwijderd

Ik heb ook een celeron gehad een 300@466 op 2.0v (standaard) maar hij deed het ook op 2.3v >:) wist alleen niet hoe warm hij werd omdat er geen temp meting op dat mobo zat....

Verwijderd

Topicstarter
okay, dan is 2 Volt dus toch niet zo raar. Zal wel aan liggen dat ie PPGA is ipv FC-PGA. Had meteen al 100 Mhz FSB geprobeert met alle verschillende voltages 2-2,4 maar hij wil niet opstarten :( :(

Verwijderd

Je had ook een celeron II moeten nemen of meteen een duron! |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet 't...
maar toen ik 'm kocht waren de Cel II's te duur in verhouding. Is nou eenmaal altijd met Hardware........

Verwijderd

Ik denk dat je nog best veel geluk heb met die celeron, want sommigen kwamen niet eens zo hoog! :'(

Je kan softfsb eens proberen....

Verwijderd

Topicstarter
?? is dat zo??
ik baal wel als ik zie dat veel mensen gewoon met de 466@600 doen, vervelend. Maar er is dus geen mogelijkheid om verder te gaan, dan maar een nieuwe pro.... als ik loon gehad heb!

Verwijderd

Ik denk niet dat een nieuwe celeron II erop past, en ander kan je beter voor een duron gaan dat is echt super! :)

Verwijderd

Je kan die cpu van jou echt heel goed kwijt aan iemand met een oud mobo waar geen coppermine/celeron2-support opzit.

Verwijderd

Topicstarter
juist, nou nog dat persoon vinden.
wat is softFSB eigelijk???
is onbekend bij mij..:? :?

en als ik nou eens toch nog een nieuwe Pro zou kopen, dan denk ik aan een 633! is lekker chiepie

Verwijderd

ja 2,0 is default voltage

Mijn 500 werkte wel op 621, op MSI BX Master, probeer goede koelindg, en max 2,3 Vcore.......

81 FSB zou moeten kunnen......

edit :

Een FCpga kan er trouwens wel op, tenminste op de MSI 6163 PRO, das ook een BX bord
Je moet alleen wel een nieuwe converter kaart kope, een die FC pga ondersteund

Verwijderd

Topicstarter
trekt de GeforceMX dat wel? Want dan is mijn AGP bussnelheid toch te snel? Ik las hier dat Nriva based kaartjes dat niet leuk vinden?!

Verwijderd

euhhh je bus sped is dan ehhhh 81 , dat moet wel lukken ja, tenminste me TnT2 trok de 83 ook nog wel...... en de BX set ondersteund toch " maar" AGP 2x.....

Probeer het gewoon :)

edit:

vanaf 90 FSB gaatv de agp devider trouwens omlaag, op 2/3, dan is ie weer 60, maar of je dat haalt......

Verwijderd

Topicstarter
okay, ik ga het proberen..
en ja , helaas maar agp 2x, en die snelheids winst die merk ik meteen (NOT), maar dat wist je al.
was zeg maar enige argument tegen BX, is al oud en heeft iets oudere standaarden...
maar stabiliteit tot en met..

Verwijderd

Ho les afgelopen mzzl ik zie vanmiddag wel hoe het gaat

Mzzl PAulus

Verwijderd

Softfsb is een proggie waarmee je in windhoos je fsb kan opscroeven zonder te restarten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Paulus thanx
by the way nog,
celerie II kan op CUBX ;)
morgen meer... (zit nu op werk!)

Verwijderd

NP :)

Verwijderd

Ik heb zelf mijn Cel I 400 op 600 geclocked. Mijn voltage heb ik ietsjes hoger gezet dan standaardwaarde van 2.00V (nu 2.05V :P).
Ik heb mijn fsb op 83Mhz gezet en werkt goed (met standaard fan/heatsink).

Verwijderd

Ownee.. foutje.. mijne staat op 500 Mhz ..hehe.. :)

Verwijderd

Topicstarter
okay, de 83/84 kan dus wel. we shall see.

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik kijken of proggie geschikt is voor mijn mamaboord? (cubx)
heb even snel gezocht, maar zag het niet...

Verwijderd

Topicstarter
helaas pindakaas
hij pakt 'm niet op 83 Mhz...
erg onprettig en hoogst vervelend :(:(:(
heeft iemand ervaring met de zelfde config?
Heb al bij overclockers.com gekeken en er is iemand die er 8*100 voor mekaar heeft gekregen.... :'(

Verwijderd

heheh dat was dan waarschijnlijk een celeron II, die schijnt ook in 533 uitgekomen te zijn.....

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar dan staat er een a-tje achter,
had ik die maar gekocht....:'(
was echt lijstje met cell1's , want core voltage was 2

Verwijderd

ow A das zonder cache geheugen dacht ik......... dat zuigt

Verwijderd

|:(

Verwijderd

vanaf welke snelheid gaat de Cel. 2 (fc-pga) ook al weer..?! en heb je ook celeron 600 in ppga uitvoering..?

Verwijderd

Topicstarter
de 533 was het laatste model cel1, daarnaast was ook een 533 cel2, dus vanaf de 566 zeker weten cel2

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Niet om alle pret te bederven maar de Celeron-a (niet de -II met cu'mine core) gaan meestal niet hoger dan ongeveer 600mhz, dat is gewoon het maximaal haalbare met die core, celeron-II daar in tegen kunnen veel hoger komen.
er is hier een poosje terug ook al een topic over geweest, daar is dit ook al naar voren gekomen.
Ik heb hier ook twee celly-a cpu's 433 en 500 mhz boven de 600mhz willen deze dus niet stabiel meer draaien zelfs niet als ik de vcore op 2,5 zet
de 433 wou max 542 (6.5x 83,3) en de 500 kwam niet verder dan 562 (7.5x 75)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Pagina: 1