Toon posts:

Multitask PC met name voor Video bewerking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers!

Ik wil op korte termijn een systeem kopen, met alle prijsdalingen zie je door de bomen het bos niet meer, en daarom is hulp van expert altijd welkom. Hierbij gaat het mij met name om ene goede prijs kwaliteit verhouding. Mochten er onderdelen zijn waar een echte overkill in zit graag reacties.

Het doel van de pc: Ik ben zelf veel bezig met videobewerking, dus het uitgangspunt voor de PC is videobewerking, daarnaast zal ik ook gebruik gaan maken van ableton en wat midi apparatuur gaan aansluiten.

Voor het scherm en Kast heb ik al een keuze gemaakt! Design is toch erg persoonlijk.

Behuizing: Lian Li, PC-A10B

• Hebben mensen hier ervaring mee?
Een goede koeling lijkt me erg belangrijk omdat er toch veel van het systeem gevraagd gaat worden aangezien ik hier niet heel veel over weet gaarne advies over de koeling en eventueel uitleg of er meerdere koeling systemen nut hebben

CPU: Intel DUO Core E6420 (Na prijs verlaging van Intel erg aantrekkelijk) is een Quad Processor het geld waard voor de extra performance?

MOBO: Asus Moederbord P5B Deluxe WiFi-AP

RAM: Goedkoopste A-Merk DDR2 PC6400 2Gig (cas 5 of 4 is dit zodanig van belang voor de performance van het systeem?) Of moet ik toch nog rekening houden met iets?

CPU Cooler: Graag advies hoe minder geluid hoe beter

Grafischekaart: Goedkoopste 8800 320MB op de markt, (ik neem aan dat dit geen overbodige luxe is als ik het heb over voornamelijk video bewerken)

HDD: Goedkoopste A-Merk 320 GIG 7200 RPM 16MB S-ATA11

• Is het interresant om een extra Boot harddisk te gebruiken met extra rotatie snelheid?

SOUND: EMU 1212M (vanwege de Midi aansluitmogelijkheden)

PSU: Ik sta open voor alle adviezen

Reden, goed merk en lijkt me voldoende vermogen te kunnen leveren voor dit systeem.

Scherm: Samsung SyncMaster 206BW of de 226BW (22inch versie)

Suggesties ter verbetering van het systeem zijn altijd welkom.

In ieder geval bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
}:O }:O O-) :z :z 8)7 _/-\o_ Heeft iedereen het zo druk?