Hoe achterhalen wanneer software werd geïnstalleerd? *

Pagina: 1
Acties:
  • 503 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-06 06:16
De vraag komt van een kennis van mij, en ben zelf ook wel benieuwd of zulke programmatuur uberhaupt bestaat :
Ik ben nog steeds opzoek naar een Software Logboek. (Logbook)
Als ik Google; krijg ik allemaal Logboek Software (dus precies andersom).
Software voor vliegeniers, waarin ze kunnen bijhouden wanneer ze gevlogen hebben.

Ik zoek: een progje op de PC die bijhoudt WELK Progje ik WANNEER ik op de PC heb gezet.
Start > Configuratiescherm > Software = = veel te globaal; kun je niet zien wanneer het
geinstalleerd is en wanneer het er weer is afgehaald, enz.

Kun jij ergens een Software Logboek vinden?
Heb zelf ook al gezocht hier en daar, maar kom er idd ook niet echt achter of zulke software bestaat.
Iemand een idee toevallig ? Mijn dank is groot

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185882

Total Uninstall mischien?

http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

er zijn zat alternatieve uninstall tools.. waarvan een heleboel, het geen waar jij naar op zoekt bent.. bieden

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 185882 op 03-04-2007 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Nee niet een uninstaller, een programma die bijhoudt wanneer en waar ik programma's heb geinstalleerd

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Het helpt natuurlijk wel om even te vertellen voor welke Linux distributie het is ;)

Het zal wel XP zijn. Ik heb dit zelf nooit geprobeerd maar het zou mogelijk moeten zijn om Windows auditing aan te zetten en het security log hiervoor te misbruiken. Kwestie van auditen op het aanmaken van nieuwe directories onder c:\Program Files en dan het security log zo groot maken dat die informatie lang genoeg bewaard blijft.

Maar vermoedelijk heb je dan wel XP Pro nodig gezien de beperkingen die de Home editie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Lijkt me een redelijk logische oplossing idd.
Sorry vergeten te vermelden dat het inderdaad om XP ging :)

Maargoed een compleet programma zou natuurlijk een stuk makkelijker zijn :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:25
Excel? :) Of zit je dagelijks 100 programmas te installeren op 50 verschillende HDDs?

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
paella schreef op woensdag 04 april 2007 @ 07:45:
Excel? :) Of zit je dagelijks 100 programmas te installeren op 50 verschillende HDDs?
Hehe, nee je hebt wel gelijk hoor, dit zou natuurlijk een goede oplossing zijn. Het is ook niet voor mezelf, maar dit zal ik zeker even aankaarten :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Google geeft mij al heel snel een link naar SMP - Computer Inventory Management System; daarmee kun je dit wel doen zo te zien? Is zelfs nog gratis voor <5 computers :)

En ik pas je topictitel ook maar weer eens aan; kun je hier in het vervolg zelf op letten?

Programma logboek > Hoe achterhalen wanneer software werd geïnstalleerd? *

[ Voor 31% gewijzigd door Spider.007 op 04-04-2007 20:21 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Eh, al eens gedacht aan systeemherstel?

Zit in Windows zelf en maakt in principe een herstelpunt voor er software geinstalleerd wordt. Enige lastige is dat je niet kunt zoeken in de historie en je dus alle herstelpunten moet aflopen.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Spider.007 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:20:
Google geeft mij al heel snel een link naar SMP - Computer Inventory Management System; daarmee kun je dit wel doen zo te zien? Is zelfs nog gratis voor <5 computers :)

En ik pas je topictitel ook maar weer eens aan; kun je hier in het vervolg zelf op letten?

Programma logboek > Hoe achterhalen wanneer software werd geïnstalleerd? *
Ik zal het doorgeven, bedankt voor de link :)
Had naar mijn mening wel even de tijd genomen om een fatsoenlijke topictitel te maken, maargoed excuses daarvoor dan.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 13:52
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall

Hier vind je een value InstallDate met daar de datum van installatie

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77185

Misschien gewoon even kijken naar de creation date van de installatie files?
Als je geen updates draait is de kans groot dat het merendeel van de files de oude creation date heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-07 22:33
of aanmaakdatum van directories. ook kun je bij gewoon bij de windows uninstall zooi wel een install date terugvinden geloof ik??

verder gebruik ik op het werk nu een programma dat ook voor alle andere pc's op het domein/ netwerk gewoon via wmi scripts oid kan opvragen welke software er op die andere pc staat en dat geeft ie dan netjes overzichtelijk weer.

geloof dat het emci network inventore heet het geloof ik, je mag het dertig keer starten alvorens je er voor moet betalen.

het houdt echter nagenoeg alles bij op die pcs, welke accounts er op staan, welke printers, welke shares er op staan en welke er daarven via net use ... weer zijn gekoppeld etc. maar houd ook bij welk geheugen , processor etc er in zit. alle hardware zon beetje is er in terug te vinden van je complete netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 10:22

Jimbolino

troep.com

Start -> Run -> %programfiles% -> Arrange Icons by -> Date Created

Nog evt de "owner" kolom aanzetten en je ziet ook nog door wie het geinstalleerd is (handig bij gezinscomputer)

Omdat er een "wildgroei" aan "installers" is en Microsoft niet echt heeft nagedacht over dit probleem, wordt er te weinig opgeslagen in het register over geinstalleerde programmas. (sommige instaleren wel, maar zijn niet bekend bij windows etc.)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Thnx allemaal, ik denk dat ik hier wel een behoorlijk eind mee kom :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050

kaos- schreef op woensdag 04 april 2007 @ 00:22:
Nee niet een uninstaller, een programma die bijhoudt wanneer en waar ik programma's heb geinstalleerd
NirSoft MyUninstaller laat dit allemaal zien, en nog veel meer. Wel even de juiste kolommen aanzetten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 87050 op 06-04-2007 00:19 ]

Pagina: 1