problemen met KVM switch

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bag
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb een probleem met een vrij oude packard bell. Ik gebruik hem namelijk voor linux, en ik heb net een KVM switch gekocht, waardoor ik kan switchen tussen xp en linux op twee verschillende pc's maar met zelfde toetsenbord en muis en tft.
Maar nu is het probleem dat als ik als ik het toetsenbord en de muis van de switch naar de oude pc aansluit, gaat er een oranje lampje bij de bios branden en een oranje lampje aan de voorkant van de behuizing. Ik kan mn pc dan niet booten. Als ik de muis of toetsenbord eruit trek, gaat het wel. Als ik dan de pc opstart en de muis er weer in steek, is de computer meteen uit, en branden beide oranje lampjes weer. Een probleem dus. Ik dacht aan een kortsluiting of iets dergelijks, maar op de andere pc werkt alles wel, ook als ik de aansluitingen op de switch van beide pc's omwissel.
En in de bios kun je niets instellen, want daar dacht ik ook nog aan, maar dat is dramatisch. Ik wou hem namelijk ook nog overclocken, maar dat kan geeneens (AMI bios). Maarja, dat is pb, en ik heb al in andere topics gelezen dat ik geluk heb, want ik heb de bios geflasht (hielp niets qua mogelijkheden die je in kan stellen), maar mn pc doet het nog wel, en daar schijn ik nog geluk mee te hebben bij pb.
Kan iemand aangeven waar mijn probleem vandaan komt? Als ik gewoon een muis aansluit (zoals nu als noodoplossing), doet hij het wel gewoon. En mn toetsenbord alleen via de kvw-switch werkt ook.
dus strange....

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik neem aan dat je dit probleem krijgt bij het booten. Is het zo dat bij het booten een toetstenbord en eventueel muis gedetecteerd moet worden. Werkt het niet wanneer je tijdens booten het toetsenbord op die pc activeert.

Volgens mij kun je ook bij de meeste pc's in de bios aangeven dat fouten tijdens het booten betreft randapparatuur genegeerd moet worden. Weet je zeker dat dit niet in stellen is. Ik heb zelf ook een tijd een Windows en Linux pc gebruikt met daarnaast een KVM-switch, gaf toen geen problemen.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vergeet niet bij een KVM switch een iets duurdere te nemen welke een PS/2 apparaat simuleert want anders kan je blijven rebooten. Ik heb hier nog een oude Belkin USB KVM liggen voor 2 pctjes die ik ooit voor 30 euro op de kop heb getikt. Na deze gebruikt te hebben ben ik hard naar mijn leverancier gegaan om met spoed een KVM switch van 199 euro te halen omdat deze simulatie van PS/2 apparatuur ondersteunde. Het is wel een prijsverschil maar wel een wereld van verschil.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-04 18:37

ODF

Nooit problemen gehad met deze Linksys ProConnect® Integrated KVM 2-Port Switch met een Windows / Linux combo, in de Pricewatch voor € 22,84. Echte PS/2 aansluitingen verkies ik altijd boven USB.

[ Voor 5% gewijzigd door ODF op 04-04-2007 00:11 ]

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• Dr. Malsain
Ik heb 'toevallig' ook deze Linksys PS/2 switch. Goed ding.

• Bag
  • Niet online
Dr. Malsain schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 23:16:
Ik neem aan dat je dit probleem krijgt bij het booten. Is het zo dat bij het booten een toetstenbord en eventueel muis gedetecteerd moet worden. Werkt het niet wanneer je tijdens booten het toetsenbord op die pc activeert.

Volgens mij kun je ook bij de meeste pc's in de bios aangeven dat fouten tijdens het booten betreft randapparatuur genegeerd moet worden. Weet je zeker dat dit niet in stellen is. Ik heb zelf ook een tijd een Windows en Linux pc gebruikt met daarnaast een KVM-switch, gaf toen geen problemen.
Het is niet echt tijdens het booten, want als ik de muis en toetsenbord aansluit, kan ik niet booten. Als ik dan de aan/uit knop indruk, gebeurt er niets. De processor begint niet te draaien ofzo. Er gebeurt gewoon niets. Alleen de oranje lampjes branden, en houden alles tegen, dus ik kan niet in de bios komen ofzo.

@itsalex: ik heb een SieMal! PS/2 kvm-switch a 24,95 euro (Hier een korte beschrijving, en een pdf) en hij doet het dus op zich goed, alleen niet bij de pb. Maar hij zal wel geen apparaten simuleren, want er staat ook bij dat je niet te vaak moet switchen, omdat er anders problemen kunnen optreden, maar ik switch gewoon naar hartelust en geen vuiltje aan de lucht. Ik heb nu alleen twee muizen staan, naast elkaar, en dat is niet zo handig. Maar je hebt kans dat als ik zo'n dure neem, dat er dan nog minder problemen zijn, maar zo'n goedkopen moet het ook doen zou je zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bag op 04-04-2007 15:44 . Reden: weer verkeerde link ]

• Dr. Malsain
Is er ergens terug te vinden wat dat orangje ledje bij de BIOS precies betekent, kun je dat terugvinden in een user manual?

Toch voor de zekerheid misschien alles nalopen of het wel goed is aangesloten, muis naar muis en toetsenbord naar toetsenbord doorgelust?. VGA gebruik je waarschijnlijk niet. Begrijp ik het goed dat het in geen geval wil werken, ook in het geval je de switch eerst op de goede pc zet en dan booten werkt niet?

• Bag
  • Niet online
Het oranje ledje brandt altijd als de pc aanstaat, dus niet alleen bij fouten.
Ik kan ook niet uit de handleiding informatie halen, want dit moederbord blijkt heel erg geprepareerd te zijn voor pb, waardoor allerlei instellingen die je met jumpers kan regelen niet werken, omdat je gewoon geen jumpers kunt vastmaken, omdat of die gaten leeg zijn, of vast doorgesoldeert. Beetje matig van pb, maar ja, niets aan te doen.

Maar ik heb het probleem nu opgelost, want ik heb een ps/2 to usb adapter gekocht, en nu dus de muis op de usb poort aangesloten, en nu doet hij het, zonder problemen.

• Dr. Malsain
Fijn dat het is opgelost. Ik had niet verwacht dat het niet met die PS/2 switch aan de praat te krijgen was. Ik ken het probleem met die specifieke MoBo's. Heb zelf een HP met Intel MoBo en over dit type was ook gewoon niks te vinden.
Pagina: 1