Toon posts:

Strepen in beeld, wat is er defect?

Pagina: 1
Acties:
  • 789 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
oke..

Afbeeldingslocatie: http://www.ikwileenwebsite.nl/ml/defect.jpg

lcd scherm, videokaart of softwarematig defect?

wat ik al heb gedaan is m'n kast opengemaakt.. kaart los gehaald, stofvrij gemaakt etc terug gezet, kabels gecheckt en een uur later nog steeds dezelfde ellende

denk dat m'n videokaart is overleden maar hoop het niet :'(

wat denken jullie?

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
die is wel dood ja..

Wat is het voor een kaart?

Audi S3

• hoegee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-12-2018
ik denk het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ati Radeon 9800 Pro Ultimate

nu vast neits bijzonders meer.. maar toen was hij echt 600 gulden ofzo

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:44
upload eens een screenshot (print screen dus) en zet het online. Als wij het dan ook zien kun je het beeldscherm in ieder geval uitsluiten en is het dus (99% zeker) de videokaart

[ Voor 47% gewijzigd door n0pe op 03-04-2007 21:39 ]

Verwijderd

start eens in safe mode op

Verwijderd

Dit lijkt me duidelijk de videokaart, probeer eens een andere kaart in je PC, of deze kaart in een andere PC, eventueel kan je ook nog je voeding proberen. Misschien is het ook wel even makkelijk om de rest van je specs er neer te zetten in de start post. Succes ermee !

Verwijderd

Topicstarter
sceenshot.. weet niet of de strepen/stippen zichtbaar zijn want het hele scherm staat vol

Afbeeldingslocatie: http://www.ikwileenwebsite.nl/ml/scr.jpg

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 22:42

PcManiaxx

ondertitel duh

Je kaart is niet dood. Ik heb precies hetzelfde gehad met m'n 9800 pro 256 mb. Om de zoveel dagen gaf hij rare strepen weer. Zodra ik mijn pc rebootte verdween het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb meerdere malen gereboot.. maar zelfs bij de reboot in het begin nog dos dus niet grafisch zijn de strepen er al

slects 1x was het beeld opeens weer normaal.. maar dat was van korte duur

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Bug in de 9800 pro/ 9700 pro serie.

Power van de PC. Kaart eruit. PC aanzetten. Pc weer uit. Kaart erin. En 99% kans dat je kaart het weer goed doet. :)
Andere driver wil ook nog wel eens helpen :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ze zijn zichtbaar.
je kaart is wasted ;)

Verwijderd

Topicstarter
verschillende reacties.. ik ga je tip proberen Atlas ;)

Verwijderd

Topicstarter
had geen effect.. wat wel effect heeft is tegen m'n kast aan schoppen.. soms is het beeld dan weer opeens normaal (tijdelijk)

maar dat is ook niet echt handig

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 21:56 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Hmm haal je koeler er eens af en zet die er weer opnieuw op (met nieuwe koelprut) :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• hell4you
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:50
lol, zelfde probleem gehad alleen nog wat extremer... koeler was ervanaf gevlogen.. GPU opgeblazen.. jammer maar helaas, hij ligt nog hier je mag em komen halen ;)

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:56:
had geen effect.. wat wel effect heeft is tegen m'n kast aan schoppen.. soms is het beeld dan weer opeens normaal (tijdelijk)

Tegen je kast schoppen zou wel eens ongewenste effecten kunnen opleveren ;)
Probeer de kaart nog eens in een ander systeem, als hij het daar ook niet doet is hij wel dood ja.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Haal de kaart dan ff uit het slot en zet em er opnieuw in. Misschien dat het iets helpt aangezien schoppen soms helpt.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Check in dat geval je kabels en de hoeveelheid stof die tussen je kaart en je AGP slot zit. Misschien dat dat wel enigzins effect heeft

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
kabels getest.. op m'n laptop aangesloten en helder en scherp beeld op m'n tft..

thx het is echt de videokaart.. misschien een goede reden om maar eens naar een nieuwe pc te gaan kijken, moet zoiezo ook m'n soundmodule vervangen

bedankt voor de tips

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Heel simpel: ergens op je videokaart zit een slecht (soldeer) contact, waarschijnlijk op de grafische processor of het geheugen. Vroeger zou ik kunnen zeggen: hersoldeer eens alle contactjes, maar tegenwoordig gebruikt men BGA, en das niet te hersolderen. Jammer maar helaas dus...
offtopic:
Ball Grid Array, waarbij er geen pootjes aan de IC's zitten maar balletjes tin, door de print met de IC's door een reflow oven te laten lopen, smelten die balletjes tin en heb je een goeie verbinding (enorm korte draden mogelijk, waardoor veel hogere frequenties kunnen behaald worden, en tis goedkoper bij veelpotige IC's). In principe is het wel mogelijk om BGA's te hersolderen, maar het materiaal daarvoor is absoluut niet betaalbaar voor de gemiddelde tweaker, een zelfbouw reflow oventje is het meest haalbare maar geeft je maar een erg kleine kans om daadwerkelijk het probleem op te lossen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topictitel aangepast :)

Verwijderd

Het eerste wat ik dacht toen ik die eerste screen zag was: 't zal wel weer 'n 9800pro wezen, en ja hoor. Typisch gevalletje van doorgebrand geheugen, niets meer aan te doen, dan te vervangen.
Pagina: 1