Toon posts:

Garantie bij laptops

Pagina: 1
Acties:
  • 1.470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Standaard krijg je bij aankoop van een laptop 2 jaar carry-in garantie. Nou is mijn vraag wat het verschil is met Pick-up & return? Ik weet wat het betekend, alleen wat houdt het precies in? Carry-in is toch dat ik de laptop zelf breng/opstuur naar de winkel waar ik 'm gekocht heb en pick-up & return is toch dat iemand 'm bij mij komt halen en weer brengt als ie gemaakt is?

Ben ik voor de pick-up & return niet bijkomende kosten kwijt? Voor het voorrijden etc? Ik meen dat ik dat ergens had gelezen.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:31:
Hallo mensen,

Standaard krijg je bij aankoop van een laptop 2 jaar carry-in garantie. Nou is mijn vraag wat het verschil is met Pick-up & return? Ik weet wat het betekend, alleen wat houdt het precies in? Carry-in is toch dat ik de laptop zelf breng/opstuur naar de winkel waar ik 'm gekocht heb en pick-up & return is toch dat iemand 'm bij mij komt halen en weer brengt als ie gemaakt is?

Ben ik voor de pick-up & return niet bijkomende kosten kwijt? Voor het voorrijden etc? Ik meen dat ik dat ergens had gelezen.

Alvast bedankt.
Jouw beredeniring klopt e nee; je betaalt niks voor het laten ophalen en terug brengen van de laptop bij de pick-up &return! :)
edit:
Ligt natuurlijk aan de winkel/merk. Weet wel dat dit bij (4Launch/) MSI gratis is. Garantie gaat vaak direct via het merk van de laptop

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 21:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
dankje voor de snelle reactie!!

ik bestel 'm nu!!! :*)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:35:
dankje voor de snelle reactie!!

ik bestel 'm nu!!! :*)
Hohoho wacht eerst even op andere tweakers! Ga niet blindelings op 1 ervaring/mening uit
Vooral niet omdat dit om een XXODD laptop van 2200 euro draait waar ik totaal niks van af weet! Eerst dus maar even betreffende bedrijf mailen!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 21:39 ]

Verwijderd

volgens mij heeft ie hem al besteld

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:29
Pick up and return is gewoon gratis. Wat er letterlijk staat is: "wij halen hem op en brengen hem ook weer". Daar zorgen zij gewoon voor. In het andere geval zou het gewoon Carry in zijn met als optie om hem ook op eigen kosten op te sturen lijkt mij.

Verwijderd

GremliN-Online schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:49:
Pick up and return is gewoon gratis. Wat er letterlijk staat is: "wij halen hem op en brengen hem ook weer". Daar zorgen zij gewoon voor. In het andere geval zou het gewoon Carry in zijn met als optie om hem ook op eigen kosten op te sturen lijkt mij.
Dat is ook mijn logica, maar je weet natuurlijk nooit zeker hoe een bedrijf met de garantie omgaat |:( Als TS de keuze voor zijn laptop daarop baseert kan hij beter voor zekerheid eerst even contact op nemen...

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:33:
[...]Jouw beredeniring klopt e nee; je betaalt niks voor het laten ophalen en terug brengen van de laptop bij de pick-up &return! :)
...
Niet helemaal juist, je betaalt wat meer voor de pick-up en return, maar dit zit al in de prijs van de laptop verrekend (als er in de aanbieding vermeld staat dat ie X jaar pick-up & return garantie heeft).
Vaak kan je ook "bijkomende garantie" aankopen, deze zal wel niets meer bieden aan het recht op garantie op zich (een laptop die binnen de 2 jaar defect is, daarbij heb je zowiezo recht op reparatie, omdat ze je een slecht product hebben verkocht), maar zal wel de voordelen van pick-up & return hebben, het gebeurt zelfs dat je ze gewoon moet bellen, brengen ze je binnen de 24 uur een vervangende laptop en een verpakking waarin je de defecte laptop meegeeft, zodat je weer gewoon verder kan werken op die vervangende laptop (alweer: dit zit in de prijs vervat, zie de voorwaarden).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

naftebakje schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:57:
[...]
Niet helemaal juist, je betaalt wat meer voor de pick-up en return, maar dit zit al in de prijs van de laptop verrekend (als er in de aanbieding vermeld staat dat ie X jaar pick-up & return garantie heeft).
Vaak kan je ook "bijkomende garantie" aankopen, deze zal wel niets meer bieden aan het recht op garantie op zich (een laptop die binnen de 2 jaar defect is, daarbij heb je zowiezo recht op reparatie, omdat ze je een slecht product hebben verkocht), maar zal wel de voordelen van pick-up & return hebben, het gebeurt zelfs dat je ze gewoon moet bellen, brengen ze je binnen de 24 uur een vervangende laptop en een verpakking waarin je de defecte laptop meegeeft, zodat je weer gewoon verder kan werken op die vervangende laptop (alweer: dit zit in de prijs vervat, zie de voorwaarden).
Ahh in prijs van de laptop of idd gewoon bij de extra garantie die je kan kopen (ben producten tegengekomen waarbij je gewoon carry-in garantie had voor 1 jaar maar ook kon upgraden naar pick up & return voor een meerprijs. Had dit idd wel wat duidelijker kunnen vermelden. (maar je betaald dus niet achteraf voor het ophalen van de laptop als je een probleem hebt)

Als je carry-in garantie hebt dan heb je wel recht op reperatie, maar bijkomende vervoerskosten zijn dan toch gewoon op rekening van de consument? De garantie beperkt zich dan toch louter en alleen tot het vervangen van de kapotte hardware?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 22:01 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Bijkomende vervoerskosten zijn er AFAIK doorgaans niet, je moet bij carry-in zelf instaan voor het vervoer van waar het defecte product is tot de winkel, en daar moet je het ook weer gaan ophalen. Bij een webshop zal je dan idd verzndingskosten moeten betalen, als je niet naar de fysieke vestiging van de shop kan gaan.
Overigens heb je bij "de betere winkel" (lees: niet de grote ketens die beweren de goedkoopste te zijn maar je bedriegen waar je bij staan en voor exact hetzelfde een flinke tik duurder blijken te zijn) vaak een veel beter garantieregeling, zo heb ik een cardreader van 11€ binnengebracht in garantie bij een klein webshopje, en ik heb een vervangingstoestelletje meegekregen tot hij terug is uit garantie :*)

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

naftebakje schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:13:
Bijkomende vervoerskosten zijn er AFAIK doorgaans niet, je moet bij carry-in zelf instaan voor het vervoer van waar het defecte product is tot de winkel, en daar moet je het ook weer gaan ophalen. Bij een webshop zal je dan idd verzndingskosten moeten betalen, als je niet naar de fysieke vestiging van de shop kan gaan.
*knip*
Dan gewoon een vraag aan jou, je noemt al AFAIK (geen idee waar het voor staat precies maar ik kan wel uit context begrijpen dat het iets betekend in de trent van 'voor zover ik weet').... Is het wettelijk vastgelegd wat de afspraken omtrent de naam van de garantie zijn, of kan een fabrikant/winkel hier zelf invulling aan geven?

edit:
ZEER netjes van zo een winkel, geen idee of het toeval is dat ze iets ter vervanging hadden voor je.. niet elke winkel zal zomaar een product zelf op voorraad hebben liggen lijkt mij (natuurlijk was dit ook een lage waarde)
As Far As I Know.... je hebt het zelfs goed vertaald
Yey >:) lang leve de context. En ik had werkelijk geen flauw benul, leek op AFK maar dat heeft er weer niks mee te maken:P -ps. bedankt :) weer wat geleerd!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 22:26 ]

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:16:
[...]

Dan gewoon een vraag aan jou, je noemt al AFAIK (geen idee waar het voor staat precies maar ik kan wel uit context begrijpen dat het iets betekend in de trent van 'voor zover ik weet').... Is het wettelijk vastgelegd wat de afspraken omtrent de naam van de garantie zijn, of kan een fabrikant/winkel hier zelf invulling aan geven?

edit:
ZEER netjes van zo een winkel, geen idee of het toeval is dat ze iets ter vervanging hadden voor je.. niet elke winkel zal zomaar een product zelf op voorraad hebben liggen lijkt mij (natuurlijk was dit ook een lage waarde)
As Far As I Know.... je hebt het zelfs goed vertaald :)

PSN: speedrazor3

Verwijderd

Topicstarter
Heb 'm al besteld! :*)

Met pick-up&return! En nee het gaat hier niet om een xxodd, maar om de asus (superaanbieding bij degreef.nl 1595 euri)! :9

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 23:18 ]

Pagina: 1