Dik systeem, maar preformance?? niet echt

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DrDeathhand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 12:43
Beste Tweakers,

Ik heb het volgende systeem in elkaar gezet.

CAse Thermaltake Armor 8000A
PSU Enermax Liberty 620W
Motherboard = Asus Striker Extreme
Processor = Intel Core Duo E6700
CPU Cooler ZALMAN 9700 LED
RAM 2 GIG TwinX2048 6400C4PRO
Graphics card XFX GeForce 7900GTX 512MB DDR3 Extreme Edition
(PV-T71F-YDE (9,R))
Soundcard Creative Labs XFI Music
DVD drive= Nec 5800D
CDWriter= NEC 4570
Monitor = Dell 21 inch Triniton P1100 100mhz refreshrate 1024 768 rez
network card= onboard
Harddisk = 4x Western Digital Caviar SE WD3200ks 320 GB (7200rpm, SATA II, 16MB)

Een mooi systeempie zo te zien, alleen ik ben niet echt tevreden over de algemene prestaties. Ik heb hiervoor het volgende systeempie gehad ( ook zelf gebouwd)

CAse: Thermaltake Armor 8000A
PSU : Enermax Liberty 620W
Motherboard = Asus A8N32 SLI Bios version 1103
Processor: AMD Athlon 64 X2 4800+ Toledo
CPU Cooler : ZALMAN 9500A
RAM : 2 GIG Corsair 3500LL PRo
Graphics card: XFX GeForce 7900GTX 512MB DDR3 Extreme Edition
(PV-T71F-YDE (9,R))
Soundcard: Creative Labs XFI Music
DVD drive= Nec 5800D
CDWriter= NEC 4570
Monitor = Dell 21 inch Triniton P1100 100mhz refreshrate 1024 768 rez
network card= onboard
Harddisk = 2x Western Digital Caviar SE WD2000JS, 200GB (7200rpm, SATA II, 8MB)
2x Western Digital Caviar SE WD320JS 320 GB (7200rpm, SATA II, 16MB)

Als ik kijk naar de preformance bvb in 3dmark dan leverd mijn nieuwe rigg echt betere prestaties, maar in algemeen gebruik vind ik hem echt minder presteren. Wat bedoel ik met algemeen gebruik. Nou met het laatst genoemde systeem, kon ik bvb Revconnect met een zooi downloads, plus een game bvb COD2, plus windows media player met een leuke film, plus een scherm of 20 van internet explorer plus nog wat verkenner schermen open hebben tegelijk en alles draaide nog vloeiend, kreeg nooit haperingen, opstoppingen, mijn processor kernen als ik naar taakbeheer ging ging echt nooit over de 50 / 60 % en ALLES bleef vloeiend lopen.

Maar met mijn nieuwe systeem, het eerst genoemde, merk ik CONSTANT, als ik bvb een paar schermen heb aanstaan, cod 2 open heb staan, plus rev connect enzo, dat het systeem er moeite mee heeft, als ik bvb dan alt tab doe tijdens cod2, en ik ga de film verder spelen, dan schiet die ineens heel ver vooruit, als of windows het niet bij kan houden, en tsja gewoon nog veel meer van dat soort dingen, waar ik op het laatst genoemde systeem echt GEEN last van had.

Ik heb net dit systeem helemaal schoon geinstalleerd, dacht eerst, van het ligt daar aan, maar nope nog steeds de zelfde stotteringen enzo. In algemene prestaties was mijn vorige system echt beter als dit systeem, terminste dat gevoel heb ik.

Ik ben heel erg benieuwd wat jullie hiervan denken?? misschien wat tips om het vloeiender te laten lopen maby?? ik ben erg benieuwd. Misschien heeft iemand van jullie dit verschil ook gemerkt? en ga zo maar door??

Nou ik hoor het wel

GRoeten van DrDeathhand

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-01 09:32

Frenkpie

"Crocs Rule !"

voordat ik verder alle andere tekst lees.. waarom heb je in gods naam een 1024 resolutie beeldscherm met zo'n systeem? Je had net zo goed een 7800 GT kunnen aanschaffen, die kan alle games bijna even vloeiend draaien als die kaart die jij nu hebt.

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Ik denk dat het geld wat jij hebt uitgegeven beter besteed is aan een opleiding en/of console

Al eens drivers geinstalleerd of iets van beveiliging? (ik hoor 20 IE vensters op een vers systeem maar niets over extra software). Dat hele lulverhaal is onzin, vat het eens samen in specs + wat er is veranderd aan de specs, wat je hebt gedaan & wat bench results (memory bandwith, SPI, 3Dmark)

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:39
Heb je de chipsetdrivers wel geinstalleerd? En probeer ook het laatste BIOS er eens op te flashen. En ik zie dat je geheugen ook vervangen is in 'de grote upgrade', dus er bestaat natuurlijk altijd een kans dat het geheugen niet helemaal in orde is. Test het eens een nachtje met MemTest86+ zou ik zeggen, als je echt denkt dat er iets niet goed zit in je systeem.

Als je echt graag goede adviezen wilt krijgen, zou ik toch eerst maar eens proberen voortaan eventjes goed je eigen post door te lezen voordat je daadwerkelijk op 'verstuur bericht' klikt. Het is een veel te groot en onduidelijk verhaal voor wat je eigenlijk wilt zeggen, en de topicnaam ziet er ook niet uit :P

EDIT: Ik zie dat je in verscheidene andere topics ook al geschreven hebt over problemen met je nieuwe setup. Je kreeg bijvoorbeeld je geheugen niet stabiel op de gewenste timings van 4-4-4-12. Is dat probleem inmiddels opgelost, of beschrijf je hier gewoon hetzelfde probleem maar dan zonder te vermelden dat je geheugen niet stabiel draait?

[ Voor 109% gewijzigd door FreddyFish op 03-04-2007 21:33 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:13

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
No offence, maar je had ook met je 'dikke' systeem kunnen verwachten dat je er niet veel vooruit op zou gaan zover jij kan beoordelen
100mhz refreshrate
Dat bestaat niet, daarnaast is een 1024 reso beetje apart voor een 21", maar goed. Je nieuwe moederbord + geheugen zou vast een hoop knaken hebben gekost, vandaar het woordje 'dik' systeem, maar als je niet gaat overclocken bijv zal het dure geheugen vrijwel geen meerwaarde hebben.

Ik zou eens kijken naar dingen als drivers, etc. Daarnaast eens behoorlijke benchmarks draaien en je merkt dat je nieuwe proc (die ook prijs prestatie verhouding misloopt maar goed) je AMD proc voorbij loopt. Gevoel is leuk en ook wel belangrijk, maar zonder benchmarks om te bevestigen wat jij denkt te voelen is het nutteloos

[ Voor 9% gewijzigd door We Are Borg op 03-04-2007 21:25 ]

• DrDeathhand
Indd ik kan best mijn resolutie hoger zetten :) maar ik ben nu eenmaal gewend om op deze rezo te spelen, maar ik ga het maar eens proberen.

Natuurlijk heb ik heel mijn pc al getest met wat voor test je maar kan bedenken, Mem test natuurlijk, waar 0 fouten uit zijn gekomen, mijn harddisks heb ik helemaal gechecked, die zijn ook goed, verders met 3dmark een test er over heen gelaten, ben nu met PC mark bezig, si soft sandra en wat je nog meer hebt. Maar zo far lijkt het er op dat alles ok is. En dat vind ik vreemd, terminste dat vind ik niet vreemd maar wel dat het niet zo soepel werkt als mijn vorige systeem.
Kwa drivers enzo heb ik natuurlijk de aller laatste nieuwste goed gekeurde drivers geinstalleerd plus alle updates van bvb windows, plus het laatste bios en ga zo maar door.
Zoals ik al heb verteld, is kwa preformance in bench mark programma's zo ver alles goed, maar kwa handeling van een hele boel applicaties te gelijk, vind ik hem echt minder als mijn vorige pc.

owww en Freddyfish, effe voor uwe info :) ik heb ondertussen alles, incl geheugen wel stabiel draaien :) op 44412, dus dat is allemaal aok.

En dan word er een aantal keren over het woord DIK systeem wat gezegt, tsja wat had ik dan moeten tikken?? snel systeem?? gewoon systeem?? geen systeem?? computer??? 486 er ?? kweet het niet hoor :|

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

het is performance, niet preformance :)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 09:18

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Welke Windowsversie draai je eigenlijk? Als je namelijk van XP naar Vista bent overgestapt kan het komen door drivers die nog niet helemaal op hetzelfde niveau zijn als die van XP.

Daarnaast natuurlijk niet vergeten chipsetdrivers, en sowieso de laatste videokaartdrivers te installeren.

offtopic:
Wat een slap gezever trouwens over lange verhalen, foute topictitels en spelvauten btw... Als je niets nuttigs aan een topic hebt toe te voegen waar de TS duidelijk wel z'n best aan heeft gedaan, zeg dan gewoon niets.
Qua slechte topics zijn er 100x ergere te vinden dan deze.

[ Voor 34% gewijzigd door --MeAngry-- op 04-04-2007 10:38 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• DrDeathhand
j-w schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:36:
het is performance, niet preformance :)
ahaha Thanks :D kijk :) daar hebben we wat aan, alleen klote, kweet niet hoe ik de titel kan veranderen, is niet mogelijk volgens mij. :) maar thanks nogmaals :)

• DrDeathhand
--MeAngry-- schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:37:
Welke Windowsversie draai je eigenlijk? Als je namelijk van XP naar Vista bent overgestapt kan het komen door drivers die nog niet helemaal op hetzelfde niveau zijn als die van XP.

Daarnaast natuurlijk niet vergeten chipsetdrivers, en sowieso de laatste videokaartdrivers te installeren.

offtopic:
Wat een slap gezever trouwens over lange verhalen, foute topictitels en spelvauten btw... Als je niets nuttigs aan een topic hebt toe te voegen waar de TS duidelijk wel z'n best aan heeft gedaan, zeg dan gewoon niets.
Qua slechte topics zijn er 100x ergere te vinden dan deze.
Ik draai XP met SP2, en zoals ik al verteld hebt, :) heb ik van alles de laatste drivers geinstalleerd, dus voor mijn vid kaartje de 93.71 drivers, en tsja voor de rest ook.

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-01 21:51

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Post eens een screen van je taskmanager (wanneer je alles hebt draaien) en hdtach.

• DrDeathhand
kutkip schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:35:
Post eens een screen van je taskmanager (wanneer je alles hebt draaien) en hdtach.
Mate :) natuurlijk heb ik met de benodigde programma's goed onderzocht wat er allemaal mee draait, en wat wel en niet weg kan :) dus ik heb al een hele boel gestripped, dus mijn systeem draait echt met de minst mogelijke benodigde dingen.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-01 10:51
AMD dual core drivers/patch ook geinstalleerd?

Computer says no

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Moshe85 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 16:13:
AMD dual core drivers/patch ook geinstalleerd?
Zijn nieuwe systeem heeft een intel?

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Draai je op die 'stuk of 20 explorer' vensters ook dezelfde websites? 20 keer Sun java games tegen 20x nu.nl scheelt natuurlijk ook een berg :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

Lijkt me beetje moeilijk om met zulke hardware + de claim dat het met alle drivers ed goed zit aan te geven waar oorzaken en oplossingen liggen voor gevoelsmatige problemen. Als je niet op basis van harde resultaten of toch een ontdekt driverachtig probleem iets kunt aangeven, denk ik niet dat iemand je onderbuikgevoelens met een gouden tip kan wegnemen.

Dat gezegd; als ik een 3d spel minimize om wat anders te doen, zet ik vaak de prio van het spel op below average. Het is triviaal voor spelontwikkelaars om de 100% cpu load te stoppen bij minimalisatie, maar niemand implementeert dat. Dus afhankelijk van #cores en multi-core gebruik van het spel wordt je systeem nutteloos zwaar belast. Nou krijgen I/O bound processen (IE, p2p, ...) wel steeds een kleine prio boost van windows, maar als het afspelen van een film veel cpu kracht kost (cpu bound proces), kan het helpen om dat geminimaliseerde spel in een lagere prio classe te hebben. Als je niet steeds met prios wilt klooien en vaak minimizet, kun je je spel ook altijd op lagere prio draaien via een aanpassing in de opstartregel; als je je film nl pauseert tijdens het spelen, krijgt je spel toch alle cpu kracht, dus dat scheelt niet tot nauwelijks aan fps (de I/O bound processen gingen al voor, nu nog steeds).

Nou zul je mss zeggen: "Leuk, maar dat was bij die andere config niet nodig en bij deze config moet dat toch helemaal niet nodig zijn?". Zeg ik: helemaal gelijk, maar je zit nu met deze config. En nogmaals, als je niet concretere aanwijzingen kunt geven (mbv testresultaten, de uitgebreide perf analyse mogelijkheden in windows voor mem en cpu gebruik ed), denk ik dat je lastig van je gevoelens af te helpen bent :+
Pagina: 1