Toon posts:

[Office 2007] Outlook e-mail account switchen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanaf outlook 2003 gebruik ik verschillende e-mail accounts welke ik heb ingesleld via start -> control panel -> E-mail, op deze manier wordt me gevraagd bij het openen van outlook met welk account ik wil gaan werken.

Echter, sinds ik outlook 2007 gebruik werkt dit niet zo soepel meer. De instellingen staan allemaal correct in control-panel -> e-mail en zodra ik outlook opstart krijg ik netjes de vraag waarmee ik wil gaan werken. Nu is het probleem dat wanneer ik een mail ontvang / verstuur of iets anders wijzig in 1 bepaald account ik geen toegang meer krijg tot de andere e-mail accounts totdat ik mezelf afmeld en opnieuw aanmeldt.

Als ik b.v. in account "A" inlog in eerste instantie, hier niks doe en outlook opnieuw opstart kan ik gewoon via de promp weer kiezen of ik met account "A" of "B" wil gaan werken. Zodra ik in een account ben ingelogged en er wordt wat gewijzigd dan maakt het niet uit wat ik doe (outlook opnieuw opstarten of wat dan ook), ik krijg niet meer de vraag of ik naar een ander account wil switchen tot ik mezelf bij windows heb afgemeld en opnieuw heb aangemeld. Het lijkt alsof de sessie van windows onthoud welk account ik gebruikt heb en dit niet los wil laten tot ik opnieuw afmeld en weer aanmeld, mateloos irritant.

Het lijkt mij dat er in outlook 2007 wel een optie moet zitten op dit tegen te gaan / uit te schakelen maar ik heb tot op heden nog niks kunnen vinden. Iemand ervaring?

• Rhodos
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10-2010
Idem hier. Wilde een topic over openen, maar na eerst even te zoeken kwam ik deze tegen.

Voor zover ik kan nagaan is het probleem niet zozeer dat Windows/Outlook onthoudt welk account actief is, maar dat Outlook gewoon niet goed afsluit.

Bekijk de task manager maar eens:
Outlook openen, profiel kiezen, outlook sluiten -> OUTLOOK.EXE verdwijnt.
Outlook opnieuw openen: profiel kiezen. Dit is wat we willen.
Dan iets langer in Outlook rondhangen (weet niet wat de exacte trigger voor deze issue is), afsluiten -> OUTLOOK.EXE blijft actief in de achtergrond.
Outlook opnieuw openen: kunt geen profiel kiezen.

Nog wat gezocht op internet en daar werd de tip gegeven om onder Tools->Options->Other de koppeling met Windows Messenger te disablen. Helaas werkt dit niet.

Iemand een idee? Anders moet ik al een batch file gaan schrijven om OUTLOOK.EXE gewoon te killen voordat je het programma opstart..... dat kan beter! Bovendien is dit geen nieuw probleem, outlook-xp had er ook al last van, zij het in veel mindere mate!!