Hallo allemaal,
Ik maak al lang gebruik van templates om de boel naar te parsen. Ik heb bijvoorbeeld deze code:
Nu wil ik op de plaats van de inhoud op de pagina, dus op de plaats waar nu "blaat" wordt geparst een form stukje maken. Dus diverse tekstinvoervelden en een submit knop. Dit is dus php code, maar dat kan je helaas niet zetten op de plaats van "blaat".
Tot nu toe deed ik dit altijd door gewoon een andere php te maken zonder gebruik te maken van de template, maar je begrijpt: niet echt efficiënt als je je design wilt veranderen.
Hoe los ik dit op?
Alvast bedankt!
Ik maak al lang gebruik van templates om de boel naar te parsen. Ik heb bijvoorbeeld deze code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <? include("template.php"); // template.php includen include ('date.php'); include ('menu.php'); $template = new template; // nieuwe template aanmaken $template->assign_vars(array( "SITE_TITEL" => "Links", "DATUM" => "Vandaag: ".dag(), "HEADER" => "<a href='index.php'>Home</a> >> Links", "TITEL" => "Links", "INHOUD" => "blaat", "DOWN" => host(), "MENU" => menu(), "MENU" => $willem, )); echo $template->parse_file("grafisch.tpl"); // output parsen ?> |
Nu wil ik op de plaats van de inhoud op de pagina, dus op de plaats waar nu "blaat" wordt geparst een form stukje maken. Dus diverse tekstinvoervelden en een submit knop. Dit is dus php code, maar dat kan je helaas niet zetten op de plaats van "blaat".
Tot nu toe deed ik dit altijd door gewoon een andere php te maken zonder gebruik te maken van de template, maar je begrijpt: niet echt efficiënt als je je design wilt veranderen.
Hoe los ik dit op?
Alvast bedankt!