[PS3] Paar vragen over SACD

Pagina: 1
Acties:

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:08
Ik heb de PS3 mede gekocht vanwege zijn SACD functionaliteit. Nu heb ik vandaag een SACD ontvangen, maar ik kan geen multichannel weergeven. Naar wat speuren op internet las ik dat multichannel SACD en 5.1 Surround Sound SACD alleen via de HDMI uitgang kunnen worden weergegeven. Best wel balen dat dat niet via de optische uitgang kan.

Mijn Receiver heeft geen HDMI ingang wat dus inhoud dat ik eventueel een nieuwe receiver aan zou moeten schaffen om multichannel SACD's weer te geven. Hiermee stuit ik op een paar vragen.

HDMI wordt ook gebruikt voor video. Hoe sluit ik het geheel dan aan als ik in de toekomst ooit een LCD of plasma tv koop? De PS3 kan ook op de TV aangesloten worden middels een component aansluiting, dus eventueel sluit je dan het beeld aan via component en het geluid via HDMI?
Is Component beeld dan net zo goed als HDMI beeld?

Is er iemand met een PS3 en een receiver met HDMI dit dit getest heeft? Zo ja, werkt dit?

Qua receiver zat ik dan te denken aan de Sony STR-DA1200EB. Die heeft HDMI.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11 16:21
Je kan je HDMI signaal gewoon vanuit je versterker doolussen naar je TV.

Maar op dit moment zijn er alleen HDMI 1.2 versterkers, dus je kan beter even wachten tot er HDMI 1.3 versterkers zijn wil je straks ook van HD-geluid gebruik maken.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• rimave
Ik zie al wel dat ik dan sowieso de STR-DA3200ES moet hebben. De 1200EB ondersteund alleen video over HDMI.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Zelfde verhaal hier :) echt GEWELDIG dat de PS3 SACD doet, dat maakt hem ineens goedkoop samen met Blu-ray ipv duur.

Optical gaat nooit lukken met SACD mag niet ivm kopieren.

de Marantz SR9600 moet dit ook kunnen oke wel een andere klasse versterker.

Ik ga morgen de grote test doen betreft HDMI (ps3 ivm SACD) en versterkers als ik meer weet post ik het hier.

• rimave
Qorne schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:32:
Zelfde verhaal hier :) echt GEWELDIG dat de PS3 SACD doet, dat maakt hem ineens goedkoop samen met Blu-ray ipv duur.

de Marantz SR9600 moet dit ook kunnen oke wel een andere klasse versterker.

Ik ga morgen de grote test doen betreft HDMI (ps3 ivm SACD) en versterkers als ik meer weet post ik het hier.
Ok, top. Ik ben benieuwd...

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:54
Ik dacht eerder dat het te maken had met te beperkte bandbreedte. Dezelfde reden waarom je bvb DTS-HD e.d. ook niet over optisch zou kunnen.
Persoonlijk vind ik het ook jammer dat ik toch geen SACD kan beluisteren, maar om dan daar nou ineens >€1000 voor een HDMI-versterker voor uit te geven, lijkt me ook wel onzinnig. En idd, die 1200 van Sony volstaat helemaal niet, want het enige wat die doet is HDMI switchen (2 ins naar 1 out) maar doet voor de rest helemaal niets met het HDMI signaal.
Pagina: 1