Ik heb de PS3 mede gekocht vanwege zijn SACD functionaliteit. Nu heb ik vandaag een SACD ontvangen, maar ik kan geen multichannel weergeven. Naar wat speuren op internet las ik dat multichannel SACD en 5.1 Surround Sound SACD alleen via de HDMI uitgang kunnen worden weergegeven. Best wel balen dat dat niet via de optische uitgang kan.
Mijn Receiver heeft geen HDMI ingang wat dus inhoud dat ik eventueel een nieuwe receiver aan zou moeten schaffen om multichannel SACD's weer te geven. Hiermee stuit ik op een paar vragen.
HDMI wordt ook gebruikt voor video. Hoe sluit ik het geheel dan aan als ik in de toekomst ooit een LCD of plasma tv koop? De PS3 kan ook op de TV aangesloten worden middels een component aansluiting, dus eventueel sluit je dan het beeld aan via component en het geluid via HDMI?
Is Component beeld dan net zo goed als HDMI beeld?
Is er iemand met een PS3 en een receiver met HDMI dit dit getest heeft? Zo ja, werkt dit?
Qua receiver zat ik dan te denken aan de Sony STR-DA1200EB. Die heeft HDMI.
Mijn Receiver heeft geen HDMI ingang wat dus inhoud dat ik eventueel een nieuwe receiver aan zou moeten schaffen om multichannel SACD's weer te geven. Hiermee stuit ik op een paar vragen.
HDMI wordt ook gebruikt voor video. Hoe sluit ik het geheel dan aan als ik in de toekomst ooit een LCD of plasma tv koop? De PS3 kan ook op de TV aangesloten worden middels een component aansluiting, dus eventueel sluit je dan het beeld aan via component en het geluid via HDMI?
Is Component beeld dan net zo goed als HDMI beeld?
Is er iemand met een PS3 en een receiver met HDMI dit dit getest heeft? Zo ja, werkt dit?
Qua receiver zat ik dan te denken aan de Sony STR-DA1200EB. Die heeft HDMI.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.