Toon posts:

[Server 2003]Network Share access permissie problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik draai hier een Windows Server 2003 Standard Edition, en heb een probleem met het delen van bestanden. Ik wil namelijk dat een aantal mappen anoniem toegangbaar zijn voor iedereen binnen ons thuisnetwerk en een aantal mappen die dit niet hebben. Nu heb ik op een aantal mappen de user Everyone lees rechten gegeven op zowel Share als Security niveau, echter vraagt hij nog steeds naar een gebruikersnaam en wachtwoord zodra ik de share probeer te benaderen. Mijn vraag is wat doe ik fout?

NOTE: Ik draai niet in een Domein Controller omgeving

NOTE2: Ik heb al gegoogled naar antwoorden, en krijg resultaten over de Local Security Policy setting, deze heb ik al geprobeerd aan te passen, maar dit help niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 20:41 ]

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06-2025

mookie

Heerlijk Helder

denk dat je je "guest" account moet enabled.
Die is standaard disabled

ff start -> run -> dsa.msc en OK klikken
Dan in je domein onder je users container het guest account enablen.
Overigens kunnen "anonieme" mensen dan vaak wel iets meer dan alleen bij wat bestanden.
Enkele informatie die wellicht gevoelig kan zijn kan ook ontfutseld worden maar dat zal bij jou thuis wel niet zo boeiend zijn.

mookie

Verwijderd

Topicstarter
mookie schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 23:49:
denk dat je je "guest" account moet enabled.
Die is standaard disabled

ff start -> run -> dsa.msc en OK klikken
Dan in je domein onder je users container het guest account enablen.
Overigens kunnen "anonieme" mensen dan vaak wel iets meer dan alleen bij wat bestanden.
Enkele informatie die wellicht gevoelig kan zijn kan ook ontfutseld worden maar dat zal bij jou thuis wel niet zo boeiend zijn.
Oke erg bedankt voor je hulp. Dit probleem is opgelost. Het klopt inderdaad dat ik m'n guest account aan moest zetten. :) Dit moest echter alleen niet via dsa.msc, maar via de optie 'Local Security Policy' onder de 'Administrative Tools' (secpol.msc).

BTW: Het is niet erg dat mensen binnen ons huis bij die bestanden kunnen, dat is juist de bedoeling, zolang er maar geen buitenstaanders bij kunnen, maar als het goed is kan dat niet zomaar, want we hebben een router hier staan waar NAT op aanstaat en de SMB poort is niet geforward.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 01:31 ]