Ik wil een brommer o.i.d. maar heb er geen verstand van!

Pagina: 1
Acties:
  • 4.818 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:03
Ik ben nog bezig met mijn rijbewijs en heb binnenkort kans op een baantje in Dronten.
Het rotte hiervan is, is dat ik met het openbaar vervoer moet (35km. ga ik niet fietsen) en die gaat helemaal om! Direct van Epe naar Dronten is makkelijker en kost minder tijd.

Goed, waar het om gaat is dat ik dus geen jota verstand heb van die dingen en vraag om jullie hulp hierbij. Natuurlijk heb ik rond gekeken op marktplaats of zelfs ebay. Zullen ongetwijfeld andere of zelfs betere plekken zijn.

Evengoed, ik weet dus gewoon niet waar ik op moet letten en waar ik naar moet vragen...

Wel heb ik een paar vragen die ik wel uit mijzelf kan bedenken.

- Ik heb een enigzins groot rond hoofd, past elke helm?
- Nu ben ik 27, dan hoef ik alleen maar dat certificaat te halen toch?
- Hoe werkt dat met die plaatjes, framenummers en verzekeringsgedonder

De eisen die ik dan heb zijn:

- Motorisch in orde (ik beheers dat afstelgedoe niet)
- Moet minstens een maand of 3, 4 elke dag 70 - 75KM aan kunnen
- Ik ben de kleinste niet, 145 kilo en 1m97 lang, gaat dat lukken?
- Mijn budget is max. 200

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-05 07:59

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik zou mezelf laten informeren bij een brommer winkel, of zeg ik nu iets heel erg geks?
Verder denk ik niet dat er grote bezwaren zijn vanwege je lengte. Ik zou voordat je iets koopt wel even een proefritje maken. Elke dag 35 km is niet niets dus je wilt niet na 2 weken gigantische pijn in je rug krijgen. Een of ander buik schuif model lijkt me dus ook niet helemaal de juiste weg.

Verder heb ik nooit een brommer gehad, dus kan ik je niet adviseren :)

[ Voor 68% gewijzigd door bonzz.netninja op 03-04-2007 20:04 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 21:14
Gewoon een rijdende plee nemen. (Scooter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:24
SkyStreaker schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 20:02:
Ik ben nog bezig met mijn rijbewijs en heb binnenkort kans op een baantje in Dronten.
Het rotte hiervan is, is dat ik met het openbaar vervoer moet (35km. ga ik niet fietsen) en die gaat helemaal om! Direct van Epe naar Dronten is makkelijker en kost minder tijd.

Goed, waar het om gaat is dat ik dus geen jota verstand heb van die dingen en vraag om jullie hulp hierbij. Natuurlijk heb ik rond gekeken op marktplaats of zelfs ebay. Zullen ongetwijfeld andere of zelfs betere plekken zijn.

Evengoed, ik weet dus gewoon niet waar ik op moet letten en waar ik naar moet vragen...

Jouw gewicht mag geen enkel probleem wezen (natuurlijk trekt het allemaal wat langzamer, maar wat boeit dat). Waar ik me wel zorgen om maak is je budget. Met zo'n bedrag kom je niet verder dan een Puch maxi oid. Zoek daar eens naar. Qua onderhoud moet je gewoon zelf gaan (leren) sleutelen aangezien dat geen probleem moet wezen met wat opgedane ervaring.
koekoek2003nl schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 20:34:
koop een "schakel brommer" die zijn veel leuker en kan je lekker schakelen, (tegen verveling)
honda mt/mb ofzo :o
Voor 200 euro? :? Wat voor barrel koop je dan wel niet :o :X

[ Voor 8% gewijzigd door Beerkeeper op 03-04-2007 20:37 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

koop een "schakel brommer" die zijn veel leuker en kan je lekker schakelen, (tegen verveling)
honda mt/mb ofzo :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96240

Voor 200eur kan je wel Honda Camino van eind jaren '80 kopen, waarvan je elke maand de carburateur moet schoonmaken of zo. Met andere woorden, voor 200eur koop je volgens mij echt geen deftig vervoersmiddel om elke dag 70km te rijden :).

Een tweedehands scooter moet toch wel te vinden zijn voor rond de 800eur, dan heb je al wat meer kans dat 'ie die afstanden aankan. Hoe het met de papieren zit, weet ik verder niet. Toen ik mijn brommer kocht in België, kon ik gewoon met het gelijkvormigheidsattest naar de bank stappen om mij te laten verzekeren. Dat kostte toen (5 jaar geleden) 150eur per jaar. Een rijbewijs had ik niet nodig.

Een brommer van 200eur is leuk - dat kostte de mijne ook - maar dan kan je echt wel een vijfvoud daarvan aan jaarlijks onderhoud reserveren als je het niet zelf allemaal kan fixen.

Het zou balen zijn als je wekelijks te laat komt op je werk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-05 01:03
Ik zou gewoon een puch maxi 'tje kopen. Heb er zelf ook een staan uit '82 ofzow. Zijn zeer leuke dingen, en je leert er ook gewoon gemakkelijk mee omgaan. Als er eens wat is kan je het vaak gewoon zelf wel oplossen als je er een klein beetje tijd in steekt.
Je kan ze vanaf 100 euro krijgen, en voor 200 euro kun je al net iets leuks/betrouwbaars vinden.
Let erop dat het kentekenplaat erbij zit (die nieuwe) dan is het altijd goed!

Als je al een rijbewijs zou hebben hoef je geen brommer certificaat. (en rijbewijs is vaak zowiezo wel handig lijkt me.) Is het je te duur dan kan je inderdaad zo'n certificaatje gaan halen.

Als je een brommersjaak op de hoek hebt wonen kun je ook daar eens bij gaan kijken, die weten je vaak wel een heel eind op weg te helpen. (zowiezo niet naar een of andere grote brommer/scooter zaak gaan, want dan red je het niet met je 200 euro.)
Zal vast ook nog een helm bij moeten, en daar ben je ook al snel 40 euro aan kwijt. (en je wil echt niet zo'n eierdop als ik persoonlijk mee rond rij hebben, aangezien je dan net zulke rare ziektes in je hoofd krijgt als ik bij het vallen... :( )

En een puch maxi zit zeer chill hoor, ik heb er zelf vorige zomervakantie nog een 3 dagen lange vakantie op gehouden naar duitsland toe. :D

edit: En wat hierboven staat over betrouwbaarheid, als je gewoon een goede puch koopt heb je daar eerlijk waar het minste onderhoud aan. (moet je natuurlijk niet zo´n gigantisch opgefokt ding kopen)
Met een fatsoenlijke uitlaat kun je die dingen mooi 55 laten lopen, en dan heb je er nooit gekloot mee.
edit2:Verzekering is tussen de 25 en 125 euro per jaar. (afhankelijk of ie onder oldtimer valt of niet)
Onderhoud hoeft je echt geen zak te kosten, je kan eventueel gewoon een ouwe (zonder kentekenplaat) puch erbij kopen voor onderdelen, als je een sleutel 10 en 13 hebt kan je vrijwel alles zelf vervangen of omwisselen aan die dingen.

[ Voor 28% gewijzigd door warcow op 03-04-2007 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

SkyStreaker schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 20:02:

Helmen heb je in verschillende maten small, large, extra large enz.
koop 1 die lekker zit, en zeker niet te groot zat is super irritant want dan verschuift je helm aldoor, en het zal ook wel niet bevordelijk voor je hoofd zijn als je een keer goed onderuit gaat.

wat je wilt kopen ligt voor een groot deel aan jezelf, toen ik met mijn eerste brommer begon had ik 0% verstand van brommers
op het laatst heb ik zelf een compleet blok uit elkaar gehaald en krukaslagers vervangen, aldoende leert men ;)
Ik het begin had ik al een hekel aan scooters vooral vanwege het irritante geluid en de halvezolen die er op rijden, dus ik kocht meteen een schakel brommer (honda mt) voor iets van 300 gulden ofzo
daar kon ik echt lang op rijden en hoefde er helemaal niet aan te sleutelen want hij deed het altijd, het probleem was dat ik sleutelen wel leuk vond, en hij dus ook vaak uit elkaar lag.
maar zoals degene boven mij al zegt kan je ook gewoon een puch/vespa/tomos kopen maar daar valt "maar dat is persoonlijk" geen lol aan te beleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-05 01:41

Destruction

(ex-)Automonteur

Mja zo'n ding moet gewoon rijden. punt.

Maar ik vraag me af of je van 70km per dag op een puch/vespa/tomos wel zo blij word.. Denk dat je na verloop van tijd je rug best gaat voelen. Ik zou dan eerder denken aan een scooter. En dan geen goedkope Kymco ofzo.. Maar meer in de richting van de wat grotere scooters (comfort). Maar dat red je voor 200 euro niet :)

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 15:06
Voor €200 ben je er lang niet.

Ik ben zelf 24, ook 1.97 en ook niet de lichste. Op veel scooters passen we gewoon weg niet, je knieën zitten dan in de weg bij het sturen. Dan kom je al snel uit bij grotere scooters. Ikzelf heb een Italjet Formula-50 wat prima zit.

Scooters zijn nogal gevoelig wat hitte betreft. Zeker met een zwaardere bestuurder en zulke afstanden wilt het allemaal nogal wat sneller slijten. Ik heb een poosje dagelijks Breda <-> Tilburg gereden met mijn scooter, maar veel langer dan een maand heeft hij dat nit volgehouden.

Ik adviseer je een scooter te kopen of te leasen bij een erkende dealer.(Scooterland bijv). Dan kun je er vaak ook een reparatieservice bij nemen dat je wordt opgehaald als het ding halverwege stilvalt.

Niet elke helm past. Ga naar een winkel om te passen, en bestel hem niet op de gok via internet.

Als je reeds je theorie hebt gehaald voor je auto kun je deze laten omzetten in een bromfiets certificaat. Anders moet je hier opnieuw theorieexamen voor doen. Met een rijbewijs heb je het bromfiets certificaat niet nodig.

Sinds 1 januari 2007 moet elke bromfiets voorzien zijn van een op naam gesteld bromfiets kenteken. Koop nooit een bromfiets zonder een kenteken. Deze moet dan namelijk nog gekeurd worden bij het RDW (kosten rond de €110) en dan is het nog maar de vraag of hij door de keuring komt. Maar zoals ik al zei, koop een nieuwe, dan heb je daar geen omkijken naar. Maar dan zul je wel je budget (enorm) moeten verruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik zou als ik jou was nog even wachten tot je wat meer geld beschikbaar hebt. Voor 200 euro koop je echt geen fatsoenlijke brommer waar je dagelijks die afstanden mee kunt rijden. En hierboven zegt iemand 40 euro voor een helm. Voor een beetje helm betaal je al 100 tot 150 euro...

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Glashelder schreef op woensdag 04 april 2007 @ 09:33: Voor een beetje helm betaal je al 100 tot 150 euro...
Dat zat ik ook al te denken voor die €200 ben je net klaar met helm en handschoenen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:26

4x2

lộn xộn quá

Lidl helm + handschoenen in de aanbieding, ben je voor 40-50 euro wel klaar (het is een puch die 50 loopt, stoeprand raken kan met een dure helm ook en dan werkt het ook niet lekker).

Puchje voor 200 euro aanschafprijs is best mogelijk, als zo'n ding eenmaal goed loopt (dat is het probleem meestal :P) blijven ze ook wel lopen.
Alleen dan krijg je de verzekering, het certificaat en wat al niet meer dr nog bij.
Weet niet hoe lang je nog bezig denkt te zijn met je rbw, maar ik zou dan liever even slikken en het ov pakken.

[ Voor 11% gewijzigd door 4x2 op 04-04-2007 11:15 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Wat zit iedereen toch te blaten met helmen van 100 - 200 euro. Het is verdorie geen motor!
Ik had zelf gewoon een of ander cheap helmpje van 20 euro waar ik het nu al 2 jaar goed mee red.
Voor 40 euro heb je gewoon al iets acceptabels. Het is en blijft gewoon een vervoers middel niks meer en niks minder.
De TS'er geeft duidelijk aan dat ie simpelweg een budget heeft van 200 euro. Als ie er veel meer aan wou uitgeven dan zal het ov waarschijnlijk al beter zijn of misschien zelfs een auto.
En voor dat geld ben je waarschijnlijk het beste af met een zoals ik het in mijn vorige post al zei, puchje.
Het is waar dat een scooter vast chiller is als je het geld ervoor over hebt, maar een puch is toch ook zeer acceptabel hoor als vervoersmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Je weet de waarde van een helm pas als je hem écht nodig hebt gehad. Leuk dat je tevreden bent met je 20 euro prul op je hoofd maar het gaat er eigenlijk om hoe je het er van af brengt nadat je met helm en al een keer op de straat gekletterd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 13:11
warcow schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:26:
Wat zit iedereen toch te blaten met helmen van 100 - 200 euro. Het is verdorie geen motor!
Ik had zelf gewoon een of ander cheap helmpje van 20 euro waar ik het nu al 2 jaar goed mee red.
Voor 40 euro heb je gewoon al iets acceptabels. Het is en blijft gewoon een vervoers middel niks meer en niks minder.
Ik ben voor mijn studie wel eens op een afdeling geweest waar ze mensen behandelden met hersenbeschadigingen. Veelal jongere mensen met frontaal hoofdletsel, kortom mensen die met brommers/scooters/motoren frontaal op het asfalt geklapt waren. Als je die mensen eenmaal gezien hebt daar, dan had je dit niet gezegd ;)

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

warcow schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:26:
nee maar als jij met 50Km/uur van je brommer gereden word dan is een goeie helm geen luxe..

De meeste brommerrijder geven er idd niet om, maar dat komt denk ik door de leeftijd.. op de leeftijd dat je brommer rijd denk je nog dat je onstervelijk bent dus is een (goede) helm alleen maar onhandig..

Maar goed dat moet ieder voor zich weten..

Die helmen van de Lidl zijn wel goedkoop en ook goedgekeurd, dus in theorie een goede koop, maar je weet niet hoe ze er mee omgegaan zijn. en als je je helm laat vallen moet je hem in principe vervangen omdat hij niet meer betrouwbaar is..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:35

Emiel1984

Made in NL

Waarom niet een brommer leasen ?? geen idee wat dat kost maar dan zit je iig met een goed voertuig. Dat heb je wel nodig met 70 km per dag en een baas die verwacht dat je komt :+ .

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 10:33

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Goedkope helm zit een heel stuk minder lekker kan ik je zeggen...

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

35 kilometer op een standaard brommer, dat is zeker een uur rijden. Weet je wel zeker dat je dat wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-05 22:55

Technicality

Vliegt rechtsom...

AkroBatik schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:40:
Goedkope helm zit een heel stuk minder lekker kan ik je zeggen...
daar ben ik het volledig mee eens (uit eigen ervaring).

En met hierboven: 35km met een standaard brommer duurt bijna een uur, en voor de prijs van een comfortabele brommer kun je ook een leuke 2ehands auto kopen...

edit: ik doe 19 km heen, 19 km terug. Met een top van 70 duurt dat ongeveer 25 minuten. Overigens zijn de reparatie/onderhoudskosten van scooters niet mals, dat zijn behoorlijk volwassen prijsjes...

[ Voor 20% gewijzigd door Technicality op 04-04-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zelf doe ik overigens elke dag 16km heen, 16km terug, dwars door polder. Met een top van 50/55 doe ik daar ongeveer 25 minuten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Met jouw gewicht zou ik uitkijken naar een brommer met minimaal 70cc alleen mag je daar niet mee op de openbare weg rijden.
Zelf heb ik ervaren dat een brommer niet is ontworpen voor twee personen. Om de zoveel weken zijn de zuigveren versleten en mag je de boel weer vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Voor rond de € 100,- koop je al een fatsoenlijke goede (motor) helm. HJC helmen ed. zijn regelmatig hier en daar in de aanbieding voor ~70.
Wellicht niet zo windstil als een +200 euro helm, maar qua veiligheid zit er vrijwel geen verschil in!

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Iedereen kan wel mooi zeggen dat een helm van 100 - 200 euro beslist nodig is, maar die van 20 euro of 40 euro (40 is toch wel minimaal) zijn toch echt ook gewoon goedgekeurde helmpjes hoor. En ik ben vaak genoeg op mijn hoofd gevallen (ja, na elke val een nieuwe helm, ik weet het, voordat ik daar weer commentaar op krijg...) maar verder heb ik geen blijvende schade.
Het enige verschil merk je dan pas als je een goede motor helm gaat kopen ipv brommer helm, daar zit dan wel weer groot verschil in.

En uiteindelijk is het ook maar net hoe je ermee om gaat, ik kan mij voorstellen dat op een dikke schakelbrommer van honda anders op word gereden dan een ouwe puch maxi uit 1980 waar ik het over heb... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Okay, ik heb de topics eventjes goed door gelezen, dank voor alle reacties. En dank voor de serieuze inslag daarbij. Ik heb inmiddels een goed idee wat mij te wachten staat en dat ik het met 200 Euro niet red. Dat wordt idd of leasen, doorsparen of wachten totdat ik mijn rijbewijs heb gehaald.

Waarom ik een uur op een brommer zou willen is dat ik anders 1.5 uur met het OV moet en als ik pech heb.... 2,5 uur. Vandaar.

Het is lastig beslissen.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:40

-tom-562

Oliesjeik

Met jou formaat zou ik kijken voor iets van een Honda MTX-SH, dit zijn vrij forse crossbrommers. Als je lange afstanden rijd zou ik ervoor zorgen dat je brommer wel wat opgevoerd is (geen 100 km/h + enzo), dat 'ie gewoon netjes 70 km/h kán halen op top. Ik rijd zelf nog brommer (als hobby, heb een oldtimer), en dan is een kruissnelheid van 60 km/h erg fijn. Alleen een MTX-SH koop je niet voor 200 euro..
Wat je ook kan doen, zijn van die goedkopere scooters nemen, van die kymco gevallen. Die heb je soms ook met 4-takt blok (rete zuinig, alleen ook rete-sloom :().
Voor 200 euro heb je wel een goede puch maxi. En als je die gewoon normaal onderhoud doen ze 't elke dag zonder problemen :)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99283

Op die leeftijd moet je niet beginnen met brommerrijden, zodra je zo'n ding hebt wordt je echt uitgelachen. op jonge leeftijd moet je echt iets aan je gewicht doen, een scooter doet heel slecht voor je gezondheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

@ bovenstaande.. Misschien koopt-ie de brommer alleen voor Epe <--> Dronten?

Om nou 70Km per dag te fietsen gaat niet alleen erg lang duren maar is ook erg vermoeiend denk ik.. :)

En hoe goedkoop je het ook wil, maar koop a.u.b géén Kymco. Al helemaal geen DJ. Enige wat ik me van die dingen herinner is dat ze vaak stuk gaan.. Mocht je toch voor een DJ kiezen, hoop ik dat je een goede en betrouwbare dealer hebt, die niet moeilijk doet over oppikken en vervangend vervoer.. You'll need that..

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:35

Emiel1984

Made in NL

Ik heb even gezocht omdat ik het zelf ook wel interessant vond om te weten wat het leasen nu kost. Op de volgende link vind je een aardige berg waaruit je kan kiezen. Prijzen van rond de 30 tot 65 euro per maand. Ben je dus al +/- 3.5 maand minimaal verder voor 200 euro.

http://www.scooterland.nl/bromscooters-leasen.html

Kan je overigens niet met iemand meerijden ? Benzinekosten delen bijvoorbeeld maar dat zal je dan dus moeten bespreken. Je zou ook naar een collega in de buurt kunnen wanneer deze anders om moet rijden. Zal je misschien wel de helft aan km's kunnen schelen.

Edit 1:

Was te snel.... die prijzen zijn bij een contract van 72 maand.

Het gaat dus dan om 70 euro tot 184 euro per maand... met 24 maand contract. Kopen is goedkoper... :/

[ Voor 15% gewijzigd door Emiel1984 op 04-04-2007 23:06 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-04 14:21
investeer wat meer geld , anders zit je elke keer dat er wel iets kapot gaat ( en als zoiets telkens gebeurd word je niet vrolijk )

als je dan paar maand rijd ben je aan reparatiekosten meer kwijt dan aan een goede brommer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Een Puch Maxi die gewoon 55/60 loopt gaat echt niet zomaar kapot. Als je het spulletje goed in orde hebt tenminste, en dat kost echt geen 200 euro

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21921

Koop GEEN puch maxi. Die dingen zijn altijd helemaal versleuteld en verragd. Bovendien trekken ze heel gaar op, zeker als je standaard 50cc gaat rijden en 145 kg weegt (op de sticker van mijn puchframe staat zelfs max. gewicht 130kg). Ze hebben geen versnellingen en zelfs geen vario.

Ik raad je aan een nieuwe 4-takt scooter te kopen. Deze komen uit gereedschapland maar zijn goedkoop (600-800 eur) en 4-takt natuurlijk (zuinig, betrouwbaar enz.). Een 2e hands scooter zou ik niet aan beginnen, doorgaans zijn die dingen 2-takt en niet geschikt voor veel kilometers. Je weet ook nooit wat je koopt als je 2e hands gaat beginnen, als je er helemaal geen verstand van hebt zou ik dat gewoon nooit doen. Nieuwe merkscooters zijn onbetaalbaar (1500-2000 eur).

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 21921 op 09-04-2007 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:57

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Destruction schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:52:
Om nou 70Km per dag te fietsen gaat niet alleen erg lang duren maar is ook erg vermoeiend denk ik.. :)
Mwah, als je een beetje conditie hebt en een goede fiets (ligfiets/racefiets?) doe je dat in 2 uur. En van een uurtje 's ochtends fietsen en heel wat uren later 's middags weer een uurtje raakt niemand oververmoeid.

Geen idee of die 145 kilogram door spieren komt, of dat het een minder gunstige oorzaak heeft, maar in beiden gevallen kan een fiets geen kwaad natuurlijk. Misschien dat je in het laatste geval niet meteen 35 km kan fietsen, maar dan oefen je even 2 weken elke dag een beetje dan lukt het ook wel.

Fietsen dus! Maar dat zal het wel niet worden :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gizz schreef op zondag 08 april 2007 @ 12:37:
[...]

Mwah, als je een beetje conditie hebt en een goede fiets (ligfiets/racefiets?) doe je dat in 2 uur. En van een uurtje 's ochtends fietsen en heel wat uren later 's middags weer een uurtje raakt niemand oververmoeid.

Geen idee of die 145 kilogram door spieren komt, of dat het een minder gunstige oorzaak heeft, maar in beiden gevallen kan een fiets geen kwaad natuurlijk. Misschien dat je in het laatste geval niet meteen 35 km kan fietsen, maar dan oefen je even 2 weken elke dag een beetje dan lukt het ook wel.

Beetje onzin, denk niet dat die 35km één lange rechte weg is en zelfs al was dat zo dan zou je flink door moeten raggen wil je dat in 1 uur halen. Denk dat hij er in het gunstigste geval minstens 2 uur over doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Idd Gizz... Dat wordt het niet :) Ben niet gek dat ik 4 uur of zelfs 5 uur aan fietsen ga voor mijn werk... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Dan fiets je zo ongeveer 40 a 45 kilometer per uur? Knappe jongen die dat een uur lang volhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan maak je 80 a 90 km :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Anoniem: 21921 schreef op zondag 08 april 2007 @ 12:32:
Koop GEEN puch maxi. Die dingen zijn altijd helemaal versleuteld en verragd. Bovendien trekken ze heel gaar op, zeker als je standaard 50cc gaat rijden en 145 kg weegt (op de sticker van mijn puchframe staat zelfs max. gewicht 130kg). Ze hebben geen versnellingen en zelfs geen vario.

Ik raad je aan een nieuwe 4-takt scooter te kopen. Deze komen uit gereedschapland maar zijn goedkoop (600-800 eur) en 4-takt natuurlijk (zuinig, betrouwbaar enz.). Een 2e hands scooter zou ik niet aan beginnen, doorgaans zijn die dingen 2-takt en niet geschikt voor veel kilometers. Je weet ook nooit wat je koopt als je 2e hands gaat beginnen, als je er helemaal geen verstand van hebt zou ik dat gewoon nooit doen. Nieuwe merkscooters zijn onbetaalbaar (1500-2000 eur).
Koop dus géén gare nieuwe 4-takt scooter uit china. Die dingen zijn hardstikke slecht. Als je echt iets betrouwbaars en zuinig wilt, en je hebt het geld. Koop dan een nieuwe Honda Benly ofzo, of een goede Honda C, een goede Honda C kost denk ik rond de 1200/1500 euro (voor een echt originele nederlandse), met origineel honda blok. Die dingen gaan praktisch niet kapot en lopen hardstikke zuinig.
Ik zeg ook dat je geen gare puch maxi moet kopen, dus niet een ding van 50 euro. Voor 200 euro koop je echt een goede mooie originele puch maxi. Gewoon goed zoeken, ze zijn er zat. En dat er geen vario of versnellingen op zit, boeiend, een centrifugaalkoppeling werkt net zo goed :)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Met bovenstaande.

Er is een reden dat die chinese 4takt dingen zo goedkoop zijn. Dat komt omdat ze goedkoop matteriaal gebruiken. Spul dat snel stukgaat (elke brommerboer met een beetje kennis kan dat bevestigen). En bij een beetje kilometers kun je je dat niet veroorloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-tom-562 schreef op maandag 09 april 2007 @ 16:21:
[...]

Koop dus géén gare nieuwe 4-takt scooter uit china. Die dingen zijn hardstikke slecht. Als je echt iets betrouwbaars en zuinig wilt, en je hebt het geld. Koop dan een nieuwe Honda Benly ofzo, of een goede Honda C, een goede Honda C kost denk ik rond de 1200/1500 euro (voor een echt originele nederlandse), met origineel honda blok. Die dingen gaan praktisch niet kapot en lopen hardstikke zuinig.
Ik zeg ook dat je geen gare puch maxi moet kopen, dus niet een ding van 50 euro. Voor 200 euro koop je echt een goede mooie originele puch maxi. Gewoon goed zoeken, ze zijn er zat. En dat er geen vario of versnellingen op zit, boeiend, een centrifugaalkoppeling werkt net zo goed :)
nou nee, en zeker niet met 145 kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Sorry hoor, maar ik en m'n pa op een puch maxi ging perfect (en dat is meer als 140 kilo), tevens trekt een strontoriginele snorfiets citta dat gewicht ook goed (en dat is ook centrifugaal koppeling, zelfs de aandrijving met een V-snaar, wat theoretisch gezien zelfs goed kan gaan slippen :*)). Dus een puch maxi trekt dat wel
Destruction schreef op maandag 09 april 2007 @ 16:28:
Met bovenstaande.

Er is een reden dat die chinese 4takt dingen zo goedkoop zijn. Dat komt omdat ze goedkoop matteriaal gebruiken. Spul dat snel stukgaat (elke brommerboer met een beetje kennis kan dat bevestigen). En bij een beetje kilometers kun je je dat niet veroorloven.
En als je zo'n chinees ding koopt, koop er dan meteen 2, dan weet je iig zeker dat je passende reserve onderdelen hebt...

Edit: nou niet gan denken dat we van die sjappie's zijn die alleen maar op brommers rijden, en geen auto hebben :+ ik was toen 15 en had zelf een brommer opgeknapt (eerst een citta, en toen een maxi), en mocht nog niet rijden :>

[ Voor 56% gewijzigd door -tom-562 op 09-04-2007 17:21 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ligt eraan, in combinatie met zwaar fysiek werk en/of overwerk kan het best een last zijn, vooral als de weersomstandigheden even tegen zitten. Ik heb zelf een tijdlang grotere afstanden (20 tot 45 km) naar het werk gereden op een ligfiets, maar wisselde toch zo nu en dan af met de trein. Het is wel zo dat ik me nu (met een korte fietsafstand) vaak vermoeider voel, omdat ik juist te weinig sport (door het gemis aan fysieke inspanning val ik niet meer 'vanzelf' in slaap).

Van Epe naar Dronten is voor een brommerrijder of fietser trouwens wel een relatief rustig traject, en dus lekker snel te rijden. Als de baan van TS een vaste betrekking wordt kan hij eens in Dronten gaan shoppen voor een goede ligfiets, het is de thuisbasis van één van de ligfietspioniers Flevobike, en daar zijn Velomobiel.nl en Tempelman nog bijgekomen. Die leveren m.i. wel oplossingen waarmee je in normale omstandigheden die 70 km per dag wel kunt rijden, zoals de Versatile, Quest of een low racer, maar vooral de volgestroomlijnde fietsen zijn even duur als een 2e-hands auto. Het rijdt natuurlijk wel enorm veel goedkoper. De lengte van de TS moet voor een ligfiets niet zo'n probleem zijn, zo'n beetje de beste wedstrijdrijder uit de Nederlandse ligfietstop (Ymte Sybrandy) is van hetzelfde formaat. En ja, de gewichtsverhouding wordt vanzelf beter als je maar genoeg tegen de wind in moet stoempen :)

Ik zou adviseren: begin met een Puch o.i.d. waar niet alteveel vanaf is gereden, en leg elke maand een som geld opzij zodat je naast die Puch een 2e-hands auto of een ligfiets kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-tom-562 schreef op maandag 09 april 2007 @ 17:14:
Sorry hoor, maar ik en m'n pa op een puch maxi ging perfect (en dat is meer als 140 kilo), tevens trekt een strontoriginele snorfiets citta dat gewicht ook goed (en dat is ook centrifugaal koppeling, zelfs de aandrijving met een V-snaar, wat theoretisch gezien zelfs goed kan gaan slippen :*)). Dus een puch maxi trekt dat wel
Een puch moet je eerst opvoeren voordat hij fatsoenlijk met het verkeer mee kan rijden. Daarnaast zijn ze rete onbetrouwbaar. Denk bijvoorbeeld aan roest in je tank waardoor je telkens een vuile bougie of verstopte sproeier hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met een brommer is het simpelweg illegaal om met de rest van de auto's mee te rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-05 15:35
niet om het een of ander, maar waarom ga je op je 27e je brommercertificaat halen..?

als je je autorijbewijs haalt, mag je gelijk brommer rijden.. 2 voor de prijs van 1..? en 200 euro vind ik flink krap budget..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

BootVluchteling schreef op maandag 09 april 2007 @ 18:31:
niet om het een of ander, maar waarom ga je op je 27e je brommercertificaat halen..?

als je je autorijbewijs haalt, mag je gelijk brommer rijden.. 2 voor de prijs van 1..? en 200 euro vind ik flink krap budget..!
Ik heb een B rijbewijs, maar geen A.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Met een rijbewijs B mag je in België zonder meer brommer rijden.

Rijbewijs A is voor moto's. (>125cc)

Met een rijbewijs B mag je zelfs met zo een standaard 125cc scooter rijden. (die grotere en meer veilige scooters waarmee je in het gewone verkeer mag deelnemen.) Wat ook een stuk relaxer is omdat je gewoon op de weg mag rijden zoals je met een wagen ook zou doen. Je moet wel al twee jaar je rijbewijs B hebben. (dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Anoniem: 99283 schreef op maandag 09 april 2007 @ 18:24:
[...]

Een puch moet je eerst opvoeren voordat hij fatsoenlijk met het verkeer mee kan rijden. Daarnaast zijn ze rete onbetrouwbaar. Denk bijvoorbeeld aan roest in je tank waardoor je telkens een vuile bougie of verstopte sproeier hebt.
Kwestie van een benzinefilter ertussen plaatsen? Of een keer de tankontroesten met tankcure? Verder moet je scheit hebben aan het "meekomen met de rest"..

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051 schreef op maandag 09 april 2007 @ 18:36:

Met een rijbewijs B mag je zelfs met zo een standaard 125cc scooter rijden. (die grotere en meer veilige scooters waarmee je in het gewone verkeer mag deelnemen.) Wat ook een stuk relaxer is omdat je gewoon op de weg mag rijden zoals je met een wagen ook zou doen. Je moet wel al twee jaar je rijbewijs B hebben. (dacht ik)
Echter woont de TS niet in belgië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Idd gewoon benzinefilter ertussen, krijg je ook geen troep in je blok.. Bij een ernstig vuile tank gewoon af en toe even nieuw filtertje erop en klaar ben je.Hoewel het natuurlijk beter is om gewoon een anti-roestbehandeling te doen :)

Maar koop in elk geval geen Kymco en chinese 4takt dingen.. dat is gewoon echt troep.

[ Voor 13% gewijzigd door Destruction op 09-04-2007 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ervaring met Chinese 4 takt blokjes? :)

Ik wel, en mijn ervaring is dat ze redelijk goed zijn. Ik beun dat blok helemaal af en het blijft het doen :9

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526 schreef op maandag 09 april 2007 @ 18:44:
[...]

Echter woont de TS niet in belgië.
Dat bedoel ik ook, tomvdburg haalt een belgische regel aan. Ik geef daar meer uitleg aan. Spijtig dat het bij jullie niet kan, want het zou een goede oplossing kunnen zijn.

Dan geef je wel iets meer uit, maar koop je tenminste iets wat 80-90 kan en mag, zo ben je er rapper. Je zit comfortabeler, het motortje kan meer aan en hoeft zich zo niet te stressen. (zeker als je 140 kg weegt :s )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik probeer te zeggen is dat een puch maxi een sleutelbrommer is. Net zoiets als een oldtimer, er gaat steeds van alles aan kapot dus je moet niet vies zijn van een beetje sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Wat een onzin zeg. Als je puch maxi gewoon goed is, blijft die het doen. Wat kan er nou mis gaan? Zorg voor een goed cilinder/zuiger setje, en een goede onsteking (evt preventief contactpunten/condensator vervangen), en je carburateur een keer reinigen. Dan loopt 'ie altijd hoor... Ik rijd zelf oldtimer brommer (zie brommer/scootertopic) en ik heb echt werkelijk nog nooit problemen gehad (motorisch) met de mijne. 1x de koppelingsveren vervangen, maar dat was meer mijn eigen schuld, versleten veren in een gereviseerd blok gezet en dan met een brommer die 90 km/h loopt, gevolg, slippende koppeling.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 131051 schreef op maandag 09 april 2007 @ 18:36:

Dat zouden ze in Nederland ook moeten invoeren. Ik denk dat een hoop filerijders dan op zo'n ding gaan rijden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-05 15:35
uhm, ik snap em ff niet..

in nederland, mag je als je je b-rijbewijs (auto)rijbewijs, ook brommer rijden.. een brommer/scooter bedoelen we toch met max 45 km/h?? TS woont toch in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Jah. Met een autorijbewijs mag je gewoon op een snor- en bromfiets rijden

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
BootVluchteling schreef op maandag 09 april 2007 @ 18:31:

Tussentijdse oplossing. En meer heb ik op dit moment niet. Woon net samen, koop. Daar moeten vast belletjes rinkelen als ik dat zeg :P

[ Voor 15% gewijzigd door SkyStreaker op 09-04-2007 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Ik zou hard werken aan je rijbewijs en sparen. Een brommer is niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-tom-562 schreef op maandag 09 april 2007 @ 19:32:
Jah. Met een autorijbewijs mag je gewoon op een snor- en bromfiets rijden
Ik zat effe scheel te lezen denk ik :p

Er repliede iemand op tomvdburg z'n opmerking, maar dat was de topicstarter niet. Dus ik dacht dat die niet doorhad dat je met een B rijbewijs ook brommer kon rijden.

Als de prijs doorslaggevende factor is dan kan je misschien best alleen gaan voor een brommer rijbewijs. Als het wat meer kan ga je best voor rijbewijs B... All in one.

Spijtig dat je in NE dus niet met een 125cc brommer mag rijden met een B rijbewijs. Toch een kans op goedkoop ultramobiel tweewielig vervoer met lage drempel. Zo een dingen dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.fl.honda.be/images/mc/head/609/mc_silverwing600_003_2006_m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-05 22:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

-tom-562 schreef op maandag 09 april 2007 @ 19:18:
Wat een onzin zeg. Als je puch maxi gewoon goed is, blijft die het doen. Wat kan er nou mis gaan? Zorg voor een goed cilinder/zuiger setje, en een goede onsteking (evt preventief contactpunten/condensator vervangen), en je carburateur een keer reinigen. Dan loopt 'ie altijd hoor... Ik rijd zelf oldtimer brommer (zie brommer/scootertopic) en ik heb echt werkelijk nog nooit problemen gehad (motorisch) met de mijne. 1x de koppelingsveren vervangen, maar dat was meer mijn eigen schuld, versleten veren in een gereviseerd blok gezet en dan met een brommer die 90 km/h loopt, gevolg, slippende koppeling.
Helemaal mee eens :)

Zelf van mijn 16de tot 25ste een Puch Maxi gereden, gekregen van mijn vader. Op dag van overlijden was hij bijna 25 jaar oud en had bijna 2x klokje rond gereden (tegen de 170k KM). Lekke banden, kapot licht of klein onderhoud aan de carburateur (afdraaien, schoonmaken, terug) was eigelijk enige wat er aan gedaan werd. Zelf dan wel kappen vervangen, opnieuw gespoten, maar was puur om wat 'nieuws' te willen. Uiteindelijk met een 'snelle' uitlaat gereden, zelfs met 2 man (2x 60-70 is zo'n beetje jou gewicht) bleef hij best redelijk rijden rond de 50-55 behalve optrekken was wat langzaam :P

Het idee van het nonstop kapot gaan zal wel komen doordat iedereen er 60-70cc op zetten, verhoogde achterbrug, grote carburateur etc. Kan het motor/frame niet echt aan :P

Dingen kosten qua verzekering/brandstof bijzonder weinig, gewoon een grote fiets. De echte oude Maxi's zal je niet snel meer vinden, of niet veel in goede staat (veel afgeragde krengen voor 5 tientjes) En dat je door je lengte (voor andere) er wat lullig opzit.. jij komt tenminste sneller waar je moet wezen ;) Een oud klasgenoot was ook tegen de 2 meter, reed ook puch maxi. Zadel wat hoger, ander stuur en hij was happy.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05 13:20
Om maar gewoon heel erg "to the point" te zijn, en om dat ik er ook wel een gedachte over heb:

Je hebt helemaal gelijk, kweet niet hoe het met de busverbindingen zit daar, maar een brommer is dan wel erg lekker.

Das geen probleem, er zijn gelukkig veel mensen die er wel verstand van hebben. :)

Niet elke helm zal passen (een s denk ik niet), echter er is ongetwijfeld een helm die je wel past

als je je rijbewijs hebt heb je niets verder nodig. ik ben zelf ook 27, maar ik mocht mijn certificaat kopen. (geboren voor 1 juni 1980) Ik weet niet hoe dat nu zit

Tegenwoordig heb je een kenteken plaatje nodig, die krijg je van de verzekering na een "schouwing" door een gecertificeerde brommerzaak.
Zie volgende reactie

Verzekering is geen gedonder, kun je meestal bij een brommerzaa of anwb kantoor afsluiten

Dat kan een brommerzaak ook

Als het maar voor 1 maandje is dan is dat geen probleem, lange rechte stukken ijn niet erg belastend

Tuurlijk, dat kan elke brommer makkelijk aan

Tja, daar zit je probleem denk ik.
Naast de aanschaf van je brommer heb je ook een helm en slot nodig. helm is er al vanaf 65 EUR, al zou ik kijken naar een intergraal helm. (met een klep), dat scheelt op 35km toch weer 1 kg vliegjes tussen je tanden. Die helmen zijn er denk ik rond de 90 Euro.

Slot is ook al weer rond de 50 Euro. Zit je al op 140 en heb je nog geen brommer...

Zoals eerder geopperd, als je er zelf geen verstand van hebt en je budget ook niet te ruim is zou ik dus GEEN scooter nemen. Niet alleen zijn scooters duurder in aanschaf, maar ook een monteur is er langer mee bezig dan met een straight forward brommer. Dan krijg je van die situaties van:

Meneer de rekening is 240 Euro

Wat zo veel?

Tja we hebben toch 60 euro aan materiaal moeten gebruiken en de rest is arbeidsloon..

Ik zou inderdaad voor een modelletje Puch Maxi gaan. Lekker simpel, kan weinig stuk gaan, niet al te duur. En zit nog vrij comfortabel.

Even iets heel anders, je zegt er gen verstand van te hebben, en weinig budget te hebben. dat is altijd een slechte combinatie, want dan moet iemand anders je helpen. Als je geen vrienden/kennissen hebt die je kunnen helpen ben je toch aangezwezen op de brommerzaak, en die is duur...

Aangezien het maar voor een maandje is, kun je niet bussen, poolen, en een hele enkele keer fietsen? Lijkt me goedkoper en makkelijker...

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op het kenteken moet ik je corrigeren..

Het kenteken was altijd te verkrijgen via een shouwing bij een brommerzaak. Sinds 31 oktober kan dat niet meer. Een brommer die geen kenteken heeft zul je dus moeten laten keuren bij de RDW. De kosten hiervan kunnen oplopen tot 150 a 200 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05 13:20
Destruction schreef op woensdag 11 april 2007 @ 10:41:
Op het kenteken moet ik je corrigeren..

Het kenteken was altijd te verkrijgen via een shouwing bij een brommerzaak. Sinds 31 oktober kan dat niet meer. Een brommer die geen kenteken heeft zul je dus moeten laten keuren bij de RDW. De kosten hiervan kunnen oplopen tot 150 a 200 euro..
Ok, prima ik geloof je meteen. die schouwing was zeker alleen maar ten tijde van de "overgangsfase".

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Exact :)

* Destruction heeft nog een tijdje op de zaterdag in een brommer/scooterwinkel gewerkt.. Ook nog in de tijd van het schouwen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 07:58
Ik zou gewoon even een paar maandjes met het OV gaan, daarna mooi autotje kopen in plaats van een brommer. Bus is lang niet zo erg, zo lang je je maar niet gaat ergeren. Oordoppen in, krant/tijdschrift lezen of laptop en gaan met die banaan })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GrooV schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:17:
Ik zou gewoon even een paar maandjes met het OV gaan, daarna mooi autotje kopen in plaats van een brommer. Bus is lang niet zo erg, zo lang je je maar niet gaat ergeren. Oordoppen in, krant/tijdschrift lezen of laptop en gaan met die banaan })
In mijn geval moet ik dan de bus pakken die vertrekt op het tijdstip dat ik nu wakker wordt. Toch maar niet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

Ik ga de zomermaanden met de fiets (maar 15-20 km enkele reis dus zeg 30-40 km per dag)

Heb een jonge, goede en betrouwbare auto voor de deur staan, maar s'ochtends fietsen is heerlijk, rij langs de snelweg af waar de file staat, rij over drukke kruispunten waar iedereen in de rij staat.
Bovenal verstook ik geen benzine en ben ook nogeens gezond bezig. Uiteindelijk scheeld het me nu een kwartiertje of ik met de fiets of met de auto ga.

(net een nieuwe fiets besteld en daar ga ik verrandering in brengen).

Die brommers zijn meer voor jongens van 16 die het ook nogeens leuk vinden om eraan te sleutelen, zoals eerder gezegt is de kans erg groot dat je met jou budget zo'n brommer koopt.

Met je lengte en gewicht is een brommer ook niets, een zwaardere schakelbrommer of liever nog scooter (veel comfortabeler) zou dan een betere optie zijn.

Alleen als het dan een dagje regent opf wat frisser is, dan ga je zelfs het openbaar vervoer nog waarderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
GrooV schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:17:
OV is verschrikkelijk omrijden.

Pagina: 1