P5B dlx 'probleem'

Pagina: 1
Acties:

• Merroc
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06-2023
Gelukkig is het voor mij niet echt een probleem meer, maar het is wel extreem vreemd.

Ik heb recentelijk (vorige week) een P5B deluxe en vista aangeschaft. Stak mijn netwerk kabel in de poort waarvan ik dacht dat het de main was (de bovenste van de twee als ie rechtop staat). Ik vond echter mijn internet nogal traag (max 100kb/s terwijl ik toch echt 600kb/sec aan kan). Nu dacht ik meteen Vista + drivers = slechte combinatie nog altijd. Ik verschillende drivers proberen, reboots, etc. Zat er zelfs bijna aan te denken een topic hier te maken erover (kon het probleem ook niet vinden in een search). Nu kwam ik echter met de gedachte "dual gigabit lan", laat ik de andere poort es proberen, en ja hoor: volle snelheid internet.

Heeft iemand daar een verklaring voor? Lan instellingen van de bios staan nog gewoon op standaard...

Nu het (hopelijk) opgelost is, is het niets meer dan nieuwsgierigheid..

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-05 13:51
je hebt waarschijnlijk een nvidia en een marvell yukon.. welke werkt er niet? en kijk eens naar de settings (*bij hardware)

you had me at EHLO

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:28

Valkyre

Kitesurf FTW!

volgens mij is er ook niet echt iets van een primaire nic.
probeer ook de kabel eens in de andere ethernet aansluiting.

iRacing Profiel

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-05 22:30
De bovenste zijn prior is vast cpu usage en niet snelheid.

• Merroc
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06-2023
Onder network adapters staan:
- Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI Gigabit Ethernet Controller
- Marvell Yukon 88E8056 PCIe Gigabit Ethernet Controller

Ik gebruik nu de eerste (die werkt), dan zal ik waarschijnlijk geen drivers hebben voor de tweede? Of zijn dat dezelfde drivers?

Verwijderd

Schakel er anders eens eentje uit in je BIOS (heb ik ook gedaan).
Scheelt ook weer een IRQ en heb nergens last van met Vista & internet, etc.
Pagina: 1