Winamp Kraakt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logray
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 12:20

logray

Winning is not everything.

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb net mijn roestige oude laptop geformateerd en opnieuw geinstalleerd. Hier zijn wat specs:

P 233 MMX
96 MB Ram
3,2 Gig HDD

Ik heb windows98 erop gezet. Nu heb ik een probleem met Winamp en ook met Virtual Turntables. Zodra ik een nummer aanzet en dan ga zoeken naar een nieuw nummer, of scroll op een website, begint de muziek te kraken en gaat een stuk langzamer lopen.

Ik heb de priority al op elke stand gehad en dat helpt niks. Weten jullie misschien wat het probleem kan zijn ??

Greetz,
Log

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde met een PII-400 gehad.
Aan jouw specs te zien zou het alleen de processor snelheid kunnen zijn.
Heb je al eerder mp3's gedraait op die bak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logray

logray

Topicstarter
Yep...

Ik speelde altijd al mp3's op deze machine. Al zolang ik heb heb (en dat is lang...:))

De afgelopen 2 jaar heeft windows 95 erop gestaan. Daar had ik geen problemen mee.

Ik had zelfs Virtual Turntables erop staan. En het was ook geen enkel probleem om 2 mp3'tjes tegelijk af te spelen én daarnaast nog te browsen of zoeken naar een nieuw nummer. Wel vreemd, want dat zou dus betekenen dat het niet aan de processor of intern geheugen ligt...

Het probleem zit ergens in W98 gok ik ;)

greetz,
log

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van geheugen ruimte. Denk dat na je WIN98 install meer programma's op de achtergrond draaien die je geheugen weg nemen.Of je driver van je geluidskaart updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logray

logray

Topicstarter
Hmm...

voor zover ik kan zien zijn er geen extra programma's geinstalleerd. Ik zal eens kijken of ik drivers kan downloaden voor deze geluidskaart, maar tis al een laptop van bijna 3 jaar oud he :)

greetz,
log

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blahblahblah. Op een P133 met 8 mb draaien mp3'tjes prima... het probleem is dat je videokaart voorrang krijgt boven je geluiskaart. Dat viel te fixen met een registry-fix die ik heleaas vergeten ben want bij nieuwere videokaarten heb j er geen last van (omdat ze dat weten en het ik de driver al aanpassen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Win98 zet mischien ook wel het volume van je soundcard veel te hard, heb ik op een machine ook gehad, of de treble en Bass helemaal omhoog !!!??? zou 'k es naar kijken! Maar aangezien je verhaal zou je zeggen dat de videokaart een irq shared met de geluidskaart, waardoor je die vage geluiden krijgt bij het scrollen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logray

logray

Topicstarter
Juist...en iemand enig idee hoe ik die registry dan kan gaan fixen ?

URL's welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logray

logray

Topicstarter
Ik heb het net even getest. Heb de hardware versnelling van m'n videokaart op minmaal gezet. Krijg hier een leuke dia-show, maar de muziek loopt wél door :?

Nu nog de perfekte middenweg zien te vinden :)

We zijn er bijna...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logray

logray

Topicstarter
Hmm....

correctie op laatste post. Bij hard scrollen stopt de muziek er nog steeds mee en wordt het beeld traag opgebouwd damn...

any bright ideas ?
Pagina: 1