nieuws: Zweedse ombudsman kritisch over inval bij The Pirate Bay
In bovenstaand artikel staat:
Gezien de aard van de klacht, die betrekking heeft op de vrijheid van vereniging, ligt het echter niet voor de hand dat Piratbyrån naar het Europees Gerechtshof in Luxemburg zou stappen, maar eerder naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg. Het Europees Gerechtshof heeft namelijk geen bevoegdheid hierover, het EHRM wel. In de pers worden internationale gerechtshoven vaak door elkaar gehaald. Ik weet niet of Falkvinge zelf of de buitenlandse nieuwsdiensten deze fout hebben gemaakt, maar Tweakers.net kan hem natuurlijk wel corrigeren.
In bovenstaand artikel staat:
In het gelinkte nieuwsartikel komt deze mogelijkheid niet voor, echter wel in twee andere nieuwsartikelen die ik via Google News kon vinden en wordt verwezen naar "the European Court of Justice".De Piratbyrån, een politieke partij wiens website tegelijk met de torrenttracker uit de lucht werd gehaald, spreekt schande over de eindconclusies en overweegt om naar het Europese gerechtshof te stappen. 'De autoriteiten hebben een van onze belangrijkste denktanks gesloten. Dit is een misdaad tegen de vrijheid van vereniging,' aldus Rickard Falkvinge, fractieleider van Piratbyrån.
Gezien de aard van de klacht, die betrekking heeft op de vrijheid van vereniging, ligt het echter niet voor de hand dat Piratbyrån naar het Europees Gerechtshof in Luxemburg zou stappen, maar eerder naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg. Het Europees Gerechtshof heeft namelijk geen bevoegdheid hierover, het EHRM wel. In de pers worden internationale gerechtshoven vaak door elkaar gehaald. Ik weet niet of Falkvinge zelf of de buitenlandse nieuwsdiensten deze fout hebben gemaakt, maar Tweakers.net kan hem natuurlijk wel corrigeren.