Heb een tijdje geleden een Proliant 1600 mogen "looten" en had er een Compaq Smart Array 3200 Raid controller uitgeript en 3x 9,1Gb 10000rpm schijven. Nu bleek de RAID controller niet meer te werken en had ik deze vervangen door een Intel Server RAID controller (U21). Deze vond de schijven meteen nadat ze aangesloten waren. Ik wilde ze meteen formateren dus had ik dit even laten draaien. In mijn verveling zat ik een beetje rond te draaien op mijn stoel... ik schoot uit en raakte de aan/uit knop van de pc en paf. De pc kapt er mee. Ik dacht dat dit niet zon groot probleem was.
Het probleem:
Na het aanzetten van de computer kon de RAID controller de harde schijven niet meer vinden. Ze worden netjes gestart en beginnen vrolijk te knorren. De controller daarintegen zegt: "No scsi devices attached to the scsi cable". Ik heb toen contact opgenomen met compaq, maar die konden mij niet verder helpen. Intel bied geen ondersteuning meer voor deze kaart. Ook het magische google bood geen uitkomst
De oplossing:
De schijven low-level formatten - Goede oplossing, maar ik kan de schijven niet aanspreken want de controller vind er geen
Iemand raadde mij aan om de schijven te her-initialiseren zodat de raid controller ze wel kan vinden. Hij wist helaas niet hoe dat moest, omdat dit blijkbaar niet voor iedere controller hetzelfde werkt.
Heeft iemand een idee hoe dit moet? Ik wil niet zomaar even 3 10000rpm schijven weg gooien ondanks de accestime etc.
Raid controller:
http://www.intel.com/support/motherboards/server/srcu21/
Schijven: (heb geen link kunnen vinden, wat nergens op slaat...)
Compaq 10K 9.1Gb Wide-Ultra SCSI-3
Ik hoop dat iemand iets weet
EDIT: Ik kijk net eens heel goed en zie door de sticker van compaq een logo van cheetah staan, is dit geen schijf van WD of seagate?
Het probleem:
Na het aanzetten van de computer kon de RAID controller de harde schijven niet meer vinden. Ze worden netjes gestart en beginnen vrolijk te knorren. De controller daarintegen zegt: "No scsi devices attached to the scsi cable". Ik heb toen contact opgenomen met compaq, maar die konden mij niet verder helpen. Intel bied geen ondersteuning meer voor deze kaart. Ook het magische google bood geen uitkomst
De oplossing:
De schijven low-level formatten - Goede oplossing, maar ik kan de schijven niet aanspreken want de controller vind er geen
Iemand raadde mij aan om de schijven te her-initialiseren zodat de raid controller ze wel kan vinden. Hij wist helaas niet hoe dat moest, omdat dit blijkbaar niet voor iedere controller hetzelfde werkt.
Heeft iemand een idee hoe dit moet? Ik wil niet zomaar even 3 10000rpm schijven weg gooien ondanks de accestime etc.
Raid controller:
http://www.intel.com/support/motherboards/server/srcu21/
Schijven: (heb geen link kunnen vinden, wat nergens op slaat...)
Compaq 10K 9.1Gb Wide-Ultra SCSI-3
Ik hoop dat iemand iets weet
EDIT: Ik kijk net eens heel goed en zie door de sticker van compaq een logo van cheetah staan, is dit geen schijf van WD of seagate?
[ Voor 3% gewijzigd door wjjkoevoets op 03-04-2007 18:10 ]
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.