Toon posts:

Panasonic brand 11 GB op 4.5 schijf???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb aleen tijd een DVD recorder (in plaats van een videorecorder) het is de Panasonic DMR-EH50.
Prima machine, alleen mij viel laatst iets op:

Als ik een TV opname van de harde schijf in de hoogste kwaliteit brand op een 4.5 DVD, en
ik kijk daarna onder windhoos, dan zegt windhoos dat er ruim 11 GB op die schijf staat..
Ik kwam er achter doordat ik een opname van een door de Panasonic gebrande DVD op de harde schijf zette en die later terug wilde branden naar een andere lege DVD: dat paste dus niet!
Het viel me daarbij op dat de film in 3-voud door de Panasonic op de schijf was gezet..Welmet allemaal een eigen nummer voor de VOB file.
Misschien dat het een soort 'fantoom'files zijn? Ik vind het erg raar dat windhoos op een 4.5 GB schijf aangeeft dat er 11GB op staat.
Iemand enig idee wat dit is?

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:15
is dit bij elk merk dvd zo?

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Lijkt me een kopieer beveiliging.

Verwijderd

Topicstarter
Grappig die vraag.. Ik zie het op Memorex schijfjes, maar niet op Maxell. Ik zie overigens ook bij de 'overvolle' schijf een directory die ik op andere DVD's niet zie: Video_RM

En een kopieerbeveiliging lijkt het me niet, het is een gewone stand alone DVD-van-TV recorder..

Oh ja - het lijkt erop dat die overvolle DVD's DVD+R's zijn en de andere -R's ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 17:39 . Reden: extra info ]

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
de Video_RM folder bevat informatie over welk apparaat de dvd beschreven heeft. Voor meer info zie hier

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:15
Mischien zou je eens uit kunnen rekenen hoeveel ruimte de film in werkelijkheid in beslag zou moeten nemen.
Pagina: 1