Toon posts:

IIS niet meer bereikbaar (extern) na instellen E.I.W.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op mijn windows 2003 SBS hebben wij exchange geïnstalleerd, ook maken wij hier gebruik van RRAS en OWA.

Nu kwam ik laatst een mooie functie tegen: Externe internet werkplekken.
Dit wilde ik gaan configureren en deed dit door middel van het volgen van de wizard.

Nadat ik de wizard had doorlopen was het niet meer mogelijk om een VPN verbinding te maken en ook was het niet meer mogelijk om de OWA (outlook web access) en de IIS pagina (standaard bedrijfspagina) te bereiken via ons extern adres. Dit was voorheen wel mogelijk.

VPN heb ik kunnen oplossen door de wizard RRAS herstellen of iets in die richting, maar OWA en IIS (heeft beide met elkaar te maken, OWA maakt gebruik van IIS neem ik aan) zijn nog steeds niet te benaderen vanaf extern, intern werkt dit echter wel. Wanneer ik naar http://###.###.###.### (intern ip adres van de SBS server) dan kan ik wel OWA en IIS benaderen.

In de router is er niks veranderd, de benodigde poorten staan nog steeds goed doorgestuurd naar het juiste adres.

Heeft iemand dit vaker meegemaakt? Wat zou er mogelijk de oorzaak kunnen zijn? (er draait geen firewall).

Als er meer informatie nodig is hoor ik het graag!