Toon posts:

11 inch notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 960 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik ben niet zo thuis in de computers en notebooks qua prijs/kwaliteit, vandaar jullie hulp graag.

Voor op reis (fietsvakanties) ben ik op zoek naar een kleine laptop. Dan kan ik onderweg wat foto's uitzoeken en evt. bewerken (Photoshop) en wat reisverslagen schrijven. Ook wil ik wat software voor onze GPS erop hebben staan, maar verder hoeft het ding niet gebruikt te worden voor gamen oid. Ook thuis niet.

Ik ben er een aantal tegengekomen:
11 inch
Asus
Sony Vaio

12 inch
MSI
Packerd Bell
Toshiba (stuk duurder)
Dell

Eigenlijk zou ik het liefst een 11 inch laptop willen, maar tjemig, wat zijn die dingen verschrikkelijk duur!!
Ik hoop eigenlijk dat iemand van jullie een relatief onbekend merk kan opnoemen met een redelijk geprijsde 11 inch laptop in het assortiment...

Anders moet ik uitwijken naar 12 inch, toch wel een stukkie groter en zwaarder... wel wat meer aanbod, maar wat is op zich een beter merk? MSI of PB? Toshiba, Dell?
De laptop zullen we wel zo stootvrij mogelijk in een fietstas willen proppen, maar toch wel fijn als deze tegen een stootje kan zeg maar...

Ik heb hier gezocht op 11 AND inch, maar vind niet iets wat aansluit op mijn vragen.

Hopelijk kan iemand mij helpen? Ervaringen delen? Tips? Goede buitenlandse bedrijven waar ze goedkoper zijn? ;)

Alvast hartelijk dank!
Ellen

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

de MSI S2xx serie is erg prettig.
Heb er ervaring mee, gezien ik zelf een S271 heb :)
Gewicht van die dingen valt ook heel erg mee hoor. slechts 2.1 kilo met 8cell accu (goed voor 4 a 4.5 uur werk op een Turion of Core2Duo model) en 1.9 met de 4cell accu. (goed voor 2 a 2.5 uur)
Ze zijn ook heerlijk stevig, mede door de aluminium/magnesium legering buitenkant.

Ik zag een tijdje terug trouwens 10.4" laptops van Avera bij Dynabyte. Betaal je 1400 euro voor geloof ik, en daar zit dan een P4-M ULV CPU in. Behoorlijk achterhaald type, en binnenkort echt hopeloos verouderd. Enige voordeel is dattie echt klein is en schijnbaar 6 uur op de accu kan doen.
Maargoed, die dingen zijn ook enorm fragiel lijkt me, vanwege het vele plastic.

Kan je beter 1100 uitgeven aan een 12" MSI met een C2D of Turion X2 cpu.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-01 00:22
Asus S6F-3097M = 1550 euro
http://www.pcmegastore.nl...o.php?products_id=2499364
(als deze link niet mag, sorry daarvoor)
best een aardige laptop, maar de prijs blijft hoog (tja, t is net als bij kampeerspul, op een gegeven moment kost iedere gram lichter ongeveer een euro....)
verder in de pricewatch:
Asus S6F-3032PA= 1480 euro

[ Voor 73% gewijzigd door drfrisbee op 03-04-2007 17:04 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Je zou ook nog naar zo'n UMPC kunnen kijken, deze zijn echter wel kleiner maar hier draait gewoon XP / Vista op.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:50

bonzz.netninja

Niente baffi

avaratec bedoeld mckaamos, en die hebben idd rete mooie kleine (10") laptopjes. Ondermeer te bewonderen bij dynabyte en mycom.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
Allen, bedankt voor de snelle replies!
@McKaamos : als je die accu niet meeneemt en dus alleen op netspanning zou werken, scheelt dat in afmeting en/of gewicht?
@ wel roze die Asus :)

@Alex3305: sorry, maar wat is een UMPC? Kun je daar ook gewoon Photoshop op draaien? Ik bedoel, is het mogelijk om daar genoeg intern geheugen in te hebben?

@bonzz.netninja: Sorry, maar ik kan die Avaratec laptops niet vinden bij dynabyte of mycom...

Verwijderd

Topicstarter
Ah, wat gevonden bij PC Megastore:
http://www.pcmegastore.nl..._511&products_id=68690175

Inderdaad hopeloos verouderd, daar kun je niet fatsoenlijk PS op draaien ben ik bang...
Wel een hele aantrekkelijke prijs!

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Ik heb een tijdje geleden hier een Flybook gehad..

Deze zijn helaas ook niet goedkoop maar wel erg klein met een 8.9" scherm ( draaibaar en touchscreen )

Verwijderd

Mijn vader heeft een 10 of 11" IBM/Lenovo thinkpad, en volgens hem doet die 8u op een batterij. Zal vanavond eens zien exact welk model hij heeft.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 17:13:
@McKaamos : als je die accu niet meeneemt en dus alleen op netspanning zou werken, scheelt dat in afmeting en/of gewicht?
s271 bezitter (met Sempron). Mooi dingetje, goed scherm, en zeer draagbaar en betaalbaar. Alleen de adapter is vrij zwaar en groot, en ik heb een tweede adapter gekocht zodat ik er eentje op werk en eentje thuis heb liggen. Scheelt weer gesleep :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-01 16:14
En als je gaat kijken naar de 12.1'' laptops? Misschien is er dan wel heel veel keuze(prijs/kwaliteit).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even op de officiele site van Averatec gekeken, maar volgens mij worden die 10,6'' notebooks niet meer gemaakt...
Ik heb ook nog flybook gevonden, maar die is helemaal duur!
Blijkbaar een dure smaak en zal ik voor de gulden middenweg moeten gaan... een 12,1 inch.

Verwijderd

Topicstarter
@gambieter: ik wil eigenlijk helemaal geen accu meenemen? Kan dat ook? Alleen maar een draadje voor netspanning?

Er is meer keus en een aantrekkelijkere prijs in de 12,1 inch range, maar goed... die zijn dan toch weer een tikkeltje groter... duh...

Kan iemand me nog vertellen wat een UMPC is?

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 17:35:
Kan iemand me nog vertellen wat een UMPC is?
De twee beste vrienden van iedereen : Wikipedia en Google

http://www.google.nl/search?q=umpc+wiki

0.0

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:10
IBM/Lenovo heeft inderdaad de Thinkpad X reeks. 12 inch scherm, ook te verkrijgen in tablet vorm (met touchscreen) en vooral erg degelijk gebouwd. Zijn in vergelijking met de MSI reeks wel weer een stuk duurder.

Verwijderd

Topicstarter
hehehe... thanks... ;)

Ik bedoel eigenlijk meer waar kun je ze vinden, kunnen ze PS aan? Zijn ze betaalbaar...
maar je hebt gelijk, ik zal eens googlen..

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 17:24:
Mijn vader heeft een 10 of 11" IBM/Lenovo thinkpad, en volgens hem doet die 8u op een batterij. Zal vanavond eens zien exact welk model hij heeft.
x41 is 12"

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

http://www.averatec.com/products/portable/
ze hebben ook gewoon moderne staan hoor

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Slomy schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 17:45:
IBM/Lenovo heeft inderdaad de Thinkpad X reeks. 12 inch scherm, ook te verkrijgen in tablet vorm (met touchscreen) en vooral erg degelijk gebouwd. Zijn in vergelijking met de MSI reeks wel weer een stuk duurder.
Maar superieur aan MSI. De Thinkpad is superieur aan alles. Dit is geen flamebait, maar feit. ;)

Ik zou voor de Thinkpad X60s gaan. Er zit dan geen CD-drive bij, maar je kunt dan een externe speler kopen. Normaal gesproken gebruik je toch nooit een CD drive. Het is al voor ongeveer 1500 te verkrijgen in NL, zoals bij bluelink.nl, waar ik mijn T60 vandaag heb.

Verwijderd

Topicstarter
Had ik gezien... maar overal waar ik kijk zijn ze uitverkocht... ook in Amerika.
Misschien dat iemand hier nog een ingeving krijgt, waar je die avertec's nog kunt kopen?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:29
Photoshop draait vast wel op een UMPC, maar of het kleine scherm (zeker de resolutie) er werkbaar mee is betwijvel ik.. Zelf nog wel photoshop CS op mn PII-350MHz gedraait, ok dat is niet alles. Maar op een Athlon XP/P4 draait het al als de tierelier..

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat denk ik ook wel...
Erg jammer dat ik die avertec nergens meer kan vinden, lijken schappelijk geprijst...

Vooral deze leek me wel wat: Averatec 1150-EW1 Notebook

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 17:35:
@gambieter: ik wil eigenlijk helemaal geen accu meenemen? Kan dat ook? Alleen maar een draadje voor netspanning?
Ja, dat kan zonder problemen. Scheelt een paar honderd gram; alleen even alles netjes afdekken om te voorkomen dat er troep in de batterijaansluiting komt. :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 18:17:
Ja, dat denk ik ook wel...
Erg jammer dat ik die avertec nergens meer kan vinden, lijken schappelijk geprijst...

Vooral deze leek me wel wat: Averatec 1150-EW1 Notebook
stafhorst in utrecht is dealer van averatec trouwens. Dat hoort bij het RAF concern

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt gambieter.

@bonzz: Ik had op de RAF-site gekeken, maar ze hebben geen 10,6" modellen meer. Van de overige 3 soorten die ze nog hebben, staan er 2 op Laatste model Op=Op...
Ik heb ze een mailtje gestuurd.

Correct in Rotterdam zou ook dealer zijn.. maar er is niets terug te vinden op de Correct site...
op geen enkele site, avertec lijkt uitgerangeerd te zijn, jammer, ze zien er erg goed uit!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 20:25 ]

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 20:14:
Bedankt gambieter.

@bonzz: Ik had op de RAF-site gekeken, maar ze hebben geen 10,6" modellen meer. Van de overige 3 soorten die ze nog hebben, staan er 2 op Laatste model Op=Op...
Ik heb ze een mailtje gestuurd.
Goh, is het dan echt zo lastig? Ik zit mijn aanschaf even een paar maanden uit te stellen totdat ik naar berlijn ga in het najaar (ga er wonen) en wilde dan dus zo;n geinige averatec mee sjeffen

Verwijderd

Topicstarter
Als je er 1 weet te vinden... hou ik me aanbevolen! ;)

Maar ik ben bang (nahja bang)... ik denk dat het een MSI gaat worden van 12,1 inch.

• lowfi
  • Laatst online: 25-01 07:35
Fujitsu-siemens heeft ook een 10.6 inch laptop. Tenminste ik heb hem vandaag nog gezien bij de discount xxl (soort zwitserse mediamarkt) 3400 frank (2000 euro)

Wel een coreduo dacht ik.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:53

Exirion

Gadgetfetisjist

Als je het betaalbaar wil houden en genoegen neemt met 1.2GHz ULV Pentium-M (lijkt me zat voor het gebruikspatroon dat jij beschrijft) dan kun je veel goedkoper klaar zijn voor een 10.6" notebook:

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/averatec//comparisonnotebook.jpg

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2817

Kost je tussen de 800 en 900 euro :)

[ Voor 12% gewijzigd door Exirion op 03-04-2007 21:44 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
Bij MyCom hebben ze Averatec's verkocht, je hebt 'n kans dat deze nog in een van de winkels ligt...

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

blup schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 23:06:
Bij MyCom hebben ze Averatec's verkocht, je hebt 'n kans dat deze nog in een van de winkels ligt...
nouja dat had ik ook al aangegeven dus. De mycom in Utrecht heeft er iig nog 1 liggen in de vitrine :) maar welke dat is weet ik niet

Verwijderd

Topicstarter
Ben gisteren even bij correct langs geweest (zij zijn of beter waren dealer van Averatec). Ze hadden er ook nog 1 liggen, maar geen 10,6
Averatec zou nog 1 model maken, maar een 13,3" ofzo, het merk is dus aan het verdwijnen.

Fujitsu Siemens heeft ook een 11" , maar de prijzen van deze kleintjes liggen rond de 2000 euro. Een hoop geld voor wat je ervoor krijgt.

Een paar mooie 12,1" notebooks gezien, voor de geïnteresseerden:

HP Pavillion TX1020
Packerd Bell Easynote T2250
Toshiba Satellite U200 (oud model, ging er nu voor 1175 uit).

Nadeel vind ik zelf dat ze bijna allemaal 2x512MB hebben en niet 1x1GB.
Die MSI zou volgens de site van Alternate wel 1x1GB hebben.
Als je er dan toch nog 1 gieg bij wilt doen, is dat betaalbaarder, dan die 2 512 eruit te knikkeren en 2 nieuwe 1 giegs erin te zetten.
Die Toshiba zag er trouwens wel mooi uit, door z'n bouw een centimetertje kleiner dan de andere 12,1 inch notebooks en een mooi en helder scherm, komt met XP.
Maar weer een stuk duurder dan een MSI uiteraard, welke dan weer met Vista komt.
Ik kan die MSI nergens bewonderen, bij Alternate mag ik er niet naar kijken... en dat vind ik op zich wel jammer...

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 09:22:
Ben gisteren even bij correct langs geweest (zij zijn of beter waren dealer van Averatec). Ze hadden er ook nog 1 liggen, maar geen 10,6
Averatec zou nog 1 model maken, maar een 13,3" ofzo, het merk is dus aan het verdwijnen.

Fujitsu Siemens heeft ook een 11" , maar de prijzen van deze kleintjes liggen rond de 2000 euro. Een hoop geld voor wat je ervoor krijgt.

Een paar mooie 12,1" notebooks gezien, voor de geïnteresseerden:

HP Pavillion TX1020
Packerd Bell Easynote T2250
Toshiba Satellite U200 (oud model, ging er nu voor 1175 uit).

Nadeel vind ik zelf dat ze bijna allemaal 2x512MB hebben en niet 1x1GB.
Die MSI zou volgens de site van Alternate wel 1x1GB hebben.
Als je er dan toch nog 1 gieg bij wilt doen, is dat betaalbaarder, dan die 2 512 eruit te knikkeren en 2 nieuwe 1 giegs erin te zetten.
Die Toshiba zag er trouwens wel mooi uit, door z'n bouw een centimetertje kleiner dan de andere 12,1 inch notebooks en een mooi en helder scherm, komt met XP.
Maar weer een stuk duurder dan een MSI uiteraard, welke dan weer met Vista komt.
Ik kan die MSI nergens bewonderen, bij Alternate mag ik er niet naar kijken... en dat vind ik op zich wel jammer...
zou slechte zaak zijn als averatec zou verdwijnen. Was wel gechameerd ervan :( Maar goed

Dat er veel 2x 512mb hebben zou te maken kunnen hebben met dual channel. Want dat wil je eigenlijk wel

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dan liever 2x 1GB toch?

Hoe goed zijn bovengenoemde merken eigenlijk? MSI? HP? PB? Toshiba?

Ik ken ze verder niet...

Er stonden trouwens ook Apple notebooks en pc's... was wel erg gecharmeerd van het design... alleen ik ken het os totaal niet, dan moet je weer helemaal aanpassen en leren...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:53

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 09:51:
Er stonden trouwens ook Apple notebooks en pc's... was wel erg gecharmeerd van het design... alleen ik ken het os totaal niet, dan moet je weer helemaal aanpassen en leren...
Aan OS X ben je echt zo gewend, en sommigen willen niet eens meer terug. En als je dan toch bij Windows wil blijven, dat draait net zo goed op een Mac sinds ze op Intel overgestapt zijn :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond de prijzen ook wel meevallen eerlijk gezegd... vergeleken bij Sony...

Maar goed, dat is wellicht voor later... ben nu nog op zoek naar een lichte, betaalbare en kleine laptop... ;)

• alex3305
  • Laatst online: 28-01 23:03
@fietsjunks, soms willen leveranciers/winkels die 2x512MB overnemen en dan voor een gereduceerd bedrag er 2x1GB inzetten, is misschien wel wat kosten erbij, maar dan heb je het wel.

Overigens zoals netninja al aangaf wil je wel Dual Channel hebben en zeker met Photoshop! Overigens voor de taken die jij wilt doen, voldoet volgens mij 2x512MB ook nog ruim hoor..

Verwijderd

Topicstarter
@Alex3305: inderdaad, dat kan ik altijd nog proberen natuurlijk.
Photoshop wil wel eens wat vreten zeg maar...

Net nog even bij de Dixons binnen gelopen, staat een Packerd Bell Easynote BU45, ziet er ook wel netjes uit. Deze heeft intel, die MSI AMD...

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

heb je trouwens al eens
[Ervaringen] 12" Laptops Deel 2 daar gekeken?

Verwijderd

Topicstarter
PB - Processor : Mobile Intel Core Duo T2250, 533 Mhz
MSI S271B-249NL - AMD® Sempron™ S1 3400+

Nee, ik zal dat ook eens doorlezen.. oeps, niet eerder gezien..

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

ah joh kan gebeuren :)
Staan wel aardige alternatieven bij alhoewel hij al een tijdje niet meer bijgewerkt is geloof ik.

Pagina: 1