Toon posts:

digitaal aanwezig/afwezig bord maken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.004 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

sinds kort is ons kantoor wat groter geworden en het is daarom onoverzichtelijk geworden wie er wel en niet op kantoor is. Het idee ontstond een digitaal aanwezig/afwezig bord te maken. Ik dacht hierbij aan een simpele website waarop je kunt invullen of je aanwezig bent, afwezig bent, of bezet.

Alleen hoe maak je zoiets?.. ik heb al enkele html sites gemaakt, maar omdat elke gebruiker wat in de website moet kunnen veranderen (namelijk zijn status) lijkt dit mij niet de meest voor de hand liggende oplossing. Wat is de meest eenvoudige methode voor een dergelijke website?

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:54

Arethusa

Niet die server

Misschien niet helemaal wat je zoekt maar als jullie Outlook gebruiken kun je ook het Agenda gedeelte gebruiken om te laten zien wie er wel en niet is.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je moet dan gaan programmeren, ga voor het eenvoudige eens kijken naar PHP/ASP. Leuk projectje om mee te beginnen. Moet je wel tijd hebben.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Draait er een lokale server/webserver op jullie kantoor en heeft iedereen zijn eigen computer?

Dan zou het mogelijk zijn om een script op de webserver te zetten die alle pc's pinged en zo kijkt of iemand er is of niet. Dan hoeven je collega's er zelf ook niks voor te doen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reacties,

Outlook agenda gebruiken we idd al, maar om daar ook aanwezig afwezig mee te regelen lijkt me niet zo handig.

PHP ken ik nog niet helaas, zijn er programma's die het zeer gebruiksvriendelijk maken?

Bij ons staan verschillende pc's dag en nacht aan, dus dat zou de functionaliteit beperken

• edwinistrator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-03-2022
met msn kan dat toch ook? kan je gelijk met elkaar communiceren. Offline en busy etc., even speciale emailadressen voor aanmaken en klaar, toch? of loopt msn/chatten op werk dan de spui gaten uit. Zo werkt de communicatie bij sommige andere bedrijven namelijk wel :p

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:19
edwinistrator schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:07:
met msn kan dat toch ook? kan je gelijk met elkaar communiceren. Offline en busy etc., even speciale emailadressen voor aanmaken en klaar, toch? of loopt msn/chatten op werk dan de spui gaten uit. Zo werkt de communicatie bij sommige andere bedrijven namelijk wel :p
En dan zoiets op een webpagina :)

http://www.bencastricum.nl/msn/help.php

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik heb dit op m'n werk ook gehad, maar het werkt echt niet. Als het een tool of website is die je in de gaten houdt, moet je de discipline hebben om die bij te houden. Niet alleen wanneer je er wel of niet bent, maar ook wanneer je bijv in vergadering bent, of zit te lunchen. Want ook dan ben je telefonisch niet bereikbaar. Er zijn wel tools die in de gaten houden of je idle bent, maar idle betekent niet afwezig of niet aanspreekbaar. En wat als je er niet bent, maar wel voor je werk bezig bent én telefoontjes kan aannemen (die dan doorgeschakeld worden)? Dan heb je niets bij de hand (behalve misschien je PDA/laptop met heel traag internet) om je bezigheid te updaten voor je collega's.

ff opsommen wat ik ervaren heb:
- Een website is wel het ergste, omdat je dan elke keer als je weggaat/terugkomt naar een website moet, (moet inloggen?) en iets aanklikken.
- Een windows applicatie in de system tray waarmee je snel een "bezigheid" of afwezigheid kunt aanklikken is beter, maar dat kan verwateren. En wat als je je pc opgestart hebt en je vergeet het progje een schop te geven? Of als je nog een bezigheid aan had staan en je sluit je pc af?
- Een automatische tool die kijkt of je idle bent is ook niet gek, maar die kan niet weten waar je mee bezig bent, dus ook niet of je ondanks áánwezigheid wel of niet aanspreekbaar bent.

Ik denk dus dat dit vooral een praktisch probleem is, en niet zozeer een technisch probleem. Overleg met je collega's wat zij het fijnst denken te vinden werken, en pas je idee daarop aan. Maar bedenk wel dat er geen gouden hamer bestaat. Ja, misschien video-surveillance ;)

[ Voor 8% gewijzigd door _Thanatos_ op 04-04-2007 17:43 ]

日本!🎌

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ Met Thanatos :)

Om zijn relaas samen te vatten: Je idee valt of staat met de discipline van je medewerkers :)
Om hoeveel medewerkers gaat het trouwens? Als jullie een centrale receptie hebben zouden die dat ook bij kunnen houden namelijk. Bij grote bedrijven zie je dit soort zaken vaak gekoppeld aan tijd/werkregistratie op een personeelsysteem en/of een toegangsregistratiesysteem.
Maar voor 15 man een volledig toegangsregistratiesysteem met tourniquetten, pasjes en de overige rimram optuigen alleen om te kunnen laten zien wie er wel en niet is, is ook een beetje overdreven :9

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:59:
PHP ken ik nog niet helaas, zijn er programma's die het zeer gebruiksvriendelijk maken?
Er zijn programma's die het bouwen van PHP iets makkelijker maken, maar je zult nog steeds moeten programmeren. HTML is iets wat je bijvoorbeeld in Dreamweaver kan doen, zonder naar de broncode te kijken. PHP is iets wat je niet kan doen zonder met broncode te werken. Er is dus denk ik geen "quick fix" die je snel zelf kunt programmeren. Als je het niet erg vindt om tijd te investeren, dan is het absoluut de moeite waard om te leren programmeren in een taal als PHP of Java, erg interessant. Als je geen tijd hebt, dan zou ik voor de andere suggesties gaan.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties,

het bedrijf bestaat idd ongeveer uit 15 man. We waren al aan het kijken naar een pasjes systeem, maar ook daar moet je de dicipline hebben om deze te gebruiken (tijdregistratie is niet aan de orde).
Het systeem wat we hadden gevonden werkte met een website zodat iedereen kan zien wie er aanwezig is. Het nut van het pasje leek mij eigenlijk minimaal, vandaar het idee om zelf een dergelijke website te maken, waarop je kunt aangeven wat je status is. We laten het hele idee nog maar even rusten, er is weinig tijd om zelf wat te ontwikkelen.
Pagina: 1