[Exchange 2003] Exchange thuis en op werk synchronizeren

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb hier als test omgeving Windows 2003 met Echange 2003 draaien. Dit draait perfect.
Wat ik nu zoek is een connector die met een andere Exchange server zijn data (mail etc) connect en deze doorverbind met een user op de Windows 2003 server.

Is hier een oplossing voor? (Kon het zelf met Google etc niet vinden :()

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:34

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik snap je niet helemaal.
maar bedoel je niet gewoon de exchange connector
http://www.amset.info/exchange/smtp-connector.asp (eerste hit in google)

[ Voor 8% gewijzigd door mrsar op 03-04-2007 15:47 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

HekkeySE schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:41:
Is hier een oplossing voor? (Kon het zelf met Google etc niet vinden :()
Je bedoelt een MAPI mail client zoals Outlook?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Geef eens wat meer informatie want ik begrijp absoluut niet wat je nou precies wilt :)

• HekkeySE
  • Niet online
Okee ik snap het probleem dat de vraagstelling niet helemaal goed is.

Wat ik wil is het volgende:
Ik heb thuis een exchange server draaien. Op mijn werk draait ook een exchange server. Nu is het probleem dat outlook geen 2 exchange servers kan draaien. Nu heb je dus 2 agenda / contactpersonen etc. Daarom hoop ik dat je de data van de ene exchange server kan syncen met de andere exchange server.

Is dit iets duidelijker?

[ Voor 5% gewijzigd door HekkeySE op 03-04-2007 17:20 ]

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik begrijp er helemaal niets van.

Waarom gebruik je niet gewoon OWA als je vanaf je werk je thuis e-mail wilt lezen :?.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:55
Zonder speciale configuratie settings gaat het niet lukken. Er zullen op firewalls porten opgezet moeten worden, zowel thuis als op je werk. Voor de veiligheid zal alle data via VPN tunnens moeten worden verzonden.

Gaat dus niet 123 even lukken.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Rolfie schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 20:15:
Zonder speciale configuratie settings gaat het niet lukken. Er zullen op firewalls porten opgezet moeten worden, zowel thuis als op je werk. Voor de veiligheid zal alle data via VPN tunnens moeten worden verzonden.

Gaat dus niet 123 even lukken.
Dat VPN e.d. is allemaal simpel in vergelijking tot het probleem dat je de Exchange moet gaan synchroniseren o.i.d. ;) Niet alleen lastig maar ook erg kostbaar i.v.m. licenties e.d.

Misschien kan je thuis een Outlook via terminal server aanbieden voor als je op je werk bent.

Voor mail kan je verder IMAP gebruiken, dat werkt ook goed en kan je gewoon in je Outlook toevoegen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan natuurlijk wel als je kantoor verlaat een pst-export maken en die thuis importeren, en andersom. Maarja dat kan je weer vergeten etc etc....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mindcre8r
  • Laatst online: 22-01 11:42

mindcre8r

Tradepedia

en pop3 enablen op de exchange thuis en dat koppelen?
heb je je mail ook bij de hand ja toch? lijkt me niet dat je je agenda van thuis steeds zit bij te werken op je werk en andersom... koop dan een pda en sync dat lekker ;)

(in dat laatste geval kan je ook nog RPC over HTTPS doen en zo je mail + agenda scoren)

Bears and Bulls

Verwijderd

En de titel even duidelijker gemaakt :)

• riCHey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Heeft iemand hier ondertussen al wat nuttigers op bedacht?
Ik zit namelijk met hetzelfde probleem: ik heb een web-agenda van een franchise gebeuren, een exchange server thuis voor mijn eigen bedrijf, en een exchange server waar ik stage loop. Het is werkelijk een klein drama om alle 3 de agenda's netjes bij te houden... :S

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

http://www.easy2sync.com/en/produkte/e2s4o.php als je d'r 59 piek voor over hebt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Kun je met Outlook niet meerdere profielen maken? Ik heb mijn laptop niet bij de hand, maar ik weet mij te herinneren dat dit wel mogelijk was/is.
Pagina: 1