Toon posts:

Domeinnaam naar iemand anders zijn IP pointen

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Stel ik heb een domeinnaam en die wil ik pointen naar tweakers.net. (dit ga ik niet doen, maar dit is een voorbeeld). Wat kan ik dan het beste doen met mijn DNS-records ?

Dus tweakers.net heeft als IP 123.123.123.1 en mijn domeinnaam is mijndomeinnaam.nl.

Ik dacht aan een CNAME, maar ik ben bang voor enige loops die ik eventueel kan krijgen.

Een A-record lijkt mij uit den boze overigens.

Vraag 2 is, kan dit eigenlijk wel ? Zo snel bekeken lijkt het vrij simpel en mogelijk, maar ik heb het idee dat ik hier wat mis, dit kan niet zo makkelijk gaan.

Toch ?

Maak je niet druk over of degene het weet ja of de nee, dit is geregeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 15:32 ]

Verwijderd

gewoon A-record, toch?

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Een CNAME kan maar je domeinnaam (www.mijndomein.nl) moet wel worden herkend door de webserver. Bij shared hosting is dat meestal niet het geval. Dan krijg je de verkeerde site of helemaal geen site.

Volgens het boekje mag een A-record inderdaad niet voorzover ik weet. In praktijk gebeurt het nogal eens omdat dat een NS-lookup scheelt.

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
hoezo is een A record uit den boze!?

wat je alleen krijgt is dat die domeinnaam op dat ip aankomt, en er wss niet veel mee zal gebeuren tenzij dat geconfigureerd wordt op de server.

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-02 13:42

Marientjuh

Fullstack developer

Volgens mij kan je gewoon een CNAME aanmaken en moet dit niet zoveel problemen veroorzaken. Ik denk dat je de juiste afhandeling nog wel moet regelen op de server waar het naartoe wijst.

edit spuit 11

[ Voor 4% gewijzigd door Marientjuh op 03-04-2007 15:49 . Reden: spuit 11 ]

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

Verwijderd

Topicstarter
Er zal iets op die server geconfigureerd moeten worden lijkt mij ook.

Zodra ik een Arecord zou maken naar een webinterface van een modem ofzo zou dit hoe dan ook werken omdat deze dingen altijd op IP werken en niet naar host/domein-naam zullen kijken.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 19:18

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Je kunt gewoon CNAME aanmaken dus in jouw voorbeeld:
www.joudomein.com. IN CNAME www.tweakers.net.
Enige 2 voorwaarden is dat voor de host www.tweakers.net. een A record bestaat.
En dat je die CNAME in de zone plaatst van www.jouwdomein.com.

[ Voor 15% gewijzigd door Kabouterplop01 op 03-04-2007 19:42 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je een aparte site op die server host dan heb je een a-record nodig
als je een domeinnaam wil doorlinken naar een bestaande site met een andere naam kan je een cname gebruiken.
Ligt er een beetje aan hoe je het exact wil hebben :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt erop dat het domein waar je een cname voor wilt draaien een dedicated IP nodig heeft.

Ten tweede zit je nog met het probleem.... https, dat gaat niet werken omdat de info niet overeenkomt met het certificaat dat de browser ophaalt, zeker met een a-record wat dus wel werkt bij een dedicated IP.

Iframe is denk ik de beste oplossing. Apache had ook een optie om alles te kunnen herschrijven naar mijndomeinnaam.nl in plaats van alle links zichtbaar via de iframe.

Het nadenken waard.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 22:54 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ondertussen flink nagedacht.. Oke, toegegeven, * Equator is nog niet helemaal wakker.

Maar wat heeft dit met PNS te maken.. Dit is gewoon basic DNS stuff.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.