Toon posts:

Stekker IN kpn kastje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

ik had weer eens een destructieve bui en moest ff mijn kpn single tuner openschroeven verder niks mee opgeschoten maar ik vond wel 2 ongebruikte connectors op de "mobo" van het kastje de ene was (neem ik aan) gewoon een 4 pin fan connector, maar ik zag ook een 20 pins connector J2 gelabeld.
Kon nergens in mijn ouwe troep iets met zo'n connector vinden en op google ook geen nuttig resultaat (ben ik de enige die dat ding open heeft geschroeft? lijkt me stug) anyway ik dacht ik ga het hier eens vragen en kijken of iemand hier zou kunnen achterhalen waar het voor dient. de fotos zijn een beetje crappy maar ik fotografeer verder nooit dus ik ga geen mooie cam als veredelde paperweight aanschaffen.
lijkt me leuk als er wat te hacken valt aan dat ding of misschien direct aan een comp te linken of zo.
Afbeeldingslocatie: http://img399.imageshack.us/img399/3315/connectorkq9.jpg

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:28
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:24:
beste tweakers,

ik had weer eens een destructieve bui en moest ff mijn kpn single tuner openschroeven verder niks mee opgeschoten maar ik vond wel 2 ongebruikte connectors op de "mobo" van het kastje de ene was (neem ik aan) gewoon een 4 pin fan connector, maar ik zag ook een 20 pins connector J2 gelabeld.
Kon nergens in mijn ouwe troep iets met zo'n connector vinden en op google ook geen nuttig resultaat (ben ik de enige die dat ding open heeft geschroeft? lijkt me stug) anyway ik dacht ik ga het hier eens vragen en kijken of iemand hier zou kunnen achterhalen waar het voor dient. de fotos zijn een beetje crappy maar ik fotografeer verder nooit dus ik ga geen mooie cam als veredelde paperweight aanschaffen.
lijkt me leuk als er wat te hacken valt aan dat ding of misschien direct aan een comp te linken of zo.
[afbeelding]
Je linkt verkeerd, en wat moeten we hier sowieso mee?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
Vinnienerd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:28:
[...]
Je linkt verkeerd, en wat moeten we hier sowieso mee?
Je bent tweaker of je bent het niet, om hem te moddem/hacken natuurlijk ;)
Maar misschien past dit beter in: Routerhacking - Deel 2
Je hebt gelijk ik heb net een topic zitten lezen over een KPN IPB kastje verwarrend
Dit betreft dus een TUNER :D

[ Voor 15% gewijzigd door Puch-Maxi op 03-04-2007 16:59 ]

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het over de tuner van kpn hoe zou dat beter in een topic over routers passen?(draait voor zover ik weet niet op linux, heb wel een standaard windows geluidje gehoord in het menu ergens kan t niet meer vinden was de exclamation gloof ik)
en die link heb ik ge-copy-paste dus dat snap ik zelf ook niet hij deed t wel toen ik me berichtje nalas voor t versturen:S en ik heb m hier in gezet omdat ik hier andere topics over kpn/digitenne e.d. had gezien. en over je vraag wat je hiermee moet, als je dat niet weet heb je hier dus niks toe te voegen ga lekker ergens anders de chago uithangen.
hier trouwens 2e poging plaatje posten.
Afbeeldingslocatie: http://img66.imageshack.us/img66/1403/connectorqc1.th.jpg

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
het ziet er uit als een jtag connectie.

Dat is een connectie die ze in de fabriek gebruiken voor rauwe toegang geloof ik.

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Topicstarter
ok dan, ff googlen levert vlink wat leesvoer op kan wel weer ff vooruit voordat ik t ook maar enigzins kan gebruiken vrees ik. maar iig bedankt:D.
heeft iemand een schema of iets dergelijks van de kpn tuner of links naar de jtag documentatie die van toepassing is op dat kastje of zo?

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
ik denk niet dat kpn die datasheets vrij zou geven, maar anders misschien is t gewoon een branded versie van wat anders.

Misschien wat meer fotos van de "mobo" ?

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Topicstarter
nou kheb mn best gedaan mn cam is echt bagger dus ik heb alles dr bij geschreven anders is ie waarschijnlijk nog nutteloos wel opvallend trouwens dat dit samsung apparaat alles behalve samsung onderdelen heeft :P

Afbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/4113/kpngutszp5.th.jpg
Pagina: 1