Toon posts:

Videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Mijn pc maakte een raar geluidje, dus ik schroef um open.. ik kon niet vinden waar het geluid vandaan kwam, ik besloot om mijn videokaart er even uit te halen.. ik zette de PC weer aan.. en hij piepte even.. Toen ik mijn vindeokaart weer aansloot omdat ik wist wat het probleem was, en dat had opgelost door even een vennetje schoon te maken.. Sloot ik alles weer aan en zette m'n pc aan.. er kwam toen testaan dat er iets fout was, ik klik gewoon op Normaal Opstarten, dan komt hij bij het opstart scherm.. ( http://www.theeldergeek.c...%20Setup%20Graphic/OO.gif ) -maar dan zonder dat balkje dat je ziet bewegen- en hij start de PC opnieuw op.. Hoe kan ik dit oplossen?!

Groetjes

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Heb je de videokaart eruit gehaald terwijl de PC aan stond of zo?

Maar wat gebeurt er als je Windows in Veilige Modus opstart?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb de stekker er uitgehaald..
Als ik op veilige modus klik laat hij gewoon, maar áls hij dan naar windows wil gaan reboot hij ook..

(btw: Ik had hem opgengeschroeft omdat hij vast liep en dat rare geluiid maakte.. had hem toen gewoon met de knop (ingehouden) uitgezet.. normaal geeft dit geen problemen.. lijkt me ook sterk dat dat er mee te maken heeft )..

Verwijderd

1. Veilige modes proberen zoals CodeCaster aangeeft
2. Laatst bekende config proberen
3. Memory test doen
4. recovery console een chkdsk /r doen (helpt af en toe)
5. Windows er overheen installeren

Als het laatste gelukt is installeer dan eens SP2 om ons gelukkig te maken.

Kleine kans dat je je videokaart gesloopt hebt.

[edit]
Ow als hij vastliep kun je meteen stap 4 eens proberen. dikke kans dat het werkt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 15:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
"4. recovery console een chkdsk /r doen (helpt af en toe)"

En HOE kan ik die oproepen dan? :)
Want daar heb ik geen ervaring mee

Verwijderd

Booten vanaf de Windows CD eventuele SATA drivers laden en dan voor optie "R" kiezen.

Moet je nog wel uitzoeken waarom hij vastliep anders kun je het zoweer overnieuw doen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 15:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ik ga het nu proberen, je hoort het zo van me!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:54
ik ben het eens met de andere mensen, maar een lesje NL, of iig het typen ervan, zou geen ramp zijn.. ikzelf zal geen vlekkeloos NL schrijven, maar een klein beetje moeite ervoor doen kan toch wel..?

Verwijderd

Het klinkt misschien raar, maar kijk eens goed of je videokaart er écht goed in zit. Heb wel eens gehad dat het fannetje wel ging draaien maar dat hij het niet deed, bleek dus gewoon dat ik 'm nog iets beter aan moest duwen.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens het is opgelost ;) Moest gewoon effe chkdsk /r doen =)
BootVluchteling schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:32:
ik ben het eens met de andere mensen, maar een lesje NL, of iig het typen ervan, zou geen ramp zijn.. ikzelf zal geen vlekkeloos NL schrijven, maar een klein beetje moeite ervoor doen kan toch wel..?
Over wie gaat dit dan harry?

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:16:
Hey,
Mijn pc maakte een raar geluidje, dus ik schroef uhem open. Ik kon niet vinden waar het geluid vandaan kwam. Ik besloot om mijn videokaart er even uit te halen, zet ik de PC weer aan en hij piepte even. Toen ik mijn vindeovideokaart weer aansloot omdat ik wist wat het probleem was, en dat had opgelost door even een vennetje fannetje schoon te maken, sloot ik alles weer aan en zette m'n pc aan. Er kwam toen te staan dat er iets fout was. Ik klik gewoon op Normaal Opstarten en dan komt hij bij het opstart scherm.
[url="klik"]http://www.theeldergeek.com/images/XP%20Pro%20Setup%20Graphic/OO.gif [/url]
Maar dan zonder dat het balkje dat je ziet bewegen. Hij start de PC opnieuw op. Hoe kan ik dit oplossen?

Groetjes
Hmm... Zou het niet weten ;) Ik zou er zelf nog wat minder ''ik'' in hebben gezet maar goed. Zo klopt het al een stuk beter en is het veel leesbaarder.

Verwijderd

Topicstarter
Ohjee, een paar hoofdletters, comma's, punten en enters! HELP..
LOL Dude! 't is geen school!
Als iemand het snapt is het toch goed =)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

zullenwespatiesenentersookmaarafschaffenalsiedereentochwelbegrijptwaterstaat

Ergo; het kan totaal geen kwaad om even wat aandacht aan je posts te besteden, ik moets ook je topicstart tot driemaal toe doorlezen om te begrijpen wat er nou eigenlijk stond. Af en toe een punt of komma, en je typo's verbeteren is beter voor de leesbaarheid, en dus voor een sneller en beter antwoord.

[ Voor 66% gewijzigd door CodeCaster op 03-04-2007 17:06 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:58:
Buiten school praat je toch niet veel anders hoop ik :X Gaat leuk worden in het zakenleven ;) Uiteraard kan er hier en daar wat misgaan maar ik zou wel proberen het zo goed mogelijk te doen. Komt véél beter over namelijk. Waarom denk je dat we hier smiles hebben. Anders zou het wel een heel saai gebeuren worden als het alleen maar plain tekst was :P

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:37

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:58:
Mjah, zo werkt het hier niet.
Je opent je topic in het verkeerde forum: je vraag gaat over een videokaart, en later zelfs eigenlijk alleen over Windows.
Wij zijn niet je persoonlijke helpdesk bij wie je in BrEeZaH-taal al je vragen kan dumpen en daarna rustig kan gaan wachten op een antwoord.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.