Toon posts:

Ervaringen panorama fotos laten afdrukken?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.843 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het laten afdrukken van panorama foto's door een winkel/bedrijf?

Ik zit zelf aan een vrij groot formaat te denken, zoiets als 50 x 140 cm.

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-01 15:23

Tusk

Sticky Bomb likes you!

je zou er aan kunnen denken om gewoon een poster formaat (4:3) te laten drukken en in fotoshop gewoon wit of zwart als achtergrond erbij maken en dan zelf later weer afsnijden. (gloeiende wat een krom nederlands, excuus)

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Verwijderd

Topicstarter
Tusk schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:26:
je zou er aan kunnen denken om gewoon een poster formaat (4:3) te laten drukken en in fotoshop gewoon wit of zwart als achtergrond erbij maken en dan zelf later weer afsnijden. (gloeiende wat een krom nederlands, excuus)
Het probleem daarbij is dat de meeste shops maar tot 50 x 75 gaan...

Verwijderd

Volgens mij hoort dit in workflow thuis, maar dat is een ander verhaal....

Ik weet natuurlijk niet hoe je e.a. op wilt gaan hangen, maar is het wellicht een idee om je foto dan in twee delen af te laten drukken? Dus twee foto's (met een klein beetje overlap) af laten drukken op 50*75 en deze daarna aan elkaar plakken?

Ik zou dat eerst even proberen met bijvoorbeeld twee 20*30 foto's, want die hoeven niet zoveel te kosten.

Ik ken geen winkel waar ik 140*50 af zou kunnen laten drukken. Tja, wellicht dat de fotograaf het kan, maar dan praat je gelijk over 75-100 euro of zo, terwijl twee 50*75 afdrukken iets van 2*10 euro kosten. (www.foto.com bijvoorbeeld 6,99 per stuk ex verzenden a 3,99 levertijd tussen de 7 en 10 werkdagen.)

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Een fotozaak met een wat grotere printer kan dat wel. Kan op mijn werk tot 60 breed en dan tot 2 meter lang afdrukken. 50x140 zou iets van 50 euro kosten in totaal ongeveer, heb je het dus al wel aan elkaar en hoef je niet zelf moeilijk te doen.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Verwijderd

Topicstarter
RZor schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:56:
Een fotozaak met een wat grotere printer kan dat wel. Kan op mijn werk tot 60 breed en dan tot 2 meter lang afdrukken. 50x140 zou iets van 50 euro kosten in totaal ongeveer, heb je het dus al wel aan elkaar en hoef je niet zelf moeilijk te doen.
Oke, vind die prijs nog wel te doen.

Ik heb ook gelezen dat de grote fotocentrales ook speciale orders kunnen aannemen.
Omdat er op fotorollen wordt afgedrukt, staat de hoogte vast, maar kan de breedte variabel zijn.
Hier zal echter wel een aardig prijskaartje aan vast zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Maar goed dan moet je dus ook nog een lijst fixen...

Zijn daar nog ideeën over, of is alleen een (dure) lijstenmaker een optie hierbij?

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Bij de Expo kun je redelijk betaalbaar lijsten laten maken.

Verwijderd

Topicstarter
MartijnGizmo schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:29:
Bij de Expo kun je redelijk betaalbaar lijsten laten maken.
Daar ga ik informeren, thanks :)

Verwijderd

Check de site van profotonet eventjes: daar kun je panorama's laten afdrukken met een maximale afmeting van 400 x 76; prijzen staan daar ook genoemd.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:45

YellowCube

Wait...what?

FGA --> FGW

deze verhuizing wordt mede mogelijk gemaakt door Jan de Vos, Internationale Verhuizingen en Badkamers

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Edit: Oeps oud topic...

Sorry zat niet op te letten...

[ Voor 136% gewijzigd door Fairy op 16-04-2007 00:14 ]

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11-2025

mux

99% efficient!

Ik heb nog een opmerking, ondanks dat het topic inmiddels vrij oud is.

De Copie-Sjop en Copycenter drukken voor zéér schappelijke prijzen (ca. 25-35 euro per vierkante meter) tot wel 150cm breed af op 175 dpi en tot 1188 mm breed op 250 dpi. Ik ga er zeer binnenkort (morgen, overmorgen) een 150cm print laten maken op satin (of misschien gloss, als ik geld blijk over te hebben) en zal dan (misschien) terugrapporteren over de kwaliteit. Ik heb veel panorama's geschoten in Australië en daarvan wil ik er aardig wat afdrukken, dus die gaan waarschijnlijk allemaal bij elkaar op een A0 voor 25 euro :-) Geen geld, eigenlijk.

Verwijderd

Topicstarter
ssj3gohan schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 20:27:
Ik heb nog een opmerking, ondanks dat het topic inmiddels vrij oud is.

De Copie-Sjop en Copycenter drukken voor zéér schappelijke prijzen (ca. 25-35 euro per vierkante meter) tot wel 150cm breed af op 175 dpi en tot 1188 mm breed op 250 dpi. Ik ga er zeer binnenkort (morgen, overmorgen) een 150cm print laten maken op satin (of misschien gloss, als ik geld blijk over te hebben) en zal dan (misschien) terugrapporteren over de kwaliteit. Ik heb veel panorama's geschoten in Australië en daarvan wil ik er aardig wat afdrukken, dus die gaan waarschijnlijk allemaal bij elkaar op een A0 voor 25 euro :-) Geen geld, eigenlijk.
Oke laat maar horen!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:59
Ik ben ook erg benieuwd :) . Wil na de vakantie minstens 1 foto @heel groot af laten drukken in panoramaformaat

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11-2025

mux

99% efficient!

Sorry, nog geen tijd gehad om langs te gaan. Ik werk er deze week nog een paar af en maak dan een proefdruk, zodra ik in Schagen ben kan ik dan op A0 laten printen.

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 20:57

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Webprint.nl drukt op canvas in panoramaformaat (30x60, 30x80 en 40x60 en 40x80) zag ik toevallig vanmorgen. Misschien dat iemand daar iets aan heeft. Het lijkt mij in ieder geval wel een leuk idee om een keer te doen.

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-01 12:45

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Op school hebben we een epson printer op rol. 60cm breed.
Daar kan ik in principe oneindig lang printen. (tot de rol op is)

Ben ook van plan ooit een pano afdruk te maken.
Want ben er GEK op.

Zeker als je 20x 10mpix aan elkaar hangt.
Dat moet ongelooflijk scherp zijn op die grote!

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• RobWijnhoven
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07-2025
Via http://www.profotonet.nl/content.asp?path=ovhj6aq7 lijkt het wel mee te vallen, 76x200 Pearl* kost 60,00 euro en 8,50 verzendkosten.

• KyuuSai
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-01 16:18
De truc is natuurlijk om 2 of 3 panoramas op 1 vel te laten printen :9 . Vaak kost het dan bij een copysjop oid stukken minder dan online lange formaten te bestellen (25 euro voor A0, dus 2 panos van 42*118cm).
Werkt niet als je echt groot wilt gaan, maar meestal volstaat A0 prima.

(ja, oud topic maar toch....liep zelf laatst weer tegen dit probleem aan)
Pagina: 1