Is het mogelijk om met Javascript tags te zetten rondom de geselecteerde tekst in een paragraaf of div?
Ik weet hoe je de huidige selectie moet krijgen (met dank aan www.quirksmode.org)
maar onderstaande code werkt niet, want de geselecteerde tekst (hier sText) heeft geen parentNode:
Op internet vind ik wel voorbeelden, edoch die gaan allemaal over tekst in een textarea...
Ik weet hoe je de huidige selectie moet krijgen (met dank aan www.quirksmode.org)
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| function getSel() { var txt = ''; var foundIn = ''; if (window.getSelection) { txt = window.getSelection(); } else if (document.getSelection) { txt = document.getSelection(); } else if (document.selection) { txt = document.selection.createRange().text; } else return; return txt; } |
maar onderstaande code werkt niet, want de geselecteerde tekst (hier sText) heeft geen parentNode:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| function markeer() { var sText = getSel(); oSpan = document.createElement("span"); oSpan.innerHTML = sText; sText.parentNode.replaceChild(oSpan, sText); } |
Op internet vind ik wel voorbeelden, edoch die gaan allemaal over tekst in een textarea...
[ Voor 6% gewijzigd door Rekcor op 03-04-2007 16:17 . Reden: code cleanup ]