Ik heb een eenvoudig nieuwssysteem mbv mysql en php gemaakt. Er wordt verbinding gemaakt met mysql en de berichten worden getoond. Als een bericht langer is dat 290 karakters wordt deze automatisch ingekort en en verschijnt de optie om het bericht helemaal te lezen.
Tot dusver geen problemen.
Het probleem is ontstaan omdat er inmiddels erg veel berichten in de database staan. De nieuwsberichten verschijnen op mijn hoofdpagina (www.nietechtnodig.nl) en ik wil het volgende doen: als er meer dan 5 berichten in de database staan moeten er dus max. 5 berichten op de browser worden weergegeven en automatisch een link naar alle nieuwsberichten verschijnen.
Wie helpt mij?!
Het script om de berichten op te halen en weer te geven:
Greets Waterspout
Tot dusver geen problemen.
Het probleem is ontstaan omdat er inmiddels erg veel berichten in de database staan. De nieuwsberichten verschijnen op mijn hoofdpagina (www.nietechtnodig.nl) en ik wil het volgende doen: als er meer dan 5 berichten in de database staan moeten er dus max. 5 berichten op de browser worden weergegeven en automatisch een link naar alle nieuwsberichten verschijnen.
Wie helpt mij?!
Het script om de berichten op te halen en weer te geven:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <?php $db = mysql_connect("localhost","***","***") or die (mysql_error()); mysql_select_db("ferrysch_pagina",$db);; $news_SQL="SELECT * FROM news ORDER BY news_datetime DESC"; $news_result=mysql_query($news_SQL); while($news=mysql_fetch_array($news_result)) { //Opmaak van datum $unixtime = strtotime($news['news_datetime']); //controle op lengte hoofdtekst en eventueel inkorten if(strlen($news['news_main'])>290) { $news['news_main']=substr($news['news_main'],0,290) . " ... <a href=news.php?news_id=" . $news['news_id'] . "><span class=link>lees verder...</a>"; } ?> <?php echo $news['news_header'] ?> <?php echo date("d-m-Y H:i",$unixtime) ?> <?php echo $news['news_main'] ?> <?php } mysql_close(); ?> |
Greets Waterspout
[ Voor 0% gewijzigd door Creepy op 03-04-2007 15:47 ]