Toon posts:

Waar blijven de V.92 modems ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
in verschillende berichten heb ik gelezen dat eind 2000 een nieuwe modemstandaard V.92 zou worden uitgebracht. Nu ik voor een kennis een nieuw systeem wil bouwen en me dus ook oriënteer op een modem, is me opgevallen dat alleen V.90 modems te koop worden aangeboden.
Is de introductie van de V.92 modems uitgesteld of wordt bijvoorbeeld via een flash-update geupgrade naar V.92?

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Laat hem kabel nemen :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
Doe niet zo interessant, SLIMBO !!! :( :( :(
Niet iedereen kan op de kabel in Nederland ;(

Verwijderd

Tja, ze zijn al een flinke tijd bezig met v.92 modems maar vreemd genoeg zie je ze inderdaad niet echt in het nieuws, laat staan te koop.
Ik kan me voorstellen dat door de toch wel redelijke brede invoering, op termijn dan, van kabel en ADSL de interesse in deze modems, die toch maar een marginale verbetering zullen brengen t.o.v. v90 modems, niet meer zo bijster groot zal zijn.
Zeker niet aan de kant van de ISP's, die daarvoor weer allerlei nieuwe apparatuur moeten aanschaffen.

Voordelen v.92:

--> Though the top speed for downloads is still 56K, V.92 has a number of enhancements:

--> Startup time - the time needed to establish a connection - has been reduced, making hopping on and off the Internet much easier. This should make it easier to hop on and off the Internet. Reports from months ago claimed that startup time had been reduced from around twenty seconds to about five seconds, though more recent reports put the figure at ten seconds. (One difference in the figures may be whether or not dialing time is included, or if the figures only cover the time when the two modems are screeching at each other during the connection phase.)

-->V.92 has a standard method of disconnecting the modem long enough to let you know that someone is trying to call you without losing the connection, a feature being referred to as "Internet call waiting."

-->The maximum upload speed has been increased from 33.6K to 48K, which should improve video conferencing and general uploading.

Wat het upgraden via een flash betreft, dat kan volgens mij niet. Daarvoor is de techniek toch te verschillend voor.

Edit: wat engelstalige tekst toegevoegd :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Het gaat natuurlijk om het grote voordeel van de telefonische bereikbaarheid. Je hebt gelijk als je zegt dat je mazzel moet hebben als de provider dit wil ondersteunen. Is hier al meer over bekend, eigenlijk?

Voor een beginnende internetter zal de iets verbeterde uploadsnelheid niets uitmaken. Handig is wel dat het verbindingsprotocol (of hoe dat ook heten mag)ongeveer tweemaal zo snel wordt.

Verwijderd

V92 protocol is wel al vastgesteld, maar de lijnen van de KPN zijn nog te slecht.:Z
Er zit namelijk behoorlijk wat vocht in de kabels, en dat is in de winter niet zo fijn.
Pagina: 1