Voor een hobbybob projectje heb ik een uitdaging voorgeschoteld gekregen:
Sluit een geluidskaart met S/PDIF (female cinch) uitgang aan op een ander apparaat met een AES/EBU (female xlr) ingang.
Het is de bedoeling dat ik dit betaalbaar doe en de gebruikte geluidskaart of doel apparaat niet vervang. Tevens moet dit netjes gebeuren. Een ketting van verloopjes en/of kastjes achter elkaar is een no go. Zelfbouw valt eveneens buiten de wens.
Ik ben dus gebonden aan een vorm van een kastje of ten hoogste 1 zwevend verloopje.
Ik heb een 'conversie' kastje gevonden van M-Audio, dat kan wat ik wil. S/PDIF-in en AES/EBU uit.
Naam: the Flying Cow
Het ding heeft alleen een nadeel, zijn prijs. zo'n €280,-
Je raad het al: te duur.
Maar dit kastje kan ook veel meer dan waarvoor ik hem nodig heb (A/D en D/A conversie etc).
Allemaal overbodig waarvoor ik dan onnodig veel geld betaal.
De Mutec MC-1 kan ook wat ik wil maar ook zijn prijs is te hoog met €250,-
Een andere optie is van Behringer,
ULTRAMATCH PRO SRC2496
Kost €169,-.
Qua prijs al een stuk beter maar nog steeds in het onaantrekkelijke.
Iemand een suggestie van een kastje, maar dan goedkoper en met een S/PDIF input en AES/EBU output?
Als ik er zo over nadenk moet dat met wat tientjes werk toch ook lukken?
Ik hoef niet te resamplen of a/d d/a conversie...
Edit:
Dit komt in de buurt: http://www.orbit-proaudio...en/7323/hosa-cdl-313.html
€75,-
Sluit een geluidskaart met S/PDIF (female cinch) uitgang aan op een ander apparaat met een AES/EBU (female xlr) ingang.
Het is de bedoeling dat ik dit betaalbaar doe en de gebruikte geluidskaart of doel apparaat niet vervang. Tevens moet dit netjes gebeuren. Een ketting van verloopjes en/of kastjes achter elkaar is een no go. Zelfbouw valt eveneens buiten de wens.
Ik ben dus gebonden aan een vorm van een kastje of ten hoogste 1 zwevend verloopje.
Ik heb een 'conversie' kastje gevonden van M-Audio, dat kan wat ik wil. S/PDIF-in en AES/EBU uit.
Naam: the Flying Cow
Het ding heeft alleen een nadeel, zijn prijs. zo'n €280,-
Je raad het al: te duur.
Maar dit kastje kan ook veel meer dan waarvoor ik hem nodig heb (A/D en D/A conversie etc).
Allemaal overbodig waarvoor ik dan onnodig veel geld betaal.
De Mutec MC-1 kan ook wat ik wil maar ook zijn prijs is te hoog met €250,-
Een andere optie is van Behringer,
ULTRAMATCH PRO SRC2496
Kost €169,-.
Qua prijs al een stuk beter maar nog steeds in het onaantrekkelijke.
Iemand een suggestie van een kastje, maar dan goedkoper en met een S/PDIF input en AES/EBU output?
Als ik er zo over nadenk moet dat met wat tientjes werk toch ook lukken?
Ik hoef niet te resamplen of a/d d/a conversie...
Edit:
Dit komt in de buurt: http://www.orbit-proaudio...en/7323/hosa-cdl-313.html
€75,-
[ Voor 20% gewijzigd door remco_k op 03-04-2007 14:56 ]
Alles kan stuk.