Toon posts:

[PS3] Console benaderen vanaf PC

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het iemand al gelukt om de PlayStation3 te benaderen vanuit de pc via het netwerk. Ik wil namelijk data overzetten van mijn PC naar de PS3.
  • Je geeft de PS3 een naam en het heeft een MacAdress.
  • Het MacAdress heb ik via de router toegewezen, zodat de PS3 verbinding mag maken.
  • DHCP Clients List staat de PS3 erbij, maar zonder Computernaam, terwijl ik deze bij Systeemnaam onder Systeeminstellingen heb ingevuld.
  • Pingen naar 192.168.0.164 met 32 byte gegevens
Antwoord van 192.168.0.164: bytes=32 tijd=1 ms TTL=255
Antwoord van 192.168.0.164: bytes=32 tijd=4 ms TTL=255
Antwoord van 192.168.0.164: bytes=32 tijd=1 ms TTL=255
Antwoord van 192.168.0.164: bytes=32 tijd=8 ms TTL=255

Ping-statistieken voor 192.168.0.164:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 1ms, Maximum = 8ms, Gemiddelde = 3ms

Omdat ik kan Pingen zou ik er op een manier connectie mee moeten kunnen maken?

Hd Movieplayer & Media Manager Daar wel iets van Bol. Is dit de enige manier? Het zou toch moeten kunnen op een andere manier?

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-11 01:06
Volgens mij laat de PS3 dat voorlopig niet toe..
Je kan wel vanaf je pc streamen met 'homebrew'

http://www.pimpware.org/?p=77

http://www.ps3-hacks.com/...ic-media-center-104-beta/

http://www.ps3-hacks.com/...n-store-ps3-games-via-pc/

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:54
Omdat ik kan Pingen zou ik er op een manier connectie mee moeten kunnen maken?
Je netwerk-kennis lijkt nogal basic ;). Het is niet omdat je een toestel kunt pingen dat je zomaar aan alle gegevens van het toestel kan. Gelukkig maar ;).
Ook omgekeerd hoeft een toestel niet ping-able te zijn om er toch netwerk-services op toe te laten.

Verwijderd

Topicstarter
Twixie schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:35:
[...]

Je netwerk-kennis lijkt nogal basic ;). Het is niet omdat je een toestel kunt pingen dat je zomaar aan alle gegevens van het toestel kan. Gelukkig maar ;).
Ook omgekeerd hoeft een toestel niet ping-able te zijn om er toch netwerk-services op toe te laten.
Alles wat te pingen is is connectie mee te maken, want als je pingt verzend en ontvang je al pakketjes :) En idd niet alle gegevens nee, maar als ik daar de rechten voor geef, zou dat wel moeten kunnen. Want vanuit een andere pc kan ik via de browser \\computernaam doen dus ik probeer dit via de PS3. Zou in een LAn geen probleem moeten zijn. Maar ik denk dat de PS3 een andere protocol gebruikt om netwerk connectie te maken.
Hiermee ben ik aardig ver gekomen, kan nu in ieder geval via de PS3 kijken wat er op mijn pc staat. Nu nog een uitzoeken of data over te pompen is.

Heeft iemand al geprobeerd om een FTP via de PS3 browser te openen?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 18:08 ]

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-12 10:27
Alles wat te pingen is is connectie mee te maken, want als je pingt verzend en ontvang je al pakketjes :) En idd niet alle gegevens nee, maar als ik daar de rechten voor geef, zou dat wel moeten kunnen. Want vanuit een andere pc kan ik via de browser \\computernaam doen dus ik probeer dit via de PS3.
Er ontbreekt je echt heel wat aan netwerkkennis... Waarom denk je in hemelsnaam dat de PS3 mogelijk Windows shares zou ondersteunen? Denk je werkelijk dat het gestripte OS van de PS3 een overvloed aan netwerkprotocollen en services verbergt omdat het ding reageert op een ping-commando? 8)7