Screensaver timeout 'handmatig' aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• maestrodesigns
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 16:02
De titel is n beetje vaag, maar ik wist even niet hoe ik het kort moest samenvatten.

De situatie: Ik maak gebruik van n unattended install en tijdens die install zitten er momenten dat er n install voor bijvoorbeeld 15 minuten loopt, waarna 'ie n reboot krijgt. Het probleem is echter dat iedere PC via n policy n screensaver timeout krijgt van 10 minuten en dat mn unattended install problemen krijgt zodra de screensaver begint te lopen.

Ik heb al geprobeerd via n simpel scriptje de ScreenSaveTimeOut in de registry omhoog te gooien, maar windows blijft de oude waarde vasthouden ipv de nieuwe aangegeven waarde...

Is er soms nog n locatie waar windows die variabelen vastlegt, of heeft er iemand een ander idee hoe ik dit kan oplossen? (het liefst zonder de policy aan te passen uiteraard ;) )

alvast bedankt

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik denk juist vanwege die policy dat je wijziging in het register niet doorgevoerd wordt. Maar ik zie niet waarom een screensaver een installer in de weg zou zitten in de first place?

Trouwens dikke kans dat je windows "ergens" een schop moet geven om 'm te vertellen dat de registry value voor de screensavertimeout veranderd is. Waar/hoe weet ik niet zo uit de blote bol, maar als dat zo is, is dat vast te vinden op MSDN ergens.

[ Voor 40% gewijzigd door RobIII op 03-04-2007 13:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• maestrodesigns
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 16:02
Sja, waarom de screensaver in de weg zit is n lastig verhaal... Dat is n specifiek probleem met de install van n FileNet applicatie. Maar misschien heb ik zelf al n andere oplossing... We proberen nu namelijk de applicatie op n alternatieve manier te laten installeren. Met minder reboots en dergelijke. Met n beetje mazzel gaat dat de boel oplossen.

En wat betreft de schop... Windows ziet gewoon de aangepaste waarde in de registry niet ofzo... Ook niet na n reboot. In de registry ziet het er keurig uit, netjes aangepast enzo, maar windows blijft de oude tijd gebruiken...

Iig bedankt, hopelijk lost het aanpassen van de installatie de problemen op. Ik heb namelijk echt n hekel aan klooien met windows, op een of andere manier doet het nooit wat ik wil ;)