Toon posts:

[Vista] BSOD: 'memory_management'*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.637 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb sinds kort een nieuwe pc, met nieuwe hardware.

Wat ik al geprobeerd heb om het te voorkomen:

Nieuwe nvidia drivers
ATK00110 ACPI drivers - stond bij probleem oplossen, maar kan geen nieuwe drivers vinden.

Probleem 1:
Ik krijg onder het spelen van warcraft 3 (en meerdere spellen) de volgende melding:

Technical information:

STOP: 0X0000001A (0X00041287, ------)
Collecting data for crash dump
Initialising disk for crash dump
Beginning dump of physical memory
Dumping physical memory to disk: 15

Probleem 2:
Verder valt mijn beeld soms weg en krijg ik rare gekleurde strepen over het beeld (het geluid blijf hier ook hangen). Het beeld valt na een tijdje weg en gaat in standby modus. Ik kan de pc niet resetten, alleen maar afsluiten.

Iemand een idee wat dit betekend? Ik kan eventueel vanavond wel een screenshot plaatsen.

Alvast bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 13:28 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:37:
[...]
Iemand een idee wat dit betekend? Ik kan eventueel vanavond wel een screenshot plaatsen.
Ja, je geheugen is vermoedelijk kapoet of wordt (videokaart) niet goed gekoeld misschien. Is je pc overklokt?

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 03-04-2007 12:42 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:41:
[...]

Ja, je hardware is vermoedelijk kapoet of wordt (videokaart) niet goed gekoeld misschien.
Ja, maar iemand dit probleem vaker tegengekomen of gehad? Het kan namelijk ook het geheugen zijn, maar ik wil graag weten wat ik het beste eerst kan testen.

Ik heb mijn pc niet overclockt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 12:42 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:42:
[...]

Ja, maar iemand dit probleem vaker tegengekomen of gehad? Het kan namelijk ook het geheugen zijn, maar ik wil graag weten wat ik het beste eerst kan testen.
Microsoft geeft zelf uitleg erover. Wil je eerst zelf eens zoeken?

Edit: ok, niet overklokt. Warmte problemen dan? Zet de BIOS eens in defaultstand.

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 03-04-2007 12:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:43:
[...]

Microsoft geeft zelf uitleg erover. Wil je eerst zelf eens zoeken?

Edit: ok, niet overklokt. Warmte problemen dan? Zet de BIOS eens in defaultstand.
Ik heb ACPI 2.0 enabled ni de bios. Gister een goed anderhalf uur warcraft 3 gespeeld. Hij is me nog niet uitgevallen. Zou het kunnen zijn doordat ACPI 2.0 disabled stond dat hij spontaan in hibernate of sleep stand schoot en dat ik daardoor die strepen en bluescreen kreeg?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Misschien heeft het dan met IRQ/DMA conflicten te maken gehad en door enable ACPI 2.0 nu opgelost.

Pagina: 1