Toon posts:

Olympus Stylus 1000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik ben natuurlijk nieuw op het forum, vroeger maakte ik alleen gebruik van de search functie en vondt dan altijd genoeg informatie.

Nu heb ik me dan maar aan een registratie voldaan, omdat ik geen goeie feedback over de Olympus Stylus 1000 (ofwel Olympus Mju 1000??) kan vinden. Zelf heb ik de nodige informatie, research en review's gelezen maar ik vindt geen echte mening van mensen waarvan ik zeg, ja daar kan ik wel op vertrouwen.

Hieronder staan 2 redelijk diepgaande reviews:

hier en hier

Bij de eerste review is overzichtelijk alles te zien met wat demo foto's, bij de 2e review is het menu een beetje traag/raar, maar wanneer je het snapt vindt je veel informatie.

Qua prijs ligt deze camera rond de 300 euro, alhoewel ik geen winkel heb kunnen vinden waar ik deze zou kunnen krijgen voor 300. De enigste winkel waar ik hem zou kunnen krijgen is komplett.nl.
Hier kost deze van ook 339e maar er zit een 1GB XD-picture card bij. Van de snelheid van deze kaart is niets bekend maar persoonlijk zou ik liever de camera los willen kopen, en dan een H-speed XD-picture card erbij kopen.

Waar ik naar op zoek ben?
Op kieskeurig.nl ben ik een lading camera's afgegaan en wat ik wil, is eigelijk vrij simpel, een camera die niet groot is (en met groot bedoel ik spiegelreflect groot). Maar de camera moet redelijk klein zijn, en onder veel omstandigheden erg scherpe foto's maken.

Nu is mijn vraag of iemand hier feedback/ervaring met deze camera heeft, of dat ze een andere camera kunnen aanraden voor een prijs die rond de 300e ligt. Zelf maak ik vooral foto's van m'n honden, stilstaande auto's en gezelligheids-foto's. Dus een spiegelreflect camera is niet zo van toepassing denk ik zo. De gezelligheids-foto's zijn meestal in een ruimte met wat minder licht, en van wat ik gelezen heb is deze camera redelijk goed qua maken van foto's in donkere ruimtes.

Graag hoop ik op feedback van jullie,

Bryan

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
10 megapixels is compleet onzinnig voor een compact camera. lens haalt bij lange na die resolutie niet.

wanneer je een mju wilt, koop er dan gewoon één met 5 a 6 MP.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee welke camera ik wil, deze leek me het beste qua reviews die ik gelezen heb dus het is nu alleen beslissen welke camera het wordt! Weet je anders een goeie voor rond die prijs? Merk etc maakt me niets uit zolang je 'snel' foto's kunt maken en niet 3 seconden hoeft te wachten tot het is ingesteld, foto maken, 3 seconden wachten tot het is opgeslagen. Moet lekker rap gaan! Ik haat het als je goeie foto momenten mist omdat de camera net iets te laat was.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:54

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

bryannl, de grootte van de olympus stylus 1000, is dat het maximum formaat dat je wilt of?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Verwijderd

Topicstarter
De camera is inderdaad redelijk klein, als het van een groter formaat is, is het geen probleem. Zolang er maar geen lenzen uitsteken zoals bij een spiegelreflect camera. Maar te groot is natuurlijk ook niet mooi, gewoon digitale camera groot is goed genoeg voor mij. Gaat meer om het snel foto's kunnen maken met hoge kwaliteit

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 16:42 ]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 20:15

Barrycade

Through the...

Steves Digicam wijst de zwakke plek van deze camera meteen aan: de VR (vibration reduction) wordt door een hoge ISO opgevangen. Dit kan in donkere omstandigheden zeer ruizige foto's opleveren (zie de voorbeeld foto's). Je kan beter naar een camera zoeken waar een ander soort VR in zit.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:54

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Die olympus ken ik niet zo, maar wat littlejoannes zegt bevalt me niet, VR moet je niet met ISO's oplossen.
Kijk eens naar de volgende camera's, deze ken ik wel en daarvan weet ik dat het goede beestje zijn:
A630 van canon (goed vanwege de kleuren die hij produceert, klapbaarschermpje, handmatige mogelijkheden
De fuji F31d, (extreem goede ruis prestaties voor dit formaat, handmatige instellingen en lekker klein)
panasonic modellen algemeen hebben fijne kleuren, maar iets ruisgevoeliger op hoge iso's.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb de modellen bekeken, de eerste vindt ik persoonlijk niet fijn omdat er rechts zo'n groot handvat zit, en hij draait op batterijen waar ik zeer zeker een accu wil! De Fuji heb ik persoonlijk geen idee van,

Ik denk dat de olympus mju 1000 of de Canon Powershot sd900 (klik me) de beste keuze zijn, maar welke? Of weet iemand nog betere?

Bedankt voor jullie tijd alvast ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 19:58 ]

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Nikon Coolpix S500 heeft ongeveer dezelfde specs als de Ixus 900Ti, heeft een RVS body en echte VR. Is iets goedkoper dan de ixus.

Met de ixus en de s500 zit je echt aan de bovengrens van de markt. De stap hierna is de sem-professional. Dus beide zijn een goede keuze als je gewoon top of the bill in de ultra compacte hoek wil hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ok nice, ik zal de rest van de avond spenderen met specs en reviews te lezen van de s500 en xius!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 21:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, de keuze is vandaag gemaakt. Ik heb toch voor de Canon IXUS 900 gekozen, ik vindt deze flexibeler qua opslag en is toch op elk punt beter, dus die 50 euro verschil ga ik zeker niet over zeuren.

Ik heb hem vandaag bij deze winkel besteld en aangezien ze gebruik maken van de ABN-AMRO bank, zoals mij, was de overdracht van 353 euro direct aangekomen. Wanneer je voor 13:00 besteld heb je hem de volgende dag binnen, aangezien ik wat later was zal deze dus naar aanleiding vrijdag binnen komen. Ik zal jullie op de hoogte houden!

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
lateef schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:30:
10 megapixels is compleet onzinnig voor een compact camera. lens haalt bij lange na die resolutie niet.
Kun je dat even uitleggen.
Kan ik tenminste iets zinnigs antwoorden als een kennis van me zegt 'ja maar deze heeft 10MP en die andere maar 8...'

[ Voor 9% gewijzigd door Siparti op 06-04-2007 21:29 ]

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Vond naar aanleiding van je vraag Siparti dit stukje en ik kan me daar aardig in vinden en denk ook dat Lateef dat bedoelde:

Het gaat ergens anders over, namelijk de kitlens van een 350D maar lijkt wel op de vraag naadloos aan te sluiten.

Ik denk dat met resolutie in dit verband meer het oplossend vermogen van een lens wordt bedoeld.
Dus zeg maar de mate waarin een lens detaillering weergeeft. In die zin heb je niets aan 10 mp als je lens niet beschikt over voldoende oplossend vermogen om de detaillering die een sensor in principe vast kan leggen “door te geven”. Dat is volgens mij ook de reden waarom je meer hebt aan een 6mp sensor én goed glas dan 10mp met een frutlens.
Ik weet niet of het oplossend vermogen van een lens kan wordt uitgedrukt in één of andere indicator trouwens.
Ik weet ook niet of de canon lens van zodanige (slechte) kwaliteit is dat 10mp niet tot zijn recht komt.
Pagina: 1